Gå til innhold

Noen som skal til Amsterdam neste uke? Eller har erfaring med couchsurfing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei 19 år gammel jente som hadde planlagt weekendtur til Amsterdam med ei venninne i neste uke. Da min venninne plutselig bestemte seg for å ikke bli med allikevel, kun ei uke før avreise, står jeg i en litt fortvilt situasjon. Jeg har fortsatt veldig lyst og dra, og vurderer å dra alene. Jeg har funnet ei jente på 23 år inne på www.couchsurfing.com, som vil åpne hjemmet sitt for meg de tre dagene jeg skal være der. Da har jeg noen som kan vise meg rundt, i tillegg til gratis soveplass. Jeg får også oppleve mye mer ettersom jeg "henger" med en lokal.

Det første jeg lurer på, er om noen har erfaring med couchsurfing og vet om det er trygt?

Det andre jeg lurte på er om det er noen som skal til Amsterdam neste uke, og som eventuelt vil slå følge fra flyplassen og inn til Amsterdam, så jeg i det minste kan føle meg trygg på veien inn til byen. Mamma og Pappa er ikke så fan av denne ideen, men jeg er veldig selvstendig og eventyrlysten, så jeg har kjempelyst å dra.

Noen som kan dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt på med couchsurfing i flere år. Først som vært i min hjemby i 4-5 år, så som sofasurfer selv ved flere anledninger. Har bare positive opplevelser. :-) Men jeg har vært nøye med hvem jeg har kontaktet eller har valgt åpnet hjemmet mitt for.. Ser an profilen og referansene og følger magefølelsen.

Anonymkode: 71f88...d52

Skrevet

Du bør sjekke om hun du skal bo hos har en "verified" konto og om hun har noen referanser fra andre CS-ere, men jeg tror CS er relativt trygt :) Jeg tror det er mindre å bekymre seg for når du har funnet en jente å bo med. Dessverre fins det noen få mannfolk inne på CS som prøver å utnytte kvinner som reiser alene - jeg fikk selv noen ganske shady forespørsler da jeg så etter noen å bo hos. Men så bestemte jeg meg for å møte en fyr (som hadde kjæreste) i Paris, og han var utrolig hyggelig og viste meg rundt, så langt fra alle er sånn :) 

Bare reis, Amsterdam er fantastisk fint!

Skrevet

Hun jeg har funnet har aldri hatt noen på besøk før, men har en referanse fra en gang hun har couchsurfet. Hun virker generelt ganske hyggelig og tilbydde seg å møte meg på sentralstasjonen for å vise meg rundt. Har funnet facebooken hennes, og hun godtok venneforespørselen min, så i mine øyne virker hun da egentlig ganske safe til tross for lite referanser, eller hva tenker dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres spennende ut. Lykke til :)

Anonymkode: fa904...b04

Skrevet
3 timer siden, Metfan skrev:

Hun jeg har funnet har aldri hatt noen på besøk før, men har en referanse fra en gang hun har couchsurfet. Hun virker generelt ganske hyggelig og tilbydde seg å møte meg på sentralstasjonen for å vise meg rundt. Har funnet facebooken hennes, og hun godtok venneforespørselen min, så i mine øyne virker hun da egentlig ganske safe til tross for lite referanser, eller hva tenker dere?

Høres ganske safe ut ja, bra hun la deg til på facebook :) God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...