Gå til innhold

"av-og-på"-klistremerkebok for barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å fikse en liten oppmerksomhet til nevøen min da han har nylig fått en liten søster. Jeg har ikke barn selv, så har ikke veldig mye erfaring med leker og slikt annet enn hva jeg selv lekte med når jeg var liten. Jeg husker jeg elsket slike "hefter" som besto av ett stort motiv som man brettet ut ved å åpne heftet, også hadde man slike "klistrefigurer" som man kunne ta av og på og leke med. Det var gjerne noe disney tema, hvor motivet var en slags scene fra filmen og disse figurene var de ulike karakterene og diverse ting som man kunne leke med og feste rundt omkring. Dette hadde passet veldig bra, da han snart skal på hytten og det hadde vært fint med noe han kunne holde på med i bilen (han har alt for mye bøker allerede), pluss at det bare skal være noe lite. Men mitt spørsmål er rett og slett, finnes slike ennå? Jeg har sett etter dem, men finner bare vanlige klistremerkebøker. Er dette noe som kan passe for en på 3.5 år? Jeg er student i en annen by, så ser han nesten bare med 6 månders mellomrom, så jeg undervuderer han hele tiden, hehe, da han naturlig nok har blitt en del eldre hver gang jeg ser han. MEN jeg vil jo virkelig ikke kjøpe noe han kan sette i halsen eller noe, det er jo selvsagt første prioritet. Men hva kalles slike hefter? Jeg prøver å google alt mulig, men kommer ikke over noe lignende. Selges slikt fortsatt, i så fall hvor? Kom akkurat på at jeg tror jeg kjøpte slike på matvarebutikker når jeg var liten, kanskje jeg kan sjekke der. 

Anonymkode: a3402...106

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner akkurat hvilke typer hefter du mener. Dessverre husker ikke jeg heller konkret navn på det. 

Men jeg ville sett på bokhandlere + Clas Ohlson. Kan hende Søstrene Grene også har det for alt jeg vet (de har jo alt mulig).

Jeg ville søkt etter det på Google, da finner du kanskje konkret navn på det med mindre noen andre her kommer på det. Finner du en nettbutikk som selger det, så er sjansen rimelig stor for at du også finner målgruppen for det. Står jo ofte "passer for..."

Anonymkode: 50765...e5c

Skrevet

Jeg vet hva du mener, har ikke sett slike klistermerker siden jeg selv var liten. Du mener sånne uten lim som en kunne klistre av og på uendelige ganger ikke sant? 

Har ei på tre som elsker klistremerker og klistremerke bøker så jeg vet de har litt utvalg på ekstraleker, europris, Nille og diverse bokhandlere men jeg synes det kanskje blir litt jentete. Europris har ikke klistremerke bøker men de har rimelige (5- 15 kr brettet) klistremerker av Ole Brum og biler samt litt Donald og Mickey mus. Der fant jeg også et ark med noen litt dyrere selvlysende merker av komet, stjerner og planeter. 

Gjest blåbærpike
Skrevet

Vi kjøpte sånne med båten Elias i dagligvare i fjor sommer :) De gode gamle med bare en side hadde de på Søstrene Grene i Bergen en gang jeg var der, men jeg husker ikke når. 

Gjest blåbærpike
Skrevet

Eventuelt så kan magnetfigurer fra Mudpuppy være et godt alternativ til de gamle klistrebøkene. Man får en metallboks i ca A5 størrelse. Inni er det flere bakgrunner man kan veksle mellom, og mange magnetfigurer man kan lime på. Barna mine elsker sine :) 

magnetic-dress-up-pirates-tin-open_1024x

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt dem i bokhandel og på matbutikken faktisk :) 

Anonymkode: 00596...418

Skrevet

Kan dessverre (foreløpig) ikke bidra med noen løsnining, men husker disse veldig godt fra barndommen. Vi søsken i baksetet hadde slike, og siden jeg husker dem, og husker at mine småsøsken hadde dem, bør de absolutt passe for enn gutt på 3,5. Dersom barn i dag tolererer ting uten skjerm, litt usikker der...

Må google litt her :)

AnonymBruker
Skrevet

På Norli har de Image for Megamaskiner. Klistremerker og aktiviteter. Stor byggeplass. Brett ut og lek. 40 avtagbare klistremerker from Norli denne. Søk på "avtagbare klistremerker"

Anonymkode: a5a1d...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...