Gå til innhold

Flyttet ut. Er det vanlig at tenåringen ikke vil snakke med meg så mye....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omtrent nettopp flyttet ut, og vi har delt omsorg 50/50, med 14 dager på hver. Vi har to jenter, begge mellom 8 og 15 år. Samarbeidet mellom oss foreldre har ikke vært så bra, vi snakker lite, og det er vanskelig å forholde seg til hvordan man skal opptre i den andres hjem ved besøk/overlevering av barna. Nå har vi ikke prøvd denne ordningen så lenge, men jeg føler at når barna er hos meg, er alt på det gamle, men når jeg treffer dem i pappa perioden, vil ikke største jenta se meg så mye, hun vil ikke snakke, ringer ikke og sender ikke meldinger. Likevel er hun smøreblid når jeg treffer henne, og sier at alt er bra.  Jeg lurer virkelig på hva han egentlig sier til dem, han er ikke kjent for å legge fram sine meninger på en god måte :-( .... Hun minste vil gjerne se meg så ofte som mulig, og hun sender meg tekstmeldinger hver kveld om at hun savner meg og er så glad i meg.  Det er så sørgelig å ikke få være sammen med dem hele tiden, men jeg kan bare ikke gå tilbake til han, til det er det for mye negativitet knyttet til forholdet, at jeg klarer det bare ikke. Jeg begynner virkelig å kjenne på sorgen nå. Det er gått snart to måneder siden jeg flyttet ut.  Hvordan skal jeg forholde meg til størstejenta ??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. Nå har vi hatt 50/50 lengre, men hører ikke alltid mye fra min 15 åring når han er hos far. Han er hos far og forholder seg til han. Tror ikke han har mye kontakt med far når han er hos meg heller. 

Anonymkode: d0722...00b

Skrevet

Jeg tror de synes det er vanskelig å plassere lojaliteten når skilte foreldre møtes i starten.

Tiden er delt, og da er lojaliteten det også. på en måte. De skiller mellom mamma- og pappatid.

De trenger sikkert tid, på samme måte som at dere foreldre trenger tid til å jobbe med å omgås på en bedre måte enn nå. Det er jo mange like følelser i sving hos dere som hos barna, antagelig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...