AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Tenkt å spille lotto for første gang. Er over 18 år.Men, hvordan går jeg frem? Foreldrene mine leverer lotto i butikk/kiosk, alltid gjort det. De har spillekort. Det er alt jeg vet om å spille lotto. Aldri satt meg helt inni det. Forstår ikke forskjellen på de forskjellige greiene, altså lotto, joker, extra, vikinglotto... ja alt det. Er på norsk tipping's nettside nå. Der står det at jeg kan registrere meg. Så spørsmål; får jeg spillekort i posten? Kan jeg hente ut i butikk/kiosk? Må jeg ha spillekort i det hele tatt? Anonymkode: d2f23...9f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 enkelt å gå innom en butikk med lotto å si at du vil registrere deg,da får du kort med en gang. last ned norsk tipping appen så får du oversikt over når de div spillene er. joker spilles med de siste sifrene på spillekortet (de trekker siffer og har du alle riktig så får du joker, evt en mindre premie hvis du bare har noen av tallene) Anonymkode: 0efbd...705
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 å så må du ikke være redd for å spørre de i butikk når de forskjellige spillene er det er jobben dems å svare på sånne spm Anonymkode: 0efbd...705
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: enkelt å gå innom en butikk med lotto å si at du vil registrere deg,da får du kort med en gang. last ned norsk tipping appen så får du oversikt over når de div spillene er. joker spilles med de siste sifrene på spillekortet (de trekker siffer og har du alle riktig så får du joker, evt en mindre premie hvis du bare har noen av tallene) Anonymkode: 0efbd...705 Så joker spiller automatisk om man har kort? Men kan jeg kun bruke pc? Får jeg ikke kort da? Hvis jeg registrerer meg på nett... Anonymkode: d2f23...9f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så joker spiller automatisk om man har kort? Men kan jeg kun bruke pc? Får jeg ikke kort da? Hvis jeg registrerer meg på nett... Anonymkode: d2f23...9f2 jeg har aldri testet ut norsk tipping på nett, men vil tro du får kortet i posten da ja hvis ikke så står det klart og tydelig forklart der hvordan du skal gå frem Anonymkode: 0efbd...705
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 å nei joker spilles ikke automatisk, det må du også be om slik som alle de andre spillene Anonymkode: 0efbd...705
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 Registrerte meg på Norsk Tipping sine sider og spiller der, enkelt og greit. Viking onsdager og vanlig lotto lørdager + Joker hver gang. Anonymkode: 8de90...558
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Registrerte meg på Norsk Tipping sine sider og spiller der, enkelt og greit. Viking onsdager og vanlig lotto lørdager + Joker hver gang. Anonymkode: 8de90...558 ok, takk for svar. Da registrerer jeg meg nå. Anonymkode: d2f23...9f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 lastet ned norsk tipping-appen og registrerte meg der, spiller kun der og ikke i fysisk butikk du kan fortsatt spille joker, spillekortet er digitalt Anonymkode: 5824d...46d
prt90 Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkt å spille lotto for første gang. Er over 18 år.Men, hvordan går jeg frem? Foreldrene mine leverer lotto i butikk/kiosk, alltid gjort det. De har spillekort. Det er alt jeg vet om å spille lotto. Aldri satt meg helt inni det. Forstår ikke forskjellen på de forskjellige greiene, altså lotto, joker, extra, vikinglotto... ja alt det. Er på norsk tipping's nettside nå. Der står det at jeg kan registrere meg. Så spørsmål; får jeg spillekort i posten? Kan jeg hente ut i butikk/kiosk? Må jeg ha spillekort i det hele tatt? Anonymkode: d2f23...9f2 Men hvorfor!? Lotto er jo bare en ekstra skatt for dem som ikke kan statistikk!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 19 minutter siden, prt90 skrev: Men hvorfor!? Lotto er jo bare en ekstra skatt for dem som ikke kan statistikk! hva mener du med det? Anonymkode: d2f23...9f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 21 minutter siden, prt90 skrev: Men hvorfor!? Lotto er jo bare en ekstra skatt for dem som ikke kan statistikk! Er det ikke bare utenlandske lotto-spill det gjelder? Anonymkode: d2f23...9f2
globalagogo Skrevet 7. juli 2016 #13 Skrevet 7. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare utenlandske lotto-spill det gjelder? Anonymkode: d2f23...9f2 Tror det var en humoristisk måte å si at pengene går til staten på, siden man statistisk sett vinner veldig lite men samtidig går jo mye til idretten også, så det er jo bra 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #14 Skrevet 7. juli 2016 29 minutter siden, globalagogo skrev: Tror det var en humoristisk måte å si at pengene går til staten på, siden man statistisk sett vinner veldig lite men samtidig går jo mye til idretten også, så det er jo bra Og hva mener du med det? Anonymkode: d2f23...9f2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #15 Skrevet 7. juli 2016 Gå inn på Norsk Tipping og opprett bruker der inne. Anonymkode: 7505a...ec8
prt90 Skrevet 7. juli 2016 #16 Skrevet 7. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva mener du med det? Anonymkode: d2f23...9f2 At lotto og andre pengespill er penger rett ut av vinduet. Vil du bli millionær sett heller 100 kroner i aksjefond hver uke. Da har du ca 1 million om 40 år.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #17 Skrevet 7. juli 2016 11 minutter siden, prt90 skrev: At lotto og andre pengespill er penger rett ut av vinduet. Vil du bli millionær sett heller 100 kroner i aksjefond hver uke. Da har du ca 1 million om 40 år. 40 år, virkelig? *himler med øynene* Anonymkode: d2f23...9f2
globalagogo Skrevet 7. juli 2016 #18 Skrevet 7. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 40 år, virkelig? *himler med øynene* Anonymkode: d2f23...9f2 Pass på å ikke himle så langt at de ramler baki tomrommet da
globalagogo Skrevet 7. juli 2016 #19 Skrevet 7. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva mener du med det? Anonymkode: d2f23...9f2 At Norsk Tipping er et statlig eid AS, hvorav pengene inn til staten kommer fra fra deg og meg, og alle som kjøper flaxlodd og som tipper. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få kunnet forklare den stakkars spøken noe bedre, beklager men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå