Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2004 #1 Skrevet 7. november 2004 Jeg kom plutselig på at jeg ikke bare trenger lys til treet, men også juletrefot! Hvor får jeg tak i det, og er det noen som er bedre enn andre?
Arkana Skrevet 7. november 2004 #2 Skrevet 7. november 2004 Jernia har juletrefot. Kjøp en hvor du kan ha væske i (da holder treet seg lengre og drysser mindre), ikke jern med andre ord.
Redhead Skrevet 7. november 2004 #3 Skrevet 7. november 2004 Plantasjen pleier å ha juletrefot. Det viktigste er at juletrefoten er tung nok, slik at treet ikke velter . Husker med skrekkblandet fryd den gangen vi sto opp på julaften, kom inn i stua, og der lå treet velta. Kuler var knuste etc. etc. Dette var i min barndom, og juletrefoten var av plast! Vi måtte feste det til veggen med et tau ! Nå har vi en smijernsfot kjøpt på loppemarked til den nette sum av kr. 5,-!
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2004 #4 Skrevet 7. november 2004 Vi måtte feste det til veggen med et tau ! ! :o OK, smijern altså!
Arkana Skrevet 7. november 2004 #5 Skrevet 7. november 2004 Foreldrene min har alltid hatt juletrefot i plast, den har aldri veltet, ikke en eneste gang og vi har et digert tre.
Gjest Tex Skrevet 7. november 2004 #6 Skrevet 7. november 2004 Jeg har en som veier åtte kilo, kjempetung og gjør det umulig for treet å finne på og velte. Den er det plass til vann i også. Jeg kjøpte min på Jernia.
Gjest Genevieve Skrevet 7. november 2004 #7 Skrevet 7. november 2004 Jeg har også ett slitk tungt beist av en smijernsfot med vannholder. Min er også fra Jernia.
Arwen Skrevet 7. november 2004 #8 Skrevet 7. november 2004 Tror vi kjøpte på OBS for noen år siden. Har også smijern, fordi de er tunge og fordi de er finest - de i plast ser så tacky ut synes jeg.
iviking Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Kjøp "Super Grip" kjempe fornøyd med den
Arwen Skrevet 7. november 2004 #10 Skrevet 7. november 2004 Kjøp "Super Grip" kjempe fornøyd med den Den virker ikke hvis stammen er litt skev - dessuten synes jeg den er stygg.
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #11 Skrevet 7. november 2004 mine foreldre har "alltid" hatt en sånn grønn plastikk dings, og jeg syne sden var grusom.så den første jula jeg feriert i eget hjem, gikk jeg og kjøpte meg en i smijern.Og nå har mine foreldre og gjort det får de så hvor stygg den andre var..
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #12 Skrevet 9. november 2004 Kjøp "Super Grip" kjempe fornøyd med den vil også. den er kanskje ikke så pen, men du verden for en fryd å sette treet bare rett ned, slutt med den tiden vi irriterte oss grønne på å få rettet opp treet.
smilepia Skrevet 9. november 2004 #13 Skrevet 9. november 2004 Jernia har juletrefot. Kjøp en hvor du kan ha væske i (da holder treet seg lengre og drysser mindre)' date= ikke jern med andre ord. Ikke jern? Jeg er kanskje uopplyst men smijern og jern er vel det samme?? Kan man altså ikke vanne treet dersom man har smijernsfot? (for det har jeg lysst på) Snakker om trær som velter forrøvrig - noen som har erfaringer med hvordan man skal unngå at katten klatrer i juletreet?? Vårt lille nøste på snart 7mnd begynner å bli ganske stor og tung, og ser for meg han henge i toppen av treet i det det deiser mot gulvet.... :o -Smilepia- som skal feire sin første jul i eget hjem
Arkana Skrevet 9. november 2004 #14 Skrevet 9. november 2004 Ja, mente jern/smijern. Hvis du finner en smijernsfot som kan ha vann i (og det finnes) så er det bra. Men jeg ville heller hatt plast med vannbeholder enn smijern uten. Og det finnes mange typer plastføtter, ikke alle er stygge.
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #15 Skrevet 9. november 2004 Smøre litt tabasco på de nedereste grenene? Grunnen til at jeg nevner dette er at for mange år siden var vi nødt til å sette bandasje på en av potene til hunden vår fordi han hadde tråkket på noe glass, og den fjernet han på null-komma-null straks vi var ferdige. Det ble det slutt på etter at vi smørte på litt tabasco. Ti år senere pilte han av gårde straks vi viste ham flasken Ellers, når det gjelder juletrefot, så er det nok en fordel å velge en som er malt. Det beskytter jernet. Kanskje du kan male eller lakke den selv for å beskytte den enda bedre. Det finnes mange gamle smijernsporter som ser riktig så bra ut.
Gjest Tex Skrevet 10. november 2004 #16 Skrevet 10. november 2004 På SmartClub har de når billige tunge malte smijernsføtter man kan ha vann i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå