Gjest uN91s Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 (endret) Jeg er ute etter et par fine lange maxiskjørt, men klarer ikke å finne noen som faller i smak. Jeg er ute etter skjørt med denne lengden og passformen. Dessverre er den prisen for høy for en student med dårlig råd. Jeg har spart opp 12.000 kroner som jeg skal bruke på å kjøpe alt nytt og da kan jeg ikke bruke 1000 kroner per plagg. Det eneste jeg finner ved å sjekke Nelly, Zalando, bubbleroom, vila, h&m og lignende er maxiskjørt med samme passform, men med ankellengde eller kortere. Noe jeg synes er veldig stygt fordi det ser ut som man har kjøpt skjørtet i en størrelse for liten. I tillegg har alle skjørt splitt, noe som også er stygt. Skal bruke disse skjørtene hele året og liker ikke at man ser strømpebuksen. Jeg er rett og slett ute etter skjørt som er trange og viser formene mine og som er fotsidt. Føler jeg har lett i en måned uten hell. Noen der ute som har sett et par slike skjørt der ute? Synes skjørt som på bildet i linken over kombinert med strikket gensere er så fint. Eventuelt, går det an å sy sammen splitten på et skjørt om jeg finner lange trange skjørt med splitt? Er ikke så flink til å sy, men om det kan ende opp med å se ut som skjørtet aldri hadde splitt er jeg villig til det. Jeg er 171,8 høy, om det har noe å si. Endret 7. juli 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Vinter=glatt Fotsidt skjørt uten splitt + vinterglatt = kan vi få komme og se på deg på islagte fortau? Anonymkode: 7f595...a92 2
Gjest uN91s Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vinter=glatt Fotsidt skjørt uten splitt + vinterglatt = kan vi få komme og se på deg på islagte fortau? Anonymkode: 7f595...a92 Det går fint. Har aldri hatt noe problem med det før Synes det er så dumt at alle lange skjørt bare går til ankel og ikke lenger. Hadde jeg vært litt lavere og hatt kortere bein hadde det nok vært enklere å finne noe fotsidt. Endret 7. juli 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Jeg hadde kjøpt det for 1000 kr, det er bedre å ha noe dyrt og i god kvalitet som du kan ha lenge. ByTimo har gode klær. Et sånn basisplagg i garderoben kan du heller matche med mange andre :)! Dessuten reflekterer prisen arbeidet, byTiMo er etiske, så de som syr får betalt det de skal. Er ikke det argument nok for å handle fra de, så vet ikke jeg! Men det er min mening, er det uaktuelt så har jeg dessverre ingen bedre tips. Anonymkode: d193d...fe8 3
Gjest uN91s Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 (endret) Tusen takk for svar! Dyre klær varer selvfølgelig lenger også. Har bare ikke råd til å kjøpe noe mer som er så dyrt. Skal kjøpe topper, inne/ute jakker, undertøy, sko, kjoler, vesker og tilbehør til hverdag, fest, sommer og vinter for dette budsjettet. Dumt at det ikke står på nettsiden hvor langt skjørtet er. Hvis skjørtet er 46% bomull, 46% viscose og 8% elastan, er det en god blanding som gjør at skjørtet holder seg fint lenge? Tenkte egentlig å kjøpe et par skjørt da jeg ikke bruker bukser så lenge det ikke er obligatorisk. Føler meg litt "teit" om jeg bruker det samme skjørtet hele tiden, men det kan hende det bare er jeg som legger merke til det. Endret 7. juli 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 BikBok bruker å selge masse maxiskjørt. Jeg ville ikke brukt opptil 1000kr for et plagg som ser helt "basic" ut. Anonymkode: 84e6d...25f 3
tirben Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Bytimo har ofte salg. Og sjekk på finn.no . Kanskje finner du det der. Jeg har det skjørtet der i svart. Var altfor langt for meg , så måtte klippe av det et stykke. Kjøpte det på halv pris. Følg med i butikkene som selger bytimo.
Gjest uN91s Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Takk for svar! Skal sjekke ut begge to. Jeg er på utkikk etter skjørt i nude, kremfarget eller beige. Bruker aldri mørke farger, så burde kanskje prøve å finne noe før høstkolleksjonene kommer i bare kjedelige mørke vinterfarger.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 Må si jeg synes det var en helt ok pris for det skjørtet, for å være ærlig. Anonymkode: 3c9f8...df6 1
Gjest uN91s Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg synes det var en helt ok pris for det skjørtet, for å være ærlig. Anonymkode: 3c9f8...df6 Har kommet frem til at det er alt for dyrt for meg. Siden jeg skal ha så mye mer. Haha, trenger så mye. Hvert plagg (skjørt, topper, gensere, kjoler) kan egentlig ikke komme på mer enn 400 kroner per stk. Så da blir det mer realistisk for meg å handle på h&m, Vila, Vero Moda, Bikbok osv.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 2 minutter siden, uN91s skrev: Hvert plagg (skjørt, topper, gensere, kjoler) kan egentlig ikke komme på mer enn 400 kroner per stk. Så da blir det mer realistisk for meg å handle på h&m, Vila, Vero Moda, Bikbok osv. Så kjøp det i en annen farge, ser det er på salg i flere farger. Jeg ville mye heller investert i et plagg som varer enn å kjøpe billigplagg som man ikke kan bruke mer enn en sesong. Anonymkode: 3c9f8...df6 1
Gjest uN91s Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så kjøp det i en annen farge, ser det er på salg i flere farger. Jeg ville mye heller investert i et plagg som varer enn å kjøpe billigplagg som man ikke kan bruke mer enn en sesong. Anonymkode: 3c9f8...df6 Har hatt billigplagg som er mange år gamle og like fine. De kan vare veldig lenge hvis man er forsiktig. Fikk en gang en genser til 1000 kroner av et familiemedlem og det ble ødelagt etter én vask. Så gjør meg ingenting å kjøpe noe billig. Jeg bryr meg ikke noe om merker i hvert fall. Ser at salgsvarene lå på 600-700 kroner og det blir fortsatt for dyrt. Lagde tråden fordi jeg håpte at noen andre kanskje har lagt merke til et sted som selger, eller har kjøp lange trange skjørt til en billigere penge og kan tipse meg om hvor Endret 10. juli 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #13 Skrevet 10. juli 2016 4 minutter siden, uN91s skrev: Har hatt billigplagg som er mange år gamle og like fine. De kan vare veldig lenge hvis man er forsiktig. Fikk en gang en genser til 1000 kroner av et familiemedlem og det ble ødelagt etter én vask. Ser at salgsvarene lå på 600-700 kroner og det blir fortsatt for dyrt. Lagde tråden fordi jeg håpte at noen andre kanskje har lagt merke til et sted som selger eller har kjøp lange trange skjørt til en billigere penge og kan tipse meg om hvor Jeg vet det, har hatt en hennes og mauritz genser i 10 år nå. Sossene tror bare at det dyre de kjøper er bra. Har opplevd at jeg har kjøpt merkebukse til 1600 som kun varte i 3 mnd. Ha ha. De skal jo bare vise seg og sløse for venninene sine Anonymkode: ec77b...5d6
Gjest uN91s Skrevet 10. juli 2016 #14 Skrevet 10. juli 2016 Fant endelig et skjørt, men det er selvfølgelig utsolgt i min størrelse. Fargen var ikke helt meg, men kunne ha godtatt det Her
tirben Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 Bytimo butikken i Sandefjord selger disse skjørtene for 200 kroner nå! Men de har kun blått og svart igjen. Kjøpte akkurat et i svart nå spm jeg skal gi bort til datteren min. 200 kroner er i hvertfall billig for et skjørt som koster 1000 kroner! 😀
silkestrå Skrevet 15. juli 2016 #16 Skrevet 15. juli 2016 Skjørtet du lenket til er på salg til 699,- hos en annen butikk på Miinto: http://www.miinto.no/p-605402-brunt-by-timo-skjort. Fortsatt litt dyrere enn du hadde sett for deg, men kanskje verdt å investere i dersom du ser for deg å bruke det utover høsten også?
Ruskemor Skrevet 15. juli 2016 #17 Skrevet 15. juli 2016 Har du symaskin? Isåfall kan du sy deg et sånt skjørt for ca. 150-250 kroner (kommer litt an på hvilket stoff du velger) Det er veldig lett å sy et sånt skjørt, og man bruker ikke så veldig lang tid heller. Man kan klare seg med å sy 3 sømmer + en pynte søm nederst så ikke kanten blir "rå", eller man kan gjøre det litt mer avansert og sy en penere linning. Ingen av delene er vanskelig. Man finner mønster på stoff og stil, eller man kan bruke et skjørt man har som mønster og forlenge det til den lengden man ønsker. Jeg er ikke noe reser på symaskinen selv, men syr lett 3-4 sånne type skjørt på 2-3 timer (inkludert å klippe i stoffet). Samt at det er gøy å bruke noe man selv har laget! Noe annet tips har jeg dessverre ikke
Stars Skrevet 15. juli 2016 #18 Skrevet 15. juli 2016 Jeg har kjøpt både på hm og på Vero Moda/ Object/ Only (husker ikke hvilket merke det var). Det på hm kostet 149,- og hadde splitt i begge sidene, det på VM hadde splitt i ene siden, og var på salg til 89,- (kjøpte det i går, i lokal butikk.) Fotside til meg som er 174 cm høy. Fant ikke det på hm på nettsiden, men jeg kjøpte det på Oslo City for en måneds tid siden. Har også sett at de har hatt tilsvarende på Bik Bok.
Gjest uN91s Skrevet 15. juli 2016 #19 Skrevet 15. juli 2016 Tusen takk for svar alle sammen! @silkestrå: Ja, det blir fortsatt for dyrt for meg. Skal ha så mye annet. @Ruskemor: Tusen takk for tips. Mamma er veldig flink til å sy, så skal faktisk høre med henne om dette! Hadde vært perfekt! @Stars: Takk, da skal jeg sjekke ut disse butikkene. Har lett på nett, men fant ingen da. Har lett litt mer og nå har det dukket opp et par slike skjørt på bestseller.no og Zalando. Var lurt å slutte å lete Da dukket det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå