Gå til innhold

Hvordan kan jeg ta kontakt med date etter første møtet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan jeg møte folk fra nett. Møtene går som regel helt ok, da hvor vi begge ikke sier veldig mye hele tiden. Jeg er sjenert, og som regel de jeg møter også. Jeg har aldri turt å være den som tar kontakt etter første møte, i frykt for at de ikke vil ha mer kontakt. Venter heller på at de skal ta kontakt, men noen av de gjør det aldri uansett. Tror noen av de kanskje kan tenke sånn som meg siden de også er sjenerte, så blir det ikke til at noen tar kontakt igjen og det er jo dumt. Kan jo selvfølgelig hende at noen av de ikke vil ha mer kontakt med meg, men jeg vil begynne å ta kontakt, så slipper jeg å gå å lure på hva de ikke likte med meg, eller om de kanskje var for sjenerte til å ta kontakt. 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan skrive til de for å ta kontakt etter møtet? Vil ikke skrive rett frem at jeg vil møte de igjen i tilfelle de ikke vil det, men vil også at de skal si hva som evt var feil med meg for at de ikke vil møte meg igjen, bare for å få ting oppklart istedenfor å bare være helt taus og gå å lure. Hva kan jeg si for å starte en samtale, men også slik at det passer for de å si at de ikke vil møte meg igjen om det stemmer. Og hvor lenge etter møtet bør jeg vente før jeg tar kontakt? Er skummelt dette her, men jeg har bestemt meg for å prøve, så er det noen som har noen gode tips til meg? 

Anonymkode: de7e5...113

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å starte en normal samtale, med et "hei, hvordan går det", og "takk for sist" osv. Holde samtalen gående med hverdagslige ting og spørre om de kanskje vil finne på noe, bli med ut å spise, se film o.l. Enten sier de ja eller nei. Om han/hun sier de er opptatt gang på gang er de mest sannsynlig ikke interessert, men hvis de er positive og engasjerte er de nok interessert i enda en date. Det er ikke noe å stresse over:) Bare la det komme naturlig og vær selvsikker! Det verste som kan skje er at du får et nei.

Anonymkode: 464d2...d0b

• Liker 3
Skrevet

Pleier å sende samme dag eller dagen etter "hei. Takk for en koselig kveld 😊 Bare å si i fra om du vil gjenta det en dag." Evt slenger jeg på noe vi snakket om eller noe som skjedde. Pleier å være utelukkende positive svar

• Liker 4
Skrevet

Da jeg var på date med min nåværende samboer, skreiv jeg "Hei:-) Håper du har kommet deg trygt hjem. Min største frykt er som sagt å ha tolket kjemien helt feil, men jeg orker ikke sitte og vente på at du kanskje skal ta initiativ. 🙈 Jeg hadde det hyggelig i kveld og vil gjerne møte deg igjen."

Haha, enkelt og greit. Tenk sånn at dersom han ikke vil møtes igjen skal dere jo ikke møtes igjen, og da er det jo ikke noe farlig at du har "dummet" deg ut. Vil han møtes igjen er det vinn-vinn! Kast deg uti det:-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var det en fin date og jeg vil treffe han igjen, så pleier jeg å sende en melding å takker for en fin date og håper han har lyst til å møtes igjen. Får jeg ikke noe svar (det kan jo være at han ikke er like fornøyd med daten som deg og følte kjemien ikke stemte og sånn) så tar jeg hintet og gidder ikke å bry meg mer om han.

Kan være de tenker det samme som deg. De venter til du tar kontakt. Da kommer dere jo ingen vei.

Anonymkode: ff451...024

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde helt sikkert skrevet" takk for en koselig og hyggelig kveld". 

Det var kjekt å bli kjent med deg. Kunne godt tenke meg å bli bedre kjent. Så hadde jeg skrevet om noe hverdagslig og/eller noe vi hadde snakket om, opplevd.

Jeg hadde aldri skrevet noe antydning til spørsmål om han vil treffe meg igjen. Det høres underdaning ut, eller vet ikke hva jeg skal si. Men det er jo mye hyggeligere å få en mail der daten selv virker interessert og sier hn har kost seg og har lyst til  treffe meg igjen, enn å fiske etter noe fra han.

Nei, vær heller positiv og uttrykk at DU vil/kunne tenke deg..... At DU har kost deg, at DU vil bli bedre kjent. Så kan du la det være opp til han hva hn svarer.

Etter noen samtaler ville jeg foreslå noe konkret hva vi kunne funnet på. Kanskje har hn allerede gjort det. 

Hn må være såpass oppegående at han selv kan skrive at han ikke er noe interessert i noe mer. Det er ikke din oppgave å fiske ut av han. Ikke er det noe hyggelig heller. 

Vis heller at du har tro på deg selv og ben i nesen.

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du har lyst til å møtes igjen er det jo ikke noe i veien for å foreslå det. Trenger ikke danse så mye rundt det.

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
Den 7/8/2016 at 11.03, Okapi skrev:

Hvis du har lyst til å møtes igjen er det jo ikke noe i veien for å foreslå det. Trenger ikke danse så mye rundt det.

Jeg gjordet det og fikk svar; kanskje det ... Hva betyr det? Nei eller ja? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr nei 

Anonymkode: 73037...f34

• Liker 1
Skrevet
Den 8. juli 2016 at 8.45, exictence skrev:

Jeg hadde helt sikkert skrevet" takk for en koselig og hyggelig kveld". 

Det var kjekt å bli kjent med deg. Kunne godt tenke meg å bli bedre kjent. Så hadde jeg skrevet om noe hverdagslig og/eller noe vi hadde snakket om, opplevd.

Jeg hadde aldri skrevet noe antydning til spørsmål om han vil treffe meg igjen. Det høres underdaning ut, eller vet ikke hva jeg skal si. Men det er jo mye hyggeligere å få en mail der daten selv virker interessert og sier hn har kost seg og har lyst til  treffe meg igjen, enn å fiske etter noe fra han.

Nei, vær heller positiv og uttrykk at DU vil/kunne tenke deg..... At DU har kost deg, at DU vil bli bedre kjent. Så kan du la det være opp til han hva hn svarer.

Etter noen samtaler ville jeg foreslå noe konkret hva vi kunne funnet på. Kanskje har hn allerede gjort det. 

Hn må være såpass oppegående at han selv kan skrive at han ikke er noe interessert i noe mer. Det er ikke din oppgave å fiske ut av han. Ikke er det noe hyggelig heller. 

Vis heller at du har tro på deg selv og ben i nesen.

Helt enig i denne, spesielt det hun skriver om å ha fokus på hva DU hadde hatt lyst til videre, hva DU likte med daten dere hadde osv uten å forvente eller kreve noe tilbake. Sleng gjerne på et par komplimenter til han, gutter blir lett sjarmert av det og av jenter som tør å smigre dem litt. Og som det også skrives her, begynn å ha troen på deg selv, opp med haka :). Tidsmessig er det vel greit å sende en mld en eller to dager etter daten. 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Coronas skrev:

Jeg gjordet det og fikk svar; kanskje det ... Hva betyr det? Nei eller ja? :vetikke:

Ikke nødvendigvis et nei. Jeg er veldig usikker på meg selv og sjenert. Og jeg har en tendens til å si det når jeg mener ja. Men også når jeg mener nei. Så du får føle litt på akkurat det der svaret. Kanskje vedkommende er litt usikker på ønsker en date til for å kjenne på mer følelser? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig sjenert og usikker, og når jeg leste svaret over her så innser jeg at jeg bruker å svare slik selv. Ikke tenkt over at det kan virke som et avslag for andre. Når jeg svarer slik er det mer sånn at jeg mener at vi kan treffes men at jeg ikke vil virke for ivrig i tilfelle den andre ikke har så veldig lyst og bare spurte for å se hva jeg ville. 

Anonymkode: de7e5...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...