AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Jeg går på treningssenter fra mandag til fredag. Planen min ser ca sånn ut: Man: 50 min styrke:underkropp Tirs: 50 min stykre:overkropp Ons: 50 min sykle Tors: 50 min stykre:overkropp Fre: 50 min styrke:underkropp På søndager går jeg 1-4 timer i skogen. Høres dette greit ut? Jeg prøver å gå ned i vekt (har 20-30 kilo og miste) og komme i form. Jeg trives med å trene hver dag, men er redd jeg overbelaster? Anonymkode: eca78...56e
Wiggins Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Det er mye mer interessant hvilke styrkeøvelser du gjør og med hvilken belastning, enn om du bruker 40 eller 50 minutter. Dessuten synes jeg du legger for mye vekt på styrke og for lite vekt på utholdenhet. Skal du miste fettvekt er utholdenhet det beste. Ved å trene utholdenhet en del ganger i uka økes hvileforbrenningen betydelig. Det beste er selvsagt å gjøre begge deler, men du har vel ikke ubegrenset med tid til å trene. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Så, hva med for eksempel å sykle hver dag i steden? Anonymkode: eca78...56e
Gjest Nanne70 Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 20 timer siden, Wiggins skrev: Det er mye mer interessant hvilke styrkeøvelser du gjør og med hvilken belastning, enn om du bruker 40 eller 50 minutter. Dessuten synes jeg du legger for mye vekt på styrke og for lite vekt på utholdenhet. Skal du miste fettvekt er utholdenhet det beste. Ved å trene utholdenhet en del ganger i uka økes hvileforbrenningen betydelig. Det beste er selvsagt å gjøre begge deler, men du har vel ikke ubegrenset med tid til å trene. Det der tror jeg er individuelt, jeg opplever at jeg går lettere ned i vekt med 3 styrkeøkter i uka enn å jogge 5 km tre ganger i uka. Jeg blir dessuten mindre sulten av å trene styrke, sånn at det er lettere å ligge i kaloriunderskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå