Tulla2 Skrevet 6. november 2004 #1 Skrevet 6. november 2004 Dette er komplisert :-) Har en kompis som er i et forhold som er helt på slutten. Noe han faktisk er glad for - med problemet er at det er barn involvert. Saken er slik; For snart 3 år siden ble denne kompisen sammen med ei dame (de har begge to barn fra før - han bor ikke sammen med dem, mens hun bor sammen med en av ungene), til å begynne med var alt rosenrødt, men så begynte hun å bli "rabiat" når han hadde sine unger på besøk. Det endte med at hun gjorde det slutt og kastet henne ut pr tekstmelding. De fortsatte og ha kontakt og hun lovte å skulle skjerpe sinnet sitt (de begynte hos psykolog, men fikk egentlig ikke noe ut av det), og etterhvert flyttet de sammen igjen Så i fjor kjøpte de hus og hun ble gravid. Nå er ungen et halvt år og det er nå et helvete hjemme hos dem. Han kan ikke få besøk av ungene uten at helvetet er startet (det er ungene han har fra før som egentlig er hele problemet) De er der så lenge - fra fredag til søndag. De spsier så mye. De henger i ræva på han hele tiden de er der osv osv Hun mener at alt er galt med ungene (det er veloppdragne unger) Han får nå ikke ha ungene hos seg og har lyst å bryte ut for de ungene han har fra før trenger jo også en far. Hun er ikke til å rokke - ungene kan ikke komme på besøk når de er sammen, han må VELGE mellom henne og de ungene han har fra før. Det går ikke å komme til en løsning. Diskusjoner tar hun kun pr sms. Når hun ikke får det som hun vil så slår hun løs på han med flasker, kaster fjernkontroller etter han osv. Han har vært på familievernkontoret (hun ville ikke være med) og ble lynforbandet for han har ingenting med å legge ut om hennes liv der. Noen som har vært borti lignende saker? Hva kan man egentlig gjøre for å hjelpe dem begge?
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #2 Skrevet 6. november 2004 Jøjje meg!!!! :o Han kan jo ikke være sammen med henne, hun misshandler ham jo! Og er fullstendig urimelig! Han må jo gjøre det slutt, få omsorg for barnet! Du må støtte ham, jeg vet jammen ikke hva jeg skal skrive jeg. DYPT sjokkert! :o
Gjest Kane Skrevet 7. november 2004 #3 Skrevet 7. november 2004 Hva med å ta kontakt med helsestasjonen og få besøk av helsesøster samtidig som hans barn er hos ham - så får hun vurdere situasjonen, gjerne sammen med barnevernet... Han virker jo ut fra din beskrivelse som en som ønsker være en god far - og da er det her han kan søke hjelp til seg og sin familie - henvis gjerne til at han har vært i kontakt med Familievernskontor uten at hun vil delta... Gi henne et ultimatum tilbake - et liv sammen som familie alle sammen, eller hun må dra uten deres felles barn... Ultimatum trenger jo ikke virker bare en vei..
teraliten Skrevet 7. november 2004 #4 Skrevet 7. november 2004 Det går ikke å komme til en løsning. Diskusjoner tar hun kun pr sms. Når hun ikke får det som hun vil så slår hun løs på han med flasker, kaster fjernkontroller etter han osv. :o :o :o Dette virker som en syk dame! Han må selvfølgelig ut av forholdet, og ha barna sine hos seg så mye han vil. Det virker ikke som om det er mye vits i å snakke med henne, og hun aksepterer ikke barna hans. Huff.......
Kittykat Skrevet 9. november 2004 #5 Skrevet 9. november 2004 Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke hadde akseptert barna mine som en del av familien. Da hadde jeg brutt ut av forholdet. Når man blir sammen med en som har barn fra før, så er det enten hele pakken eller ingenting. Og hun har tydeligvis gjort sitt valg hun. Han bør flytte fra henne og sørge for at han får ha kontakt med deres felles barn. I verste fall kreve omsorgen for barnet. Hun høres ikke helt god ut. Hun kan ikke nekte han samvær med barnet. Han har krav på det uansett hva hun sier. Og barnet har rett til å ha samvær med far. Så enkelt er det. Han bør ta kontakt med en advokat/innkalle til mekling og få vite hvilke rettigheter han har. Møter ikke hun opp av en eller annen grunn, så er det hun som taper på det. Og det vil ikke se bra ut for hennes del hvis hun lar være å møte opp. Det er iallefall hva jeg har forstått ut ifra andre innlegg o.l. som jeg har lest om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå