Gå til innhold

Frykter skjulte feil i boligen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nylig kjøpt rekkehus. Alt så bra ut bortsett fra takvinduer som må byttes. Det er bygget i 93.

I rekken med rekkehus overfor vår er det nå funnet feil, lekkasjer og råte, og feil bruk av gips i tak og i terassevegg, der oppe river de nå ned vegger, terasse mv. Hører at en av mine nye naboer må ut med en halv million. :/  Nå er spørsmålet, hvordan går jeg frem for å finne ut om vi har samme risikofaktorer som nabobygget? Håndtverkere / takstmann? Jeg er litt blank her... (Og hold tonen høflig, jeg vet at jeg burde ha undersøkt mer nærmere før kjøpet,og føler meg ganske dum.)

Anonymkode: bc489...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Polygon f.eks går med fuktmåler og sjekker. De kan også uttale seg om byggteknisk stand. Det samme kan vel takstmann, men jeg tror de bare tar det som er synlig for det blotte øyet.

Anonymkode: 6990f...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan hende du kan kreve tilbakebetaling av deler av det du ga for boligen hos tidligere eier, om det er sannsynlig at han kunne ha vist om dette men har unnlatt å informere om det. 

Meld deg inn i gruppa "stopp boligsvindel" på Facebook (den lukede gruppa - det fins to). Der kan du få gode råd om hvordan du bør gå frem og hva du har krav på! Eiendomsmarkedet i Norge er helt jævlig for selger som ofte ender opp med å må kjempe mot forsikringsselskaper med dype lommer, men en selv må ta av sparepengene. Av "uavhengige" fagfolk man tar inn i huset, er i realiteten veldig få virkelig uavhengig. 

Vi brant oss veldig på boligkjøp og har tatt minst en million. Hadde vi fra starten forstått systemet bedre hadde vi nok fått et annet utfall av det hele, så forsikre deg om at du går riktig frem. 

Ja alle burde sette seg bedre inn i ting når de brått bruker flere milioner på bolig. Men mange av oss er naive og tror vi har et rettssystem for beskyttet oss mot svindel og ulovligheter, men det er så langt fra sannheten som det kan bli. Ola og Kari stiller svært dårlig mot utbyggere og forsikringsselskap som har egne advokater og "fagfolk", og dype lommer. 

Anonymkode: 72e0c...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende du kan kreve tilbakebetaling av deler av det du ga for boligen hos tidligere eier, om det er sannsynlig at han kunne ha vist om dette men har unnlatt å informere om det. 

Meld deg inn i gruppa "stopp boligsvindel" på Facebook (den lukede gruppa - det fins to). Der kan du få gode råd om hvordan du bør gå frem og hva du har krav på! Eiendomsmarkedet i Norge er helt jævlig for selger som ofte ender opp med å må kjempe mot forsikringsselskaper med dype lommer, men en selv må ta av sparepengene. Av "uavhengige" fagfolk man tar inn i huset, er i realiteten veldig få virkelig uavhengig. 

Vi brant oss veldig på boligkjøp og har tatt minst en million. Hadde vi fra starten forstått systemet bedre hadde vi nok fått et annet utfall av det hele, så forsikre deg om at du går riktig frem. 

Ja alle burde sette seg bedre inn i ting når de brått bruker flere milioner på bolig. Men mange av oss er naive og tror vi har et rettssystem for beskyttet oss mot svindel og ulovligheter, men det er så langt fra sannheten som det kan bli. Ola og Kari stiller svært dårlig mot utbyggere og forsikringsselskap som har egne advokater og "fagfolk", og dype lommer. 

Eiendomsmarkedet er helt jævlig for kjøper (ikke selger som jeg skrev). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...