Gå til innhold

Noen som har brukt clearblue digital eggløsningstest som kan hjelpe? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker clearblue digital eggløsningstest for første gang. Jeg tok test nr 6. i går og fikk et smilefjes. Noe som betyr at jeg hadde LH stigning i går. 

Jeg tok enda en test i dag, og den var negativ. Altså bare en sirkel. Hadde jeg kun eggløsning i går? .... 🤔

Kan noen forklare?😅 

takk for hjelp og svar!☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det den versjonen hvor du først får blinkende smilefjes pga østrogenstigning, og så fast smilefjes ved LH-stigning, eller den som bare viser fast smilefjes og LH-stigning? Regner egentlig med at det var den siste, må bare høre for sikkerhets skyld. 

Men i hvert fall, egget slippes 24-48 timer etter LH stigningen :) Stigningen kan være rask eller kort, så du kan få positiv test ei stund, eller bare en dag. Eller til og med bare en halv dag, dermed er det enkelte som bør teste både morgen og ettermiddag for å få positiv test. Mest sannsynlig har du eggløsning i dag :) 

Skrevet

Hvis du har den enkle testen med bare smilefjes (ikke med dobbel hormonindikator der du har både blinkende og fast smilefjes), så betyr et smilefjes at de to neste dagene er dine mest fruktbare. Ingen vits i å teste mer. LH  hormonet synker dagen etter, men egglsningen kommer  jo 12-36 timer etter LH-toppen. Så det er bare å kjøre på i dag også.

Skrevet (endret)
4 timer siden, Idasofie skrev:

Jeg bruker clearblue digital eggløsningstest for første gang. Jeg tok test nr 6. i går og fikk et smilefjes. Noe som betyr at jeg hadde LH stigning i går. 

Jeg tok enda en test i dag, og den var negativ. Altså bare en sirkel. Hadde jeg kun eggløsning i går? .... 🤔

Kan noen forklare?😅 

takk for hjelp og svar!☺️

Endret av Idasofie
Skrevet
3 timer siden, Illy skrev:

Var det den versjonen hvor du først får blinkende smilefjes pga østrogenstigning, og så fast smilefjes ved LH-stigning, eller den som bare viser fast smilefjes og LH-stigning? Regner egentlig med at det var den siste, må bare høre for sikkerhets skyld. 

Men i hvert fall, egget slippes 24-48 timer etter LH stigningen :) Stigningen kan være rask eller kort, så du kan få positiv test ei stund, eller bare en dag. Eller til og med bare en halv dag, dermed er det enkelte som bør teste både morgen og ettermiddag for å få positiv test. Mest sannsynlig har du eggløsning i dag :) 

Flott!😄 Tusen takk for hjelpen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...