Gå til innhold

Ble stoppet av ukjent mann på veien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i utkanten av en mindre by her i Norge. Gikk som vanlig til jobb da en bil passerte for så stoppe et stykke foran meg. Tenkte ikke over det før bilen begynte å rygge og stoppet rett ved meg. Inni bilen satt det en mann jeg aldri har sett før. Han åpnet vinduet og spurde " Skal du til *navn på by*"? Blir litt satt ut og svarer bare nei. Vi befinner oss kanskje 1 mil unna byen og i et middels bebygd strøk. "Hvor skal du? Vil du sitte på" spør han så videre. Sier igjen nei og peker i en retning og sier bare dit. Mannen sier da OK og smiler og kjører videre. 

Fortalte om dette på jobben og enkelte mente at dette kunne jo nesten vært forsøk på kidnapping. 

Hvordan hadde dere tolket det? 

Anonymkode: ec566...213

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og bilskiltet, bilmerke og bilfarge det har du notert? 

Anonymkode: f9883...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og bilskiltet, bilmerke og bilfarge det har du notert? 

Husker jo bilmerke og farge, men ble bare litt satt ut så såg ikke på noe bilskilt. 

Var ikke noe redd eller noe i etterkant, syns bare det var rart. 

Er forøvrig ung dame i slutten av 20 åra. Men kan lett se yngre ut på avstand. Noe som er litt skremmende viss sjåføren trodde jeg var en ungjente. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker jo bilmerke og farge, men ble bare litt satt ut så såg ikke på noe bilskilt. 

Var ikke noe redd eller noe i etterkant, syns bare det var rart. 

Er forøvrig ung dame i slutten av 20 åra. Men kan lett se yngre ut på avstand. Noe som er litt skremmende viss sjåføren trodde jeg var en ungjente. 

Du har selvfølgelig varslet Politiet om dette?

Anonymkode: f0b6a...05c

• Liker 4
Skrevet

Creepy :unsure:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men gikk du langs en lang vei, uten noe rundt da? Hørtes litt slikt ut i innlegget ditt hvert fall, at det var en ganske øde strekning og langt til nærmeste liv. Mye mulig han bare lurte på om du ville sitte på, siden han tenkte det var ubehagelig/langt for deg å gå en mil avgårde langs en vei. Ikke at jeg mener du burde ha satt deg inn, siden man dessverre aldri vet, men jeg tenker han bare skulle være snill. :) 

Anonymkode: aaede...3c6

• Liker 16
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har selvfølgelig varslet Politiet om dette?

Anonymkode: f0b6a...05c

Hvorfor skulle dette være en sak for politiet, mener du? 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Hvorfor skulle dette være en sak for politiet, mener du? 

Hva sier politiet gang etter gang om denne typen saker? Tenk om vi om vi senere i dag eller i morgen eller i fremtiden får høre at en kvinne elelr et barn er savnet fra x by eller y område. Og det er samme typen bil og person som ts har møtt på? 

• Liker 1
Gjest Zumo de Melocotón
Skrevet

Jeg hadde tolket det som om han var hyggelig og ville gi meg skyss, men jeg hadde nok takket nei fordi noen få drittsekker dessverre klarer å ødelegge for at menn kan være hyggelige og behjelpelige mot kvinner de ikke kjenner fra før.

Hadde personen han tilbød skyss til vært en mann, hadde de antageligvis hatt en koselig tur og denne tråden ville ikke blitt opprettet.

Skrevet

Etter som dette var på morningen så hadde jeg ikke tenkt så mye på det tror jeg? Spørs litt på mannen tenker jeg... 

Om det hadde vært sent på kvelden hadde saken forandret seg litt. Da hadde jeg nok blitt litt skremt, spesielt om jeg synes mannen var ubehagelig i tillegg. 

Skrevet

Politiet kan kontaktes for å notere hendelsen og beskrivelse. Det vil da være en løs tråd å sjekke om det skulle skje noe verre langs den veien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som en som bare ville være grei👍

Hva er galt med å spørre noen om å sitte på hvis man skal samme vei?

Anonymkode: 37f03...e51

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at en vilt fremmed mann stoppet for meg og tilbød meg skyss til jobb. Jeg takket ja, og vi hadde en hyggelig samtale. 

Anonymkode: c06a3...add

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om han ellers oppførte seg normalt og snakket normalt så er vel ikke dette noe å ta på veien for? Tviler på at politiet rykker ut for et enkelt tilbud om å sitte på, så lenge det ikke er noe annet som ikke virker unormalt samtidig.

Anonymkode: 51645...2b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her virker  TS usedvanlig paranoid. Å vurdere kontakte politi fordi en person tilbyr skyss viser at noen lever i en altfor beskyttet tilværelse.

Anonymkode: 37ef3...e35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok dette har skjedd meg og søster også og vi takket begge nei og begge ganger var det creepy men. Husk : de verste går under radaren og blir faktisk aldri tatt.

Anonymkode: 97326...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Virker som han bare ville hjelpe. Slik du beskrivet så oppførte han seg ikke truende på noen måte, og han godtok fint et nei. Ville bare tolket det som en hyggelig mann som ønsket å hjelpe.

Anonymkode: 5b870...f1e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her virker  TS usedvanlig paranoid. Å vurdere kontakte politi fordi en person tilbyr skyss viser at noen lever i en altfor beskyttet tilværelse.

Det er ikke TS som skriver om politi. Det er en annen bruker som ser ut til å være paranoid, som foreslår dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er svært uenig. Dette må oppfattes som et forsøk på kidnapping eller forsøk på å legge til rette for et overgrep. Jeg mener at TS burde anmelde tildragelsen til politiet. Dersom mannen blir tatt, bør han tiltales for forsøk på bortføring, og han må sjekkes opp mot uløste overgrepssaker.

Anonymkode: 1c360...daf

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg går ikke rundt å tenker at jeg nesten har blitt kidnappet. Det var en for meg uvanlig forespørsel og i og med at folk på jobb tok sånn på vei for det, så ble jeg litt nysgjerrig på hva andre tenker. :-) 

Dette var forøvrig midt på ettermiddagen og absolutt ingen øde strekning. Jeg hadde ikke stoppet opp og spurd om folk trengte skyss der for å si det sånn. Er nok av folk der som går tur, går hjem fra jobb/skole osv. 

Men jeg setter meg uansett ikke inn i bilen til fremmende menn. Spesielt ikke når det er de som stopper og spør. Rett og slett fordi en vet aldri. 

Det interessante på jobb var jo når jeg etterhvert nevnte tilfeldig at dette var en mann med type afrikansk opprinnelse og snakket gebrokkent norsk. Da kom virkelig alle fordommer og holdninger frem hos folk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...