Gå til innhold

Kjole i bryllup - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er bedt i bryllup på lørdag, da kun til vielsen og kaffe. Lurte på om jeg skulle ta bunaden på meg i vielsen, og så bytte til en lettere kjole når vi drar til festen senere på kvelden? Hva bruker dere å gjøre? Er svært sjelden i bryllup, så jeg aner ikke hva som er vanlig :vetikke: Vil ikke være den eneste som dukker opp i bunad heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker aldri bunad i bryllup, tror ikke jeg har sett noen som gjør deg heller, men kan hende jeg omgås med litt sære mennesker:fnise:

Jeg hadde nok tatt på meg en pen kjole som jeg kunne ha både på vielsen og festen senere på kvelden :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i mange bryllup hvor flere av gjestene hadde bunad i vielsen, for så å skifte. Hva er kleskoden i bryllupet? Kjenner du flere som skal dit, slik at du kan høre hva de skal ha på seg?

Anonymkode: acc52...dd7

• Liker 2
Skrevet

Jeg bytter ikke, så jeg bruker bunaden hele kvelden.

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet
2 timer siden, Mockingjay93 skrev:

Hei! Jeg er bedt i bryllup på lørdag, da kun til vielsen og kaffe. Lurte på om jeg skulle ta bunaden på meg i vielsen, og så bytte til en lettere kjole når vi drar til festen senere på kvelden? Hva bruker dere å gjøre? Er svært sjelden i bryllup, så jeg aner ikke hva som er vanlig :vetikke: Vil ikke være den eneste som dukker opp i bunad heller?

Jeg var i et bryllup i vår hvor jeg var invitert kun til vielsen og festen etterpå. Pyntet meg ikke i kirka, det gjorde heller ingen andre som ikke skulle delta i middagen. Jeg hadde hvert fall ikke gått i bunad i kirka. 

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt bunad i bryllup en gang, men det var et ønske fra brudeparet. Byttet til en fin kjole før festen startet. Ville tatt på meg litt penere klær til vielsen, men ikke bunad eller kjolen du skal ha på under kaffen/festen.

Anonymkode: 482fb...ae6

AnonymBruker
Skrevet

I vårt var det EN som kom i bunad, og hun byttet etter vielsen fordi ingen andre hadde. :P

For det første er jo bryllup ofte på sommeren og da er det grusomt å gå i bunad hvis det er varmt, og for det andre tror jeg det er litt utdatert. Med mindre det er noe sånn typisk norsk fjell-bryllup eller sånn.

Anonymkode: d3aa1...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...