Gå til innhold

Har dere en spesiell venn dere irriterer dere over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortell hvorfor! 

Jeg har en spesiell venninne som irriterer meg ved at hun ikke kan gjøre noe for andre. Jeg og andre stiller opp og gjør småting ofte for henne, men hun sier alltid nei tilbake. 

Senest idag skulle hun til sverige og jeg spurte om jeg kunne komme innom med penger for at hun kunne kjøpe med en pakke Caprisone, det kunne hun ikke sa hun for hun kom ikke til å ha plass i bilen. Alvorlig talt, den tar ikke stor plass og bilen hennes er ikke så liten. Men hun kunne altså ikke gjøre det. 

Anonymkode: 672b7...d4c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Vi har svært ulik holdning til mye, blandt annet lovens gråsoner. Blir sint når jeg hører på henne tjate om hvordan hun nok en gang fant et smutthull i regelverket som hun utnytter til det fulle.

Hun er EGENTLIG snill og grei og søt, men for meg er det så altoverskyggende at jeg ikke klarer være med henne.

• Liker 1
Skrevet

Så smålig av venninna di..

Har ei venninne som titter i mobilen HELE tiden. Går meg på nervene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, miaw skrev:

Så smålig av venninna di..

Har ei venninne som titter i mobilen HELE tiden. Går meg på nervene.

Jeg var på besøk hos en venninne (skulle værre der i en ukes tid) og hun satt konstant å tittet ned i mobilen! :dry:
Irriterte meg så forferdelig mye at jeg bare ønsket å dra hjem etter å bare vært med henne noen timer.. Syns det er veldig frekt, når man ikke har sett hverandre på over 1 år! Eller, generelt syns jeg det er irriterende med alle de som skal sitte å glane ned i mobil skjermen, men dette tok kaka...

Anonymkode: 7ea87...2d6

• Liker 4
Skrevet

Ååååhhh ja har en venninne som gjør meg gal. Kort fortalt er hun en vaskeekte hykler. Snakker stygt om alle hele tiden, spesielt om at andre baksnakker. (Hehe litt meta det her) Men hun har også en tendens til å få folk til å åpne seg opp om ting man kanskje vil holde for seg selv før hun forteller dette videre til en håndfull mennesker. Jo også setter hun seg selv alltid i et veldig godt lys. Ekstra frustrerende at hun gir fremmede et godt førsteinntrykk så en selv ender opp som den sure drittkjerringa.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er ekstremt intens når hun prater. Hun skravler i ett sett om alt og ingenting, veldig fort og veldig høyt; og hvis hun får prate uavbrutt skrur hun seg mer og mer opp, til du til slutt føler at du sitter ansikt til ansikt med en flymotor :sjokkbla:
Er kronisk utmattet, så har problemer med å holde tritt med henne, og er helt utslitt etterpå om jeg har tilbrakt noen timer med henne alene. 
Men hun er også veldig snill og omtenksom, og vi har samme hobbyer og utgjør et bra team, så har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg bare ikke takler å være på tomannshånd med henne i lengre perioder :unsure:

Anonymkode: d5cbe...192

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel småting man kan irritere seg over hos alle. Har en venninne som er litt sosialt klønete og kan være vanskelig/slitsom å ha med å gjøre i grupper med andre. Men jeg er glad henne uansett fordi de positive tingene veier mer enn det negative.

Anonymkode: 9d881...0eb

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en for det meste grei fyr som er ganske vanskelig å snakke med på tomannshånd. Går mer eller mindre i monologer, og han fatter ikke at jeg ikke alltid er like interessert. Prøver iblant å dreie litt på temaet, men det går stort sett tilbake til det samme.

Anonymkode: 26590...cf3

Skrevet

Har ingen venner som irriterer meg slik lenger. Døgnet har for få timer til det så jeg bruker heller tiden til venner jeg liker. Familie er det verre med.. Enkelte av dem forsøker jeg å unngå fordi de lyger, later som de er noe de ikke er, er selvsentrerte og egoistiske vesner som stjeler av ens tid. 

Skrevet

Har en venninne som er helt topp, men det er litt irriterende at alle gutter som noen gang ser henne blir hodestups forelsket og prøver å prate med henne. Nå er jo ikke dette hennes feil, det er vel heller jeg som er problemet siden jeg blir litt sjalu over at hun er så populær at jeg ikke får ha henne i fred :fnise:

• Nyttig 1
Skrevet

Har ein venn som er fæl på å ringe meg midt på natta for å prate (gjerne på fylla eller når søvnen uteblir). Våkner gjerne til 4 tapte anrop fra kl 03 på natta, og om eg er ekstra heldig er det eit par sms med klaging om hvorfor eg ikkje tar telefonen, for eg må jo garantert være våken siden eg er uføretrygdet (uføretrygdede har ikkje lov til å legge seg før utpå morgenkvisten nemlig). Og det skjer til tross for gjentatte beskjeder om at eg ikkje kommer til å ta telefonen selv når eg er våken dersom det ringer etter midnatt, for når den personen først begynner å snakke, så blir man fort sittende i telefonen i ein time eller lenger..

• Liker 2
Skrevet

Har en irriterende venninne ja, eller fler, men de er ikke lenger mine venner... Starter nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som BARE snakker om typen sin, og hvis vi skal ut med venninnene våre bare MÅ han og kompisene ut også, fordi hun kan ikke reise ut uten han. Det er helt krise. Hvis ikke hun prater om typen, klager og syter hun om alt og ingenting. Hun snakker kun om seg og sitt, er liksom ikke interessert i å prate om noe annet.

Kommer nok ikke til å ha så mye kontakt med hun fremover... 

Anonymkode: e8ca0...363

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Senest idag skulle hun til sverige og jeg spurte om jeg kunne komme innom med penger for at hun kunne kjøpe med en pakke Caprisone, det kunne hun ikke sa hun for hun kom ikke til å ha plass i bilen.

Anonymkode: 672b7...d4c

lol

Men for å svare på spørsmålet; nei. Slike ting som du nevner her ting jeg kan gjerne leve med om jeg får noe positivt ut av å være venn med den. Av og til kan man ha venner som kanskje ikke gjør så mye for deg, men som er morsom å være sammen med, underholdende på noe vis osv. Man må bare senke forventningene og trenger kanskje ikke gjøre så mye for dem heller.

Anonymkode: 7de03...064

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som er ekstremt intens når hun prater. Hun skravler i ett sett om alt og ingenting, veldig fort og veldig høyt; og hvis hun får prate uavbrutt skrur hun seg mer og mer opp, til du til slutt føler at du sitter ansikt til ansikt med en flymotor :sjokkbla:
Er kronisk utmattet, så har problemer med å holde tritt med henne, og er helt utslitt etterpå om jeg har tilbrakt noen timer med henne alene. 
Men hun er også veldig snill og omtenksom, og vi har samme hobbyer og utgjør et bra team, så har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg bare ikke takler å være på tomannshånd med henne i lengre perioder :unsure:

Anonymkode: d5cbe...192

Haha!

Anonymkode: 3d4cf...73a

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som i utgangspunktet er helt fantastisk og som jeg er veldig glad i. Utfordringen har kommet de siste par årene. De fleste i omgangskretsen nå er etablert, samboer/gift/gravid/barn mens hun fortsatt er singel, og hun har det ikke godt med det. Hun klarer ikke glede seg på vegne av en venninne som endelig har blitt gravid eller hun som har fått samboer etter årevis som singel. Og hun klarer ikke skjule at hun ikke klarer glede seg. Er selv gravid nå, og synes det er vanskelig å glede meg når hun er i nærheten, noe som gjør at jeg slutter å dele hvordan jeg har det.

Vet ikke hvordan jeg kan hjelpe henne og om hun noen gang kommer "tilbake" til sitt tidligere sprudlende selv. Hun vil heller ikke gjøre noe for å møte en mann og det kan virke som om hun venter på at han skal ringe på døren. 

Anonymkode: 20569...a26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som ikke vasker seg på hendene etter å ha vært på toalettet når hun er på besøk hos meg. Jeg hører jo godt at vasken ikke blir slått på, leiligheten min er ikke så stor... Helt forderdelig grisete spør du meg, men jeg klarer ikke å si noe som helst direkte til henne.

Anonymkode: bb9e7...cf8

• Liker 2
Skrevet

Har hele tiden perioder hvor jeg er irritert på en av venninnene mine (over både store og små ting), men er glad i dem uansett...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel småting man kan irritere seg over hos alle. Har en venninne som er litt sosialt klønete og kan være vanskelig/slitsom å ha med å gjøre i grupper med andre. Men jeg er glad henne uansett fordi de positive tingene veier mer enn det negative.

Anonymkode: 9d881...0eb

Eksempler?

Anonymkode: 31305...8a0

• Liker 1
Skrevet

Irriterer meg over alle mine venner. Skybert er så jævlig høy på seg selv. Albert skal bare gjøre no hele tia og Elmer er nesten umulig å få tak I,  han er jo på kanin jakt faen meg hele året:/ han treffer aldri noe engang..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...