Vesentlig Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Jeg er kjempe bekymret for min nære venninne. JEg frykter hun er skikkelig suicidal. Vi snakket på tlf i sted og hun sa hun kom fra psykologen som ville legge henne inn, men hun hadde visst snakket seg fra det. Når jeg spør om hun stoler på seg selv i helgen forteller hun at nei, og hun lovet egentlig å reise hjem til familien i helgen, men hun kommer ikke til å gjøre det. Hun prøvde å si at ingenting kommer til å skje i helgen, men at hun aldri har hatt det så vondt som nå. Om 90 min plukker pappa meg opp for å ta meg med til farmors hytte i fjellet hvor jeg skal være i helgen. Her er det dårlig mobildekning, noe som gjør meg enda mer stressa for da kan jeg ikke en gang ringe henne emd jevne mellomrom. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ta meg til. Er så bekymret. Har dere noen råd? Hva gjør jeg??
Tamina82 Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Ring familien hennes og si du er bekymret. Og hør om de kan følge henne opp i helgen. Så trenger ikke du gå å bekymre deg. kanskje blir hun sur, men det viktigste er jo at hun ikke skader seg selv. Og i det lange løp forstår hun hvorfor du gjorde det. Send henne gjerne en melding om at du blir å gjøre det, så vet hun det og du går ikke bak ryggen på henne.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Du må dele dette ansvaret med noen. Det er vel flere som er glad i henne. Med mindre hun har et dårlig forhold eller en konflikt med foreldrene sine, synes jeg du kan ringe og ta en prat med de. Anonymkode: 4f55d...4d0
Vesentlig Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, Tamina82 skrev: Ring familien hennes og si du er bekymret. Og hør om de kan følge henne opp i helgen. Så trenger ikke du gå å bekymre deg. kanskje blir hun sur, men det viktigste er jo at hun ikke skader seg selv. Og i det lange løp forstår hun hvorfor du gjorde det. Send henne gjerne en melding om at du blir å gjøre det, så vet hun det og du går ikke bak ryggen på henne. Takk. Familien er kontaktet. Venninnen min sa at familien forventer henne hjem, men at hun ikke orker å reise dit og ikke orker å snakke med dem. Heldigvis er psykologen hennes involvert. Jeg er bare så redd for at de ikke følger henne opp i morgen eller at familien ikke får til å gjøre noe. De er jo mange timer unna.
Tamina82 Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 1 time siden, Vesentlig skrev: Takk. Familien er kontaktet. Venninnen min sa at familien forventer henne hjem, men at hun ikke orker å reise dit og ikke orker å snakke med dem. Heldigvis er psykologen hennes involvert. Jeg er bare så redd for at de ikke følger henne opp i morgen eller at familien ikke får til å gjøre noe. De er jo mange timer unna. Huff. Skjønner bekymingene dine, men familien er sikkert like bekymret nå når de er orjentert om ting, så de passer nok på. Du kan jo sende de en melding i løpe av helgen å høre om det går greit. Har selv en venninne som var dypt deprimert en periode. Det hjalp både meg og familien at vi hadde kontakt med hverandre og holdt hverandre oppdatert. Venninnen min kunne fint si til meg at hun skulle være med foreldrene en kveld, mens hun sa det motsatte til de. Så vi dobbeltsjekket alltid med hverandre.
Gjest summesumbi Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 (endret) Du har gjort det du kan TS. Hun er heldig som har en god og støtttende venninne. Men når folk rundt henne er så nervøse og bekymret, er det bedre å få innleggelse mener nå jeg hvor profesjonelle kan hjelpe, men det er opp til venninna di til syvende og sist. Har vært pårørende selv så kjenner igjen litt av det du skriver. Endret 7. juli 2016 av summesumbi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå