AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Hva gjør man egentlig med kofferten på flyplassen når man må på do, før man har sjekket inn? Anonymkode: 9b488...e67
ajarRun Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Tar den med inn eller ber noen som ser naiv om å passe på den? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Tar den med inn eller ber noen som ser naiv om å passe på den? 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Tar den med. Okej, men er det mulighet/plass til å ta med kofferter inn på toalettet på Gardermoen? Jeg vet at det ikke er plass til det på min lokale flyplass i alle fall. Anonymkode: 9b488...e67
ajarRun Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Okej, men er det mulighet/plass til å ta med kofferter inn på toalettet på Gardermoen? Jeg vet at det ikke er plass til det på min lokale flyplass i alle fall. Anonymkode: 9b488...e67 Det kommer vel helt an på hvor feit du er. Men jeg bruker å la den stå utfor døren (ved vaskene) hvis jeg er lat. Dog unngår jeg toalettene der, de lukter piss. Mener jeg også har tatt den med inn, den kan stå bak deg mens du pisser.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Det tar ikke så lang tid å sjekke inn. Max 5-10 min. Klarer du ikke å holde deg? Man sjekker jo inn på automat eller på nettet på forhånd, får skrevet ut bagasjelappen, legger den på båndet selv, scanner den selv, går. Anonymkode: f4c86...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Det kommer vel helt an på hvor feit du er. Men jeg bruker å la den stå utfor døren (ved vaskene) hvis jeg er lat. Dog unngår jeg toalettene der, de lukter piss. Mener jeg også har tatt den med inn, den kan stå bak deg mens du pisser. Så det er greit å la den stå utenfor båsene? Hvor gjør man forresten av seg utenfor sikkerhetskontrollen? Finnes det steder man kan sitte for å spise ol, eller? Anonymkode: 9b488...e67
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er greit å la den stå utenfor båsene? Hvor gjør man forresten av seg utenfor sikkerhetskontrollen? Finnes det steder man kan sitte for å spise ol, eller? Anonymkode: 9b488...e67 Nede ved ankomst er det masse "liggestoler" man kan sitte på. Utover det er det vel ingen vits i å være utenfor sikkerhetskontrollen? Det er og en café rett ved innsjekk. Anonymkode: f4c86...9ac
ajarRun Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så det er greit å la den stå utenfor båsene? Hvor gjør man forresten av seg utenfor sikkerhetskontrollen? Finnes det steder man kan sitte for å spise ol, eller? Anonymkode: 9b488...e67 Egentlig ikke, men tviler på at noen bryr seg. Og håndbagasjen din er vel ikke så liten? I avgangshallen (andre etasje) har de en Cafè, den har øl. I ankomsthallen (første etasje) har de Starbucks, Narvesen, og Peppes Pizza (kanskje et par til). Maten etter sikkerhetskontrollen suger. Franks er vel den beste, de har baconpølser. Hvis ikke har de baguetter som smaker papp (Upper Crust) eller pizza som smaker papp (Pizza Hut). Den ene pubben der har helt OK mat da, men husker ikke hva den heter.
Tamina82 Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Tror det fins oppbevaringbokser på Gardermoen man kan benytte seg av. I første etasje ved heisen mener jeg å ha sett noen sånn i forbifarten? Det er i alle fall flere kafeer og kiosk på utsiden av sikkerhetskontrollen (1.etasje).
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 Enten holder du deg til du får sjekket inn, eller så tar du hele kofferten med inn på toalettet og låser døra. Det er ikke tillatt å sette fra seg kofferter eller bagasje ubevoktet. Da tror folk det er en bombekoffert og alarmen går. Man spør heller ikke fremmed om å passe på kofferter. Da kan kofferten enten forsvinne eller du kan få dop plassert i den. Mindre risikofullt i Norge enn i andre land, men man gambler ikke. En annen ak er at snakke medmfremmede på reisefot på åpen flyplass er heller ikke noe man gjør ut over høflighetsfraser og unntatt for ansatte på lufthavnen. Anonymkode: 29678...71b
Tamina82 Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tar ikke så lang tid å sjekke inn. Max 5-10 min. Klarer du ikke å holde deg? Man sjekker jo inn på automat eller på nettet på forhånd, får skrevet ut bagasjelappen, legger den på båndet selv, scanner den selv, går. Anonymkode: f4c86...9ac Om man har lang ventetid på Gardermoen får man ikke sjekket inn bagasjen før det er tre timer (var regelen for noen år siden i alle fall) før flyet går og dermed heler ikke gått gjennom sikkerhetskontrollen.
ajarRun Skrevet 6. juli 2016 #13 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Enten holder du deg til du får sjekket inn, eller så tar du hele kofferten med inn på toalettet og låser døra. Det er ikke tillatt å sette fra seg kofferter eller bagasje ubevoktet. Da tror folk det er en bombekoffert og alarmen går. Man spør heller ikke fremmed om å passe på kofferter. Da kan kofferten enten forsvinne eller du kan få dop plassert i den. Mindre risikofullt i Norge enn i andre land, men man gambler ikke. En annen ak er at snakke medmfremmede på reisefot på åpen flyplass er heller ikke noe man gjør ut over høflighetsfraser og unntatt for ansatte på lufthavnen. Anonymkode: 29678...71b Jeg prater med folk hele tiden når jeg kjeder meg på flyplassen. Har aldri hatt noe problem med det. Sist gang diskuterte jeg Cochrane-studier over en øl og burger med en random dame (jeg trengte en plass å sitte og hun satt alene). Tviler på at hun hadde noe i mot det. 1 minutt siden, Tamina82 skrev: Om man har lang ventetid på Gardermoen får man ikke sjekket inn bagasjen før det er tre timer (var regelen for noen år siden i alle fall) før flyet går og dermed heler ikke gått gjennom sikkerhetskontrollen. Å sjekke inn bagasje suger. Bare ta med håndbagasje. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #14 Skrevet 6. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nede ved ankomst er det masse "liggestoler" man kan sitte på. Utover det er det vel ingen vits i å være utenfor sikkerhetskontrollen? Det er og en café rett ved innsjekk. Anonymkode: f4c86...9ac Selvsagt ikke, men jeg skal reise med en gruppe som skal møtes utenfor innsjekk og sånn, og siden jeg kommer med fly fra et annet sted så må jeg vente litt alene før de andre kommer. Anonymkode: 9b488...e67
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #15 Skrevet 6. juli 2016 6 minutter siden, amativeReflection skrev: Egentlig ikke, men tviler på at noen bryr seg. Og håndbagasjen din er vel ikke så liten? I avgangshallen (andre etasje) har de en Cafè, den har øl. I ankomsthallen (første etasje) har de Starbucks, Narvesen, og Peppes Pizza (kanskje et par til). Maten etter sikkerhetskontrollen suger. Franks er vel den beste, de har baconpølser. Hvis ikke har de baguetter som smaker papp (Upper Crust) eller pizza som smaker papp (Pizza Hut). Den ene pubben der har helt OK mat da, men husker ikke hva den heter. Hva har størrelsen på håndbagasjen min å si? Anonymkode: 9b488...e67
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #16 Skrevet 6. juli 2016 9 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg prater med folk hele tiden når jeg kjeder meg på flyplassen. Har aldri hatt noe problem med det. Sist gang diskuterte jeg Cochrane-studier over en øl og burger med en random dame (jeg trengte en plass å sitte og hun satt alene). Tviler på at hun hadde noe i mot det. Nå er vel ikke du en ung kvinne, selv om du er på kvinneguiden? Og vel heller ikke representativ for unge kvinner på reise? Anonymkode: 29678...71b 1
Christiane_W Skrevet 7. juli 2016 #17 Skrevet 7. juli 2016 Det er bagasjeoppbevaring nede i ankomsthallen (motsatt ende av der togene går fra): http://www.absolutions.no/hittegods/vaare-prislister Det koster 87 kr å oppbevare 1 kolli i inntil 5 timer. Er et greit alternativ om du må vente noen timer fra du ankommer Gardermoen til du kan sjekke inn bagasjen. Jeg synes det er helt greit utvalg av spisesteder før sikkerhetskontrollen om du skal slå ihjel litt tid. I ankomsthallen er det Narvesen, Starbucks, Peppes Pizza, LaBaguette og Beach Club Express. Oppe i avgangshallen har Samson bakeri utsalg. Tror de serverer pizza i tillegg til typiske bakerivarer. Se www.osl.no for mer informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå