alliecrandell Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Enkelt, og kort fortalt så har jeg ikke trent eller gjort noe som helst (sett bortifra noen mnd med BikramYoga, elsker det - men 1500 kr for mndskort…...) siden jeg var 12 år. Dette begynner å nærme seg 10 år siden, og både for min egen del og min samboers så har jeg lyst til å begynne å trene litt, og ihvertfall stramme opp litt her og der. Jeg har meldt meg inn på treningsstudio, men det jeg lurer på er noen enkle øvelser - som jeg klarer å opprettholde over lenger tid (har også planer om å bli gravid til nyåret), så er greit å komme seg i "moderat" form. Er 1.60 høy, og veier rundt 55 kg- ønsker å stramme opp rumpe ++ lår, og noe mage. Tenker kanskje å gå ned 4-5 kilo, da jeg får litt mere motivasjon - da man kanskje ser resultater litt mer effektivt! Så har noen her noen ok øvelser og komme med? Gjerne både for og utenfor treningsstudio! Og er det noen som vet om det er mye kalorier i lakris, eller om dette kan spises med god samvittighet?? (lakriselsker ) Takk for svar!
pautina Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 34 minutter siden, alliecrandell skrev: Enkelt, og kort fortalt så har jeg ikke trent eller gjort noe som helst (sett bortifra noen mnd med BikramYoga, elsker det - men 1500 kr for mndskort…...) siden jeg var 12 år. Dette begynner å nærme seg 10 år siden, og både for min egen del og min samboers så har jeg lyst til å begynne å trene litt, og ihvertfall stramme opp litt her og der. Jeg har meldt meg inn på treningsstudio, men det jeg lurer på er noen enkle øvelser - som jeg klarer å opprettholde over lenger tid (har også planer om å bli gravid til nyåret), så er greit å komme seg i "moderat" form. Er 1.60 høy, og veier rundt 55 kg- ønsker å stramme opp rumpe ++ lår, og noe mage. Tenker kanskje å gå ned 4-5 kilo, da jeg får litt mere motivasjon - da man kanskje ser resultater litt mer effektivt! Så har noen her noen ok øvelser og komme med? Gjerne både for og utenfor treningsstudio! Og er det noen som vet om det er mye kalorier i lakris, eller om dette kan spises med god samvittighet?? (lakriselsker ) Takk for svar! Lakris har ca litt over 300kcal pr 100g, varierer på type så Ganske vanlig for godteri, ikke verre eller bedre. Anbefaler pump trening på helsestudio er det jeg har hatt raskest framgang med, lover at 6 timer med det på en mnd så kan du se det et sted eller to når du ikke har mer polstring enn deg:) De timene er vekttrening med lav vekt og mange repitisjoner, heter som regel pump/ body pump noe I den duren... 1
linsejesus Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Styrketrening med baseøvelser, altså øvelser som trener mange muskler samtidig. Pull-ups i stedet for biceps curls osv. Bruke en app eller en papirlapp til å følge med på framgangen. http://www.bodybuilding.com/exercises/? har alle øvelser du kan tenke deg. Du kan sortere etter om du vil trene muskler samlet eller isolert, hvor populære de er, hva slags utstyr du vil bruke osv. Det er videoer og kommentarer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå