Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg opprettet et enkeltmannsforetak, og etter det blir jeg ringt ned av reklame. Alt fra Telia til søkefunksjoner til alt mulig. Alle nevner "bedriften" min, men jeg er ikke interessert i telefonsalg. Hvordan har alle plutselig tilgang på telefonnummeret mitt? Jeg har reservert det mot adressert reklame, og skjult nummer i telefonkatalogen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har dessverre kun mulighet til å reservere deg som privatperson. Du reserverer personnummeret ditt, ikke telefonnummeret. Dersom du har oppgitt ditt private nummer i registreringen av firma, så har de full rett til å ringe.
Det er faktisk slik at disse selskapene får lister på nyopprettede firma daglig.
Jeg opplevde det samme, fikk SMS om at registreringen min var ferdig kl 09:00 en morgen, innen lunsj hadde jeg ikke mindre enn 15 tapte anrop fra diverse telefonselgere.
Men det roet seg raskt, da. Noen uker senere var det helt stopp og nå er det tilbake til roen og freden der ingen telefonselgere ringer.
(Jeg har også reservert meg som privatperson.)

• Liker 4
Skrevet

Brønnøysund selger dessverre lister. 

Det er også en slags ordning der de kan få tak i telefonnummer til ferske enkeltmannsforetak og AS'er og sånt. 
Haiene prøver å lure ferske folk med alt mulig rart. 

Si nei til alt du får av tilbud, av prinsipp! 

• Liker 1
Gjest Bergtekjen
Skrevet

Det du hvertfall kan gjere er å blokkere numrene som ringer deg. No veit eg ikkje kva for mobil du har, men på Samsung-en min er det berre å gå inn på telefon -> innstillinger -> anropsavvisning -> liste for automatisk avvisning og legge til nummeret.
Dette kan du gjere på iPhone.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Vackra skrev:

Hei

Jeg opprettet et enkeltmannsforetak, og etter det blir jeg ringt ned av reklame. Alt fra Telia til søkefunksjoner til alt mulig. Alle nevner "bedriften" min, men jeg er ikke interessert i telefonsalg. Hvordan har alle plutselig tilgang på telefonnummeret mitt? Jeg har reservert det mot adressert reklame, og skjult nummer i telefonkatalogen..

Selvfølgelig, Bedrifter kan ikke reservere seg. Vet du ikke det?

Anonymkode: a14bf...c94

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var jeg ikke klar over. Hvor står dette? Har du en kilde jeg kan se på? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Karou skrev:

Det du hvertfall kan gjere er å blokkere numrene som ringer deg. No veit eg ikkje kva for mobil du har, men på Samsung-en min er det berre å gå inn på telefon -> innstillinger -> anropsavvisning -> liste for automatisk avvisning og legge til nummeret.

Det er lettere å holde inne på telefonnummeret i anropsloggen og velge det som legger det til avvisningslisten.

Anonymkode: ee050...c43

Skrevet

Jeg har en kontakt som heter "Telefonselger". Den er blokkert, og alle nye nummer fra telefonselgere lagres der. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Juniper skrev:

Jeg har en kontakt som heter "Telefonselger". Den er blokkert, og alle nye nummer fra telefonselgere lagres der. 

Smart!

Anonymkode: a3788...01f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tips om at dette kunne skje - så jeg reserverte meg samtidig mot telefonsalg på mitt mobilnummer. Tar noen uker før dette er oppdatert hos alle firmaer - men etter det var det svært sjelden noen ringte. Og da er det bare å si at du er reservert mot salg - så legger de på og sletter deg av ringelisten.

Anonymkode: 77e6d...a5b

AnonymBruker
Skrevet
Den 7. juli 2016 at 14.42, AnonymBruker skrev:

Så smart du er som vet dette, gratulerer :) Verden er heldig :) <3 SELVFØLGELIG. 

Anonymkode: 06b77...1d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...