Gå til innhold

Venninne og eksen er blitt bestevenner. Skjønner ingenting :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skjønner ingenting! Jeg tenker bare, hva faen da? De var ikke venner når vi var sammen. (Det ble slutt mellom oss for 3 uker siden ) De var ikke venner på FB en gang.  De legger ut snapper sammen, er på byen sammen, ute i båt, hun sover hos han osv. Ja, de har garantert hatt sex. De er jo begge sex freaks. Det er jo et lite slag i magen. De la ut et bilde på FB hvor det sto "Bff vi" en venninne av meg hadde kommentert under "Uhm når ble dere bestevenner da liksom? Så merkelig" De har ikke sagt noe.

Hun ble faktisk sur på meg i vinter pga jeg var på fest med eksen hennes (nei, vi hadde ikke avtalt det. Vi havna tilfeldigvis på samme fest ) og var på samme bilde med en til. Ga meg den regla om hvor dårlig venninne jeg var. Dobbelmoralsk much?Men at hun henger med eksen min 24/7 er helt greit? Han som jeg var sammen med i 6 år og var forlovet med!  Nei, vet du hva. Det blir for dumt. Nå er de visst på vei til Sverige sammen fikk jeg høre. 

Jeg har ikke konfrontert henne enda. Det er forsatt nytt og jeg må bare roe meg litt. Jeg er såra. Synes det er dårlig gjort av de. Jeg skal ikke bestemme over de, men kommer til å si jeg er såret. Så fort det blir slutt,  så håper de på hverandre?  Hyggelig :dry:

Hvordan hadde du taklet en slik situasjon? 

Anonymkode: 66d5e...26b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har opplevd akkurat det der, helt snodig likt også. Helt jævlig! Heldigvis var ikke sosiale medier så utbredt på den tiden så jeg fikk ikke vite noe om hva de drev med og vennene mine beskyttet meg og fortalte meg ingenting. Det må være som tortur det du opplever nå. Personlig sleit jeg i mange år fordi jeg mistet to av de nærmeste samtidig. Det var ikke før jeg fikk ny kjæreste og jeg begynte å åpne meg for han at jeg greide å komme forbi og over det. Han var utrolig snill og tålmodig og tålte at jeg fortsatt var i en slags sorg og trengte å snakke om det.

Jeg tror det beste for deg er å finne deg en ny kjæreste så kjapt som mulig. Jeg gikk singel i mange år og det var definitivt ikke bra for meg. Det du opplever nå er et dobbelt svik og det kan sende hvem som helst ned i et sort hull.

Her er det bare å komme seg videre og reise deg opp for å finne din nye kjæreste TS, ingen tid å miste!

Anonymkode: 856cc...bff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror søren meg jeg hadde "liked" bildene og skrevet "så koselig at dere har funnet tonen så slipper Xx være ensom :D "

Endret av Carrot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si at går ho på eksen din når det har blitt slutt er jo ho absolutt ikke noe god venninne... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo to rævva mennsker som du har det bedre uten! :) Den venninna di hadde garantert vært så råtten før eller siden, så like greit at hun viser sitt sanne jeg nå.

Anonymkode: 04e25...b23

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verste er at jeg enda har følelser for han. Derfor er det ekstra sårt. Og vondt. De kunne det minste holdt det hemmelig og ikke gni det inn. Det virker som de er stolte og vil såre meg :( Å gå seg en ny type nå er uaktuelt.  Når de kommer hjem fra Sverige, så skal jeg ta en prat med de. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo to rævva mennsker som du har det bedre uten! :) Den venninna di hadde garantert vært så råtten før eller siden, så like greit at hun viser sitt sanne jeg nå.

Anonymkode: 04e25...b23

Helt riktig, dette her er to mennesker som ikke er verdt din tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommenter under et bilde: 

"Jess, jeg liker miljøvennlige folk! Resirkulering = tommel opp :) "

Anonymkode: eca95...ff5

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er utspekulerte jævler som kun tenker på seg selv. Dropp henne som venninne og blokk henne overalt. Hvis hun vil ha restene dine, så vær så god. Hun er ikke verdt å samle på. Kjærring!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 7/7/2016 at 12.38, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ingenting! Jeg tenker bare, hva faen da? De var ikke venner når vi var sammen. (Det ble slutt mellom oss for 3 uker siden ) De var ikke venner på FB en gang.  De legger ut snapper sammen, er på byen sammen, ute i båt, hun sover hos han osv. Ja, de har garantert hatt sex. De er jo begge sex freaks. Det er jo et lite slag i magen. De la ut et bilde på FB hvor det sto "Bff vi" en venninne av meg hadde kommentert under "Uhm når ble dere bestevenner da liksom? Så merkelig" De har ikke sagt noe.

Hun ble faktisk sur på meg i vinter pga jeg var på fest med eksen hennes (nei, vi hadde ikke avtalt det. Vi havna tilfeldigvis på samme fest ) og var på samme bilde med en til. Ga meg den regla om hvor dårlig venninne jeg var. Dobbelmoralsk much?Men at hun henger med eksen min 24/7 er helt greit? Han som jeg var sammen med i 6 år og var forlovet med!  Nei, vet du hva. Det blir for dumt. Nå er de visst på vei til Sverige sammen fikk jeg høre. 

Jeg har ikke konfrontert henne enda. Det er forsatt nytt og jeg må bare roe meg litt. Jeg er såra. Synes det er dårlig gjort av de. Jeg skal ikke bestemme over de, men kommer til å si jeg er såret. Så fort det blir slutt,  så håper de på hverandre?  Hyggelig :dry:

Hvordan hadde du taklet en slik situasjon? 

Har opplevd det samme...forskjellen er at de begynte dette før det ble slutt. Trøsten er at jeg ble kvitt han...jeg forstod det ikke da, men hun gjorde meg en tjeneste. Han er utro mot henne også. What comes around, goes around.... The only way to predict the future, is looking at the past. Jeg vet det ikke føles slik nå, men stol på en som har opplevd det samme, det går over. 

Anonymkode: dec77...1d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dessverre vært i samme situasjon, og kvittet meg med den såkalte gode venninnen jeg trodde hun var. Dette er ikke en du kan kalle en venninne. Dropp praten med de, det er ikke verdt det. 

Anonymkode: d2bf6...d6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde vært for stolt til å ta praten. Hvis det passer sånn en gang og de spør, ja, da må du si kort og brutalt hvor hjernedødt de har oppført seg! Men å kontakte de for å si det er jeg usikker på. Den beste hevnen er å hva både du og vennene deres synes om dem. Og at du ikke har kontakt med noen av dem såklart! Vær kald og avvisende og hev deg over dem! De fortjener ikke ditt engasjement! 

En ting er at de ble forelsket (hvis de er det), en annen ting er å være så tankeløst idiotiske at de smører det utover sosiale medier. De burde holdt det for seg selv en stund i respekt for deg!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor så naiv? De har neppe helt plutselig blitt bestevenner... 

Anonymkode: 211cd...3ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har fått med meg på kg at det er en regel om at man ikke kan bli sammen med venners ekser, men det må da bare fungere på større steder? Hvis man har mange venner og bor på et mindre sted, må da utvalget bli veldig lite etterhvert....

Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor. Hvis jeg blir sammen med en type, er det jo fordi jeg liker ham og at han er grei osv. Da er det jo ikke så rart om flere liker ham? Og som regel blir det vel ikke slutt fordi han viser seg å være en djevel i menneskeham - det blir slutt fordi jeg og han ikke passa sammen. Han kan jo være en perfekt match for en av mine venninner! Men det skal ikke få lov å skje, for da er hun en grusom person jeg må baksnakke og blokkere og aldri se igjen....?

Skjønner ikke logikken. Om det er han som dumper meg kan det jo være trist, men fortsatt slik at hun kanskje passer ham bedre....

Mulig det blir rart for meg fordi jeg kommer fra et alle kjenner alle-sted, og det skal godt gjøres å finne en type du ikke kjenner eksen til...

Anonymkode: 06942...6f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått med meg på kg at det er en regel om at man ikke kan bli sammen med venners ekser, men det må da bare fungere på større steder? Hvis man har mange venner og bor på et mindre sted, må da utvalget bli veldig lite etterhvert....

Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor. Hvis jeg blir sammen med en type, er det jo fordi jeg liker ham og at han er grei osv. Da er det jo ikke så rart om flere liker ham? Og som regel blir det vel ikke slutt fordi han viser seg å være en djevel i menneskeham - det blir slutt fordi jeg og han ikke passa sammen. Han kan jo være en perfekt match for en av mine venninner! Men det skal ikke få lov å skje, for da er hun en grusom person jeg må baksnakke og blokkere og aldri se igjen....?

Skjønner ikke logikken. Om det er han som dumper meg kan det jo være trist, men fortsatt slik at hun kanskje passer ham bedre....

Mulig det blir rart for meg fordi jeg kommer fra et alle kjenner alle-sted, og det skal godt gjøres å finne en type du ikke kjenner eksen til...

Anonymkode: 06942...6f1

Helt enig! Sånn er det her vi bor også og hva er problemet liksom. 

Anonymkode: dd35b...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke egentlig problemet. Selvfølgelig hvis TS er sjalu så er det jo litt sårt. Men tenk denne tanken.

Hvis exen og venninna er en perfect match, så kan de ikke være sammen pga en latterlig smålig " regel" ?

Ts. Hvis venninna di hadde en ex. Som du var stup forelska I, og han var ukontrollerbart forelska I deg. Hadde det vært riktig da att dere skulle måtte gå aleine I frustrasjon og kjerlighetsorg bare fordi venninna di ikke vil at dere skal være sammen? Dere to som passer perfekt på alle vis. Som kunne hatt et utrolig forhold livet ut.

Synes du det er en grei regel? Eller er det en anelse smålig? 

Å nekte andre et forsøk på kjærlighet er ikke noe spesielt "vennlig" er heller ganske så hatefullt og egoistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
17 minutter siden, DizzyRonson skrev:

Ser ikke egentlig problemet. Selvfølgelig hvis TS er sjalu så er det jo litt sårt. Men tenk denne tanken.

Hvis exen og venninna er en perfect match, så kan de ikke være sammen pga en latterlig smålig " regel" ?

Ts. Hvis venninna di hadde en ex. Som du var stup forelska I, og han var ukontrollerbart forelska I deg. Hadde det vært riktig da att dere skulle måtte gå aleine I frustrasjon og kjerlighetsorg bare fordi venninna di ikke vil at dere skal være sammen? Dere to som passer perfekt på alle vis. Som kunne hatt et utrolig forhold livet ut.

Synes du det er en grei regel? Eller er det en anelse smålig? 

Å nekte andre et forsøk på kjærlighet er ikke noe spesielt "vennlig" er heller ganske så hatefullt og egoistisk. 

Ingen som sier de overhodet ikke kan bli sammen, men at det er sårt for TS at de gnir det ut over sosiale medier så kort tid etter bruddet bør du skjønne? Det er faktisk veldig dårlig gjort ovenfor TS. Det er noe som heter respekt for andres følelser. Og at TS ikke lengre ønsker å være venn med disse to personene, i alle fall ikke akkurat nå, er også helt forståelig.

Anonymkode: 03d5c...8ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...