Dagensdiva Skrevet 7. november 2004 #1 Skrevet 7. november 2004 Hei! Det er snart tid for innlevering av særemne..Jeg skriver da om Tove Nilsen og hennes bøker.. Noen som har lest; "kvinner om natten", "Skyskraperengler"(eller den trilogien?), "Helle og Vera"?, "Vi tier ikke"?, "Aldri dem kle deg forsvarsløst naken"? I såfall, hva synes dere? Er det bøker som har satt spor i dere?Eller lest for å lese og dermed glemt? Noe annet dere vil kommentere ved forfatteren? Er bare interessert i meninger..er så lite om akkurat det på nettet..
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #2 Skrevet 7. november 2004 Har lest "kvinner om natten" og "kreta-døgn". Siden du ikke spør om den siste der, kan jeg jo fortelle at jeg likte "kvinner om natten" godt, men den satte ikke særlig spor i meg sånn sett. Original idè, og spennende lesning, men ikke noe særlig mer. Når det gjelder forfatteren synes jeg hun er pinlig ærlig av og til, men man vet liksom ikke helt om det er personlig, alt hun skriver. Hun mikser seg selv/hovedpersonen sammen på et vis, så man som leser ikke er helt sikker på om det er fiksjon eller ikke. Det hadde ikke vært en idè å lese et par av bøkene selv? "Kvinner om natten" leste jeg ut på èn kveld. Ganske lettlest!
Gjest Hilde K S Skrevet 7. november 2004 #3 Skrevet 7. november 2004 Jeg har lest trilogien om Skyskraperenglene. Og tja, lettlest, en smule fengende, men ikke bøker jeg for alltid vil huske. Jeg tror jeg har lest Kvinner om natten også. Er det den der noen blir forfulgt og tror hun skal bli voldtatt eller noe i den duren?
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #4 Skrevet 7. november 2004 Jeg tror jeg har lest Kvinner om natten også. Er det den der noen blir forfulgt og tror hun skal bli voldtatt eller noe i den duren? Ja... eller, hun blir kidnappet av en taxisjåfør til en hytte ute i ødemarka.. og så handler det om hvordan hun prøver å snakke seg ut av situasjonen.
Dagensdiva Skrevet 7. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2004 Hehe..må bare understreke at jeg har lest alle bøkene jeg nevnte...og at jeg ikke er ute etter "bokanmeldelser" som gjør jobben for meg..in fact har jeg nesten skrevet hele oppgaven..og sitter idag og "Pynter"den..derfor jeg er ute etter andre meninger enn mine egne.. Kvinner om natten ble for meg litt "Kjedelig"..da alt tok så lang tid..antall sider kunne vært sterk redusert..men det er vel det som er hensikten? Hadde håpet noen hadde lest "Aldri la dem kle deg forsvarsløst naken" da jegikke skjønner forholdet mellom tittelen og boken...på en måte gjør jeg det..men vil gjerne ha en dypere forklaring.. Takk for raske svar. :-)
Suzy Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Jeg har lest Aldri la dem kle deg forsvarsløst naken, men det er så mange år siden at jeg rett og slett ikke husker lenger.... :oops:
*Lene* Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Har lest; "Skyskraperengler" & "Skyskrapersommer" og "G for Georg" Veldig bra bøker, og jeg husker de godt!
Ingeborg Skrevet 8. november 2004 #8 Skrevet 8. november 2004 Har lest "Skyskraperengler"-trilogien. Husker jeg leste "Skyskraperengler" første gang da jeg var 12-13 år, da gjorde den kjempeinntrykk. Så leste jeg trilogien igjen i sommer. Samtidig som jeg synes det er en god skildring av oppvekst i et spesifikt miljø, synes jeg ikke bøkene helt klarte å gjøre inntrykk på meg.
Ephemera Skrevet 8. november 2004 #9 Skrevet 8. november 2004 Har lest; "Skyskraperengler" & "Skyskrapersommer" og "G for Georg" Veldig bra bøker, og jeg husker de godt! Kan si meg helt enig! Kjempekoselige bøker!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå