Gå til innhold

Rekkehus-for alltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi trives i leilighet og kommer nok til å fortsette med å bo i leilighet når barnet blir født. Vi ønsker å bo rimeligere og ha mer å rutte med til reiser og i hverdager, for det er faktisk nå vi lever dette livet. Familiene våre eier både hytter og eiendommer som er nedbetalt så barna våre vil sitte igjen med litt av hvert i fremtiden uansett.

Anonymkode: c53c7...6d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke kjellerstue da jeg bodde i barndomshjemmet mitt. Klarte meg fint med rommet mitt:-)

Om dere ombestemmer dere om noen år, så er det jo ingen som hindrer dere i å kjøpe noe større da.

Anonymkode: dc98f...ddf

Gjest Cartina
Skrevet (endret)

Jeg ser ingen poeng i å flytte bare fordi det forventes hvis dere trives slik dere har det. Jeg kan fint bo i tomannsbolig/rekkehus resten av livet, har ingen behov for enebolig. 

Endret av Cartina
Skrevet

Nei, selvfølgelig skal man ikke flytte og kjøpe noe større hvis man er fornøyd med slik man har det. Jeg er ikke opptatt av å ha mest mulig plass, heller tvert imot. Jo ,er plass, jo mer vedlikehold, jo mer lagrer man og har ting. Jo større lass jo mer rot.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, exictence skrev:

Nei, selvfølgelig skal man ikke flytte og kjøpe noe større hvis man er fornøyd med slik man har det. Jeg er ikke opptatt av å ha mest mulig plass, heller tvert imot. Jo ,er plass, jo mer vedlikehold, jo mer lagrer man og har ting. Jo større lass jo mer rot.

Vet om en familie med to barn som flyttet fra en 4-roms på ca 80 kvm til enebolig på over det dobbelte. Etter en stund kom det et hjertesukk fra sønnen på 8 år - han skjønte ikke hvorfor de ikke kunne ha det like ryddig i huset som de hadde i leiligheten. For i leiligheten var det begrenset med plass, så alt man Eide hadde en funksjon, og en fast plass. Mens når de flyttet til eneboligen fikk de "ubegrenset" med plass, noe som gjorde at de skaffet seg mye mer ting, og man orket ikke gå å rydde den store boligen hele tiden.

Anonymkode: a3ec4...ddb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en familie med to barn som flyttet fra en 4-roms på ca 80 kvm til enebolig på over det dobbelte. Etter en stund kom det et hjertesukk fra sønnen på 8 år - han skjønte ikke hvorfor de ikke kunne ha det like ryddig i huset som de hadde i leiligheten. For i leiligheten var det begrenset med plass, så alt man Eide hadde en funksjon, og en fast plass. Mens når de flyttet til eneboligen fikk de "ubegrenset" med plass, noe som gjorde at de skaffet seg mye mer ting, og man orket ikke gå å rydde den store boligen hele tiden.

Anonymkode: a3ec4...ddb

Lett for.

Når man ikke har så stor plass, må alt holdes i orden for at det skal se ryddig ut. Med stor plass kan du bare flytte tingene, eller gjemme og stue det bort. Så blir det gjerne mer og mer av en eler annen grunn: "Vi har jo plass nok" (plass nok til mer ting/rot)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være både og.

Vi flyttet fra lite hus til stort hus. Vi har nå egne rom til oppbevaring, så vi slipper å ha så mange ting stående fremme. Og vintergarderoben blir kjapt gjort om til vår/sommergarderobe, fordi vi har oversiktelige skap til de klærne vi rydder vekk. Det er kjapt å gå og hente en strømpebukse da vi slipper å gå på loftet og lete. Vi har også en stor garasje med oversiktlig oppbevaring. En bra ting, er at vi ikke har loft. Det hadde vi før, og det var utrolig alt vi sparte på. Nå når vi fikk det mer oversiktlig, er det mye enklere å se om man faktisk tar vare på noe vi ikke trenger. Vi har stort kjøkken med masse skap. Og vi slipper å ha så mye stående på kjøkkendisken. Har også god bodplass til forbruksvarer, og det blir mer ryddig med eget vaskerom, som vi tidligere måtte ha på badet.

Men man flytter ikke til noe større om man er fornøyd med det man har :) Det viktigste er at man har hvert sitt rom, og at man føler seg hjemme :)

Anonymkode: dc98f...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...