Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere julekrybbe fremme i julen?

Synes Hadeland julekrybbe i glass er veldig pen, men får jo ikke tak i annet enn de tre vise menn og engel lenger - så vi har ikke julekrybbe per i dag.

Gjest Genevieve
Skrevet

Noe av det mest verdifulle jeg har er Julekrybben.

Den har figurer av mennesker og dyr som er laget av elfenben og gulldekoren på dem er av ekte gull. Krybben har også en håndlaget "hule" og er spekket med vakre detaljer.

Krybben ble i sin tid laget i kun 10 eksemplarer (dette var på 1880 tallet) og er en av min families aller kjæreste og mest verdifulle eiendeler. Etter tipp-oldemors død trakk vi i familien lodd om den og jeg vant.

Krybben blir satt opp 12 des. og på Julaften blir Jesusbarnet satt på plass.

Skrevet
Noe av det mest verdifulle jeg har er Julekrybben.  

Den har figurer av mennesker og dyr som er laget av elfenben og gulldekoren på dem er av ekte gull. Krybben har også en håndlaget "hule" og er spekket med vakre detaljer.  

Krybben ble i sin tid laget i kun 10 eksemplarer (dette var på 1880 tallet) og er en av min families aller kjæreste og mest verdifulle eiendeler. Etter tipp-oldemors død trakk vi i familien lodd om den og jeg vant.

Krybben blir satt opp 12 des. og på Julaften blir Jesusbarnet satt på plass.

Høres utrolig nydelig ut. :)

Vi har ikke noen eksklusiv julekrybbe, men for meg betyr den likevel veldig mye. For meg representerer den det budskapet jeg tror på.

Skrevet

Vi har julekrybbe, selv om vi overhodet ikke er kristne. Den har hele familien laget selv faktisk, og er utrolig flott! Som all annen julepynt settes den selvsagt ikke fram før lille julaften.

Skrevet

Har et helt ordinært krybbesett, med porselensfigurer, og syns det er helt nydelig..Setter det frem 1. desember. (med unntak av Jesusbarnet da!)

Skrevet

Nei det har vi ikke, men det er en av tingene jeg ønsker meg.

Skrevet

Vi har julekrybbe med 24 figurer, og barna pakker ut en hver dag som adventskalender.

Skrevet

Her i huset er det bare min datter som har ordentlig julekrybbe, og den fikk hun av sin pinsevenn-farmor da hun var bare ett år gammel.....

Jeg har en julekrybbe i acryl med glitter i, og selvom det høres skikkelig Grønland ut er det ganske flott når den står inne i bokhyllen med lys over.....

Skrevet

Jeg ønsker med julekrybbe. Noen som vet hvor man kan få tak i? Kommer kanskje an på hva man liker, men jeg synes det er vanskelig med sånt før jeg ser det. Da VET jeg det bare, at "den er min"! :-)

Skrevet

Har lyst på, men synes ikke jeg finner noen som er fine. Var på Julehuset Gåsa i går og der hadde de fine figurer, men prisen er jo helt syk.............

Gjest Anonymous
Skrevet

Nille pleier og ha, det samme har vel europris.

Gjest Genevieve
Skrevet
Nille pleier og ha, det samme har vel europris.

*grøss*

Skrevet

*grøss*

Har en julekrybbe kjøpt på nille, og den er slett ikke noe å grøsse over. :ler: Synes den er ganske pen, selv om jeg gjerne skulle byttet den mot en slik antikk skjønnhet som du er så heldig å ha. :wink: Min har poselensfigurer malt i duse farger, og selve stallen er laget av kvister. Det er ikke 24 figurer, men vi sper på med noen dyr og trær i tillegg, slik at det blir en "adventskalender" med en figur for hver dag.

Gjest Genevieve
Skrevet

Ok jeg tenkte på de fæle mosegrønne som drysser når du tar på dem :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Har lyst på, men synes ikke jeg finner noen som er fine. Var på Julehuset Gåsa i går og der hadde de fine figurer, men prisen er jo helt syk.............

Det er i Trondheim? Siden jeg er i Oslo, er det noen

som vet om tilsvarende butikker? Har ikke vært innom

St. Olav bokhandel ennå. Uten å vite hvordan Gåsa er

så er jeg tilhenger av et lavt "juggel" nivå.

Annonse
Skrevet

har en helt ordinær en som jeg synes er kjempefin.

Skrevet

Anbefaler en tur i St. Olav bokhandel.

Og så pleier den bokhandelen som ligger i Akersgaten, rett ved City-passasjen (husker ikke hva den heter), å ha julekrybbeutstilling før jul.

Skrevet

For noen år siden var jeg på Bok & Media i Oslo, der hadde de veldig mange fine julekrybber. Om de var til salgs eller om det bare var en slags utstilling er jeg usikker på...

Gjest Anonymous
Skrevet
For noen år siden var jeg på Bok & Media i Oslo' date=' der hadde de veldig mange fine julekrybber. Om de var til salgs eller om det bare var en slags utstilling er jeg usikker på...[/quote']

Det ser ut som om de selger en god del.

http://www.bokogmedia.no/

Skrevet

Ja, jeg så det :) Men da jeg var der hadde de flere enn de har der, minst ett rom med bare julekrybber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...