AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Hei, er det noen her som har erfaring med hvordan man får byttet klasse? Har en 6 åring som skal begynne i første klasse til høsten. I dag fikk vi tilsendt klasselista. Der viser det seg at hun ikke får gå i klasse med noen av vennene sine fra bgh, og tilegg er hun 1 av 3 normenn i klassen... I de to andre klassene, er vennene hennes jevnt fordelt, og der er ca 50/50 norske og minioritetsspråklige. Skolen er vel stengt nå, så regner med det ikke nytter å ringe nå uansett? Kan jeg sende en mail, med skriftelig søknad om klassebytte? Eller må jeg vente til etter skolestart, og ta det opp med læreren da? Anonymkode: 9c350...ffa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Dette får du neppe byttet. Det handler blant annet om adresser når klasser inndeles. Alternativet ditt er å bytte til en privatskole. Men der får du neppe plass nå. Anonymkode: 1f786...cf3
Frk.månelys Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Send Mail og hør du I verstefall får du vente til skolestart, jeg fikk byttet klasse til min datter, har du flaks er de like forståelsesfull som på min datter sin skole 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Send forespørsel nå, så de kan se på det med en gang de begynner igjen. Det er ikke noe dere har krav på eller kan forvente, men ofte er det slik at med tre (store?) parrallell-klasser er det noen andre som også vil bytte, eller som ikke begynner allikevel. Da er det en mulighet. Ingen av grunnene er gode grunner tror jeg, barnehagevenner tar de null hensyn til her på vår skole i hvert fall, Og rart hvis det var adresse, for barn i samme gård kom i forskjellig klasse her. Etternavn kanskje? Men noen begynte ikke, og noen fikk da bytte første skoledag, før nye ble tatt inn (populær skole i Oslo). Hos oss er det sosiallærer som håndterer klasseinndelingen, så det skader ikke med en telefon til vedkommende første dag de er på jobb (to uker før?). Klønete at det ble så få nordmenn i en klasse da, det legger jo opp til nettopp dette. Anonymkode: a69a5...613
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Min gutt ble plassert på en skole hvor ingen av de han gikk i barnehage skulle gå. Vi bor akkurat på grensen mellom skolene, så det kunne vippet 50/50 ifht hvilken skolen han ble skrevet inn i. Skrev brev om at dette kom til å gå dårlig. Fikk bytte skole uten problem. Anonymkode: 5a8da...da2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå