Gå til innhold

Er henne interessert, eller er vi bare venner!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg må spørre om litt råd

Først må jeg forklare litt hvorfor jeg legger ut dette innlegget, jeg har vært i noen forhold som ikke har gått så bra samt har jeg vært forelsket uten at den andre parten har følt det samme. Blir såret litt for mange ganger.

Jeg traff en jente for ca. 1,5 mnd siden via en fellesvenn. Når jeg traff henne var hu på vei ut av et forhold som hadde vart i ca. et år. Tingen er at han gjorde det slutt rett før han dro på utlandstudier. De har prøvde på et langdistanse forhold osv, men når han kom hjem for noen uker siden ble det slutt.

Vi startet og bli kjent med hverandre på et venners venners vorspiel/nachspiel. Vi har gradvis fått mer kontakt, til at vi sender mange meldinger til hverandre. Etter ca 2 uker med festing og meldinger inviterte jeg henne på fisketur (hun elsker og fikse)! Vi hadde en veldig koselig tur og pratet vel mer enn vi fisket :-p Etter denne turen har det vært mer meldinger og veldig mye snapchat, vi har også fått flere intern vitser sammen.

Jeg ser ikke på meg selv som en morsom person, men hun ler av så å si alt jeg gjør :-p det er vel et godt tegn tenker jeg. Jeg inviterte henne til vorspiel, hvor selvfølgelig en kompis av meg klarte og spørre om vi «holdt på», svarte han fikk da var at vi bare var «gode venner», nå skal det sies at hun ennå ikke hadde gjort det 100% slutt med eksen sin.

For ca. 2 uker siden gjorde de det slutt, jeg tok henne med ut helgen etter de hadde gjort det slutt, og passet på at henne koste seg! Jeg la fort merke til at henne vil holde meg i handa, sitte ved siden av meg samt ga meg mye blikk kontakt, jeg tar jo dette som et tegn på at henne er interessert, eller kan henne være ute etter rebound? Denne kvelden hadde vi og mange andre venner et nachspiel som vart langt ut på morgenen. Vi satt vedsiden av hverandre så å si hele kvelden og snakket, det var ikke før på slutten når jeg la et teppe over oss at henne startet og stryke meg på armen. Jeg overnatt hos henne, men det var ikke noe mer enn soving (kosing), grunnen til det er at jeg ikke er interessert i å være en kjapp rebound samt hadde vi vært våkene i over et døgn XD.  Største usikkerheten min kom vel etter denne kvelden, når jeg kanskje skulle prøvd meg mer? Vi var langt fra edru, men ikke henge dritings.

Henne har aldri vært «singel» Forrige kjæresten var henne sammen med i over 7 år, og da den siste i 1 år. Så det er veldig viktig at jeg går sagt fram, og gir henne plass. Men da kan jeg fort miste henne eller komme i den hælvetes vennefella!

VI har ikke snakket noe mindre samme etter den helgen, vi har vært sammen et par ganger. Vi har fortsatt en god connection, men jeg merket at ting kanskje var litt kleint i starten, men det gikk veldig fort over. Vi har til og med planlagt en telt tur i løpet av sommeren =D

Hovedgrunnen til at jeg er så usikker på om vi bare er venner eller om det kan bli noe mer, er at henne har mange guttevenner!  

Nå som jeg har skrevet dette ser jeg selv at jeg kanskje overtenker dette? Men jeg har blitt såret på akkurat det samme før, hvor jeg har blitt forelsket uten at følelsen var gjensidig =/ Er så drit lei av og gi så mye av meg selv uten at det går!

Takk for alle svar

Gutt 26!

Anonymkode: 5f82f...43f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som hun er interessert :)

Anonymkode: 78b5d...c20

• Liker 2
Skrevet

*HUN 

Det høres jo ut som hun er interessert, men jeg skjønner at du er engstelig for å bli en rebound. Det er jo helt, totalt umulig for oss å vite om hun bare er ute etter en sommerflørt eller ikke, det er liksom sånn livet er. Fullt av usikkerhet og sjanser man må gripe, selv om man har gått på trynet før, og ikke vet om man klarer å stå oppreist denna gangen heller. Du kan jo prøve å være litt mer intim med henne, se hvordan hun responderer på det. Men som sagt; det er jo ingenting som er sikkert.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

*hun

Anonymkode: 8c918...8a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg forskjellen på hun og henne. Veldig slitsomt å lese når språket er så dårlig. 

Anonymkode: dbfa9...230

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg forskjellen på hun og henne. Veldig slitsomt å lese når språket er så dårlig. 

Anonymkode: dbfa9...230

Du får legge deg litt nedpå hvis du ble så sliten.

Anonymkode: 8ba7a...18d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg forskjell på hun og henne. Hadde du vært daten min hadde dette irritert meg grenseløst. Grunnleggende språkkunnskaper er forventet av 26-åringer.

Anonymkode: 977c5...6b4

• Liker 7
Skrevet

Seriøst dere? Det er ikke nødvendig å leke norsklærer på gramatikk når det helt fint går å lese og finne poengene. Man hjelper ingen ved å opptre som et petimeter overfor andre for å fremme seg selv.

- TS, hva skjedde med å bare spørre? I dag er det lettere å sjekke på nett enn å snakke med den det dreier seg om, en lite konstruktiv trend egentlig. Klart, å lufte tanker og få innspill fra flere er supert - men hvorfor tar du ikke å snakker med henne? Sjangsen for at vår synsing er riktig i forhold er jo minimal!

:) Snakk med henne.

Kanskje hun ikke trenger en partner akkurat nå når et forhold nylig er over, men hun trenger definintivt en god venn - og alle vet at de beste forhold som varer livet ut gjør det fordi paret er venner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun!!!! 

Anonymkode: d0723...495

• Liker 1
Skrevet

Okei, her er greia, hun har aldri vært "singel" og dere har det gøy sammen mens hun gjør det slutt med eksen, hun er sårbar og trenger støtte, du er der. Hva hun er ute etter det må du nesten spørre henne om.

Kan godt være at hun bruker deg som støtte og når hun er over eksen, så stikker hun videre med andre mannfolk, eller så vil hun oppriktig være med deg, du må nesten bare spørre henne rett ut om hun kan se for seg deg og henne som et par en dag.

• Liker 1
Gjest Fox Mulder
Skrevet (endret)

Virker rart om hun ikke er litt interessert i deg..

Og kompisen din som spurte om dere holdt på burde skamme seg!

Endret av Fox Mulder
Skrevet

Du virker veldig "god" ts. Syns det er bra det ikke ble noe mer mellom dere den kvelden. Om du er oppriktig intresert i henne så la jenta bli trygg på deg. Eskaler rolig. Du har ingen garanti for at hun ikke ser på deg som en rebound, men det kan jo og faktisk hende hun liker deg og at det vil gå bra for dere. Man må ta noen sjangser i kjærligheten:jepp:.

Kjør på, jeg heier på deg:duskedame:.

• Liker 1
Skrevet

Om du aldri prøver deg, så vil det ikke skje noe heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer gutter på fest og fisketur uten at det betyr noe mer enn at jeg liker å feste og fiske med kule folk og syns personen som inviterer er kul uavhengig av kjønn eller intensjon. 

Men jeg holder de aldri i hånda og mener at jenta du snakker om må ha en interesse for deg siden hun gjør det. Men hvordan interesse er umulig å si, du mistenker at hun bruker deg som rebound og det er det mest sannsynlige. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg gooood tid på å henge med henne og date henne før dere gjør noe seksuelt og før du får forhåpninger om noe seriøst og varig. La henne bli kjent med deg og se at du er interessert i å bli kjent med hvem hun er under overflaten, få henne til å respektere deg og kanskje underveis begynner hun å beundre deg også. Men du skriver selv at hun aldri har vært singel det vil si hun lett finner nye kjærester, så det er jo et lite håp om at hun vil velge deg men med sånne jenter er det mest fordi de ikke vil være ensomme at de bare skaffer seg en gutt og egentlig ikke liker gutten så sykt mye at hun vil være sammen akuratt han, sånne jenter vil bare ha "noen " der så du får vurdere om du vil være den viktigste mannen i noen andres liv, eller en av hvem som helst i hennes liv. 

Anonymkode: c71d1...e93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...