Gå til innhold

Mødre som vasker og rydder for sine voksne barn. Synes du det er greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne på 25 som får mora til å vaske og rydde for henne. En gang skulle jeg låne leiligheten hennes og lurte på hvordan man brukte vaskemaskin. Hun visste ikke hvordan hun brukte sin egen vaskemaskin. Jeg fant ut av det selv.  Jeg tror hun aldri har brukt en støvsuger eller noe i hele sitt liv. Mora har alltid vasket for henne siden hun flyttet ut. Hun synes jo det er kjempe greit at mora vasker, tar oppvasken, skifter på senga osv 

For å være helt ærlig,  så synes jeg det er turn off med voksne menn som har mora si som vaske og ryddehjelp. Tror ikke jeg en gang kunne ha vært sammen med en slik mann. Ja, nå dømmer jeg fælt men.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9f84d...6d6

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker; Pass på deg selv og drit i andre! Da vil du lykkelig gjennom livet vandre!

Anonymkode: 0ac0c...0a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mann eller dame, foreldre som må gjøre husarbeidet dems er foreldre som gjør barna sine en gedigen bjørnetjeneste!

Å ikke kunne elementært husarbeid er... ja mangler rett og slett ord.

Anonymkode: 87539...e2f

• Liker 12
Skrevet

Selvfølgelig er det dumt å ikke kunne bruke sin egen vaskemaskin og gjøre rent sitt eget hus, men folk får ordne seg slik det passer for dem. Moren dør jo en gang, eller blir syk og ikke klarer å hjelpe til mer, men da ansetter kanskje venninnen din en hushjelp? Jeg hadde personlig ikke hatt noe i mot å ha et liv hvor jeg ikke trengte å gjøre noe husarbeid.

AnonymBruker
Skrevet

Moren gjør henne en bjørnetjeneste. 

Anonymkode: b71f8...d27

• Liker 3
Skrevet

Foreldres oppgave er å gjøre barna sine selvstendige. Mødre som driver på slik som i Hi ødelegger sine egne barn. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

NEI!

Anonymkode: 402f6...60a

• Liker 2
Skrevet

Det er trist

• Liker 3
Skrevet

Moren ødelegger for sin egen datter.

Har en sånn veninne selv, moren gjør alt. Derfor i en alder av 26 begynner hun å stompe beinet i bakken og sutre når hun ikke får ting som hun vil, som en 3åring. Hun klarer bare å lage ostesmørbrød og frossenpizza. Har aldri vasket ett klesplagg i sitt liv.

AnonymBruker
Skrevet

En mann i min familie har mor si som vaskehjelp. Hun vasker også tidvis klær, og han spiser middag hos mor flere ganger i uka. Han er over 40, er skilt og har barn i barneskolealder. Jeg forstår ikke at han har samvittighet til å la sin mor på snart 70 år slite rundt og vaske hos han mens han selv sitter på ræva. Han utnytter henne. Men så lar hun han utnytte henne også da. Får bare håpe han husker hvor mye hjelp han fikk når moren selv blir ganmel og hjelpetrengende. 

Anonymkode: 3d208...3dc

• Liker 9
Skrevet

En jeg kjenner fikk hjelp av moren sin til klesvask og styrking i flere år. 1 dag i uka dro han til moren sin og byttet møkkete tøy med rent og nystrøket. Så havner moren på sykehjem og han får seg dame for første gang på 15 år. 

Noen rett og slett gidder ikke klare seg selv, trur jeg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eg syns at det er noe man bør klare selv, fra tidlig i tenårene bør man hjelpe til litt i heimen, og når man er voksen og utflyttet burde det gjøres uten hjelp fra mor.

Edit: Det er greit om mor kommer å hjelper til dersom det voksne barnet sliter med skade og/eller sjukdom som gjør det vanskelig/vondt å få gjort husarbeidet selv. Eller f.eks etter fødsel. Og det er greit å låne vaskemaskina til mor dersom man av forskjellige årsaker ikkje kan bruke sin egen, men det forutsetter at man ikkje overlater jobben til mor.

Endret av TheNordTroll
skrivefeil og tillegg i tekst
  • Liker 1
Skrevet

Det er heilt greit å la foreldrene vaske ved sykdom og ved andre unntakstilstander som for eksempel etter fødsel. Det er langt mindre greit at voksne mennesker bruker sine foreldre som fast vaskehjelp fordi de ikke gidder selv. Kjenner ingen sånne selv, men hadde nok ha ganske lave tanker om dem om jeg hadde det...

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker; Pass på deg selv og drit i andre! Da vil du lykkelig gjennom livet vandre!

oooh touchy! :fnise:

- som de fleste andre tenker jeg at slike mødre som tror de er snille med ungene sine ødelegger mye mer enn de innser..

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor gjør moren henne en bjørnetjeneste? :klo: 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, TheNordTroll skrev:

Eg syns at det er noe man bør klare selv, fra tidlig i tenårene bør man hjelpe til litt i heimen, og når man er voksen og utflyttet burde det gjøres uten hjelp fra mor.

Enig.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følte du deg truffet av innlegget til ts eller? :fnise: 

Anonymkode: a7ef3...507

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit.

Da jeg møtte mannen min, og mens vi fremdeles bare var kjærester og ikke bodde sammen, oppdaget jeg ved en tilfeldighet at det var gjort husarbeid mens vi var borte en helg. Sengen var byttet på, oppvasken var borte. Jeg spurte forundret hvem som hadde vært der. "Det er vel muttern, som vanlig, det" svarer han med en selvfølgelig mine. Da skjønte jeg at her har vi en bortskjemt kar som ikke gjør særlig mye selv, om han kan slippe unna med det. Hans motto var jo også "Hvorfor skal jeg gjøre noe selv, når jeg kan få andre til å gjøre det for meg". Det var ganske avtennende egentlig. Hvorfor jeg ikke dro min kos, er uvisst.

Da jeg flyttet inn, sluttet moren hans å komme og gjøre husarbeid. Istedet ble det jeg som tok den jobben. Hadde dessverre ikke vett på å løpe min vei allerede da, det burde jeg gjort. Luktet jo lunta så tidlig. På de 19 årene vi har vært sammen, har han etter tvang fra meg kun vasket badet 2 ganger....! På nesten 20 år! Jeg ble drittlei hele fyren etterhvert. Nå er skilsmissepapirene underskrevet :)

Anonymkode: 15674...f1b

• Liker 7
Gjest uN91s
Skrevet (endret)

Synes det er veldig patetisk når voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg som vokse. Er man over 18 år skal man kunne å lage mat, vaske hus, vaske bil, skifte dekk, male, fikse og vite hvordan man bruker verktøy. Alt man trenger å vite for å klare seg alene med andre ord. Man trenger ikke å være ekspert og man blir flinkere til alt etterhvert som man blir eldre. 

Møter jeg en fyr som ikke kan noe av dette hadde jeg avvist han om han ikke var villig til å lære seg alt raskt. Jeg skal ikke ta over morsrollen. Kan man ikke å ta vare på seg selv er man heller ikke voksen. 

Klaget akkurat over dette i sutretråden for oss som bor i kollektiv. 

Når jeg får barn skal de lære alt dette tidlig! :opplyser:

Er ikke lenge siden jeg måtte lære en 27 år gammel lege å vaske klær. haha. Det var turn off det.

Endret av uN91s
Gjest The damned
Skrevet (endret)

Ja,jeg synes det er rart å ikke kunne gjøre det selv og ville aldri blitt sammen med en mann som ikke klarer helt elementære ting,som å sette på en vaskemaskin eller lage seg mat selv.

Jeg synes det er merkelig med mødre som holder på sånn. De skaper en uselvstendig person,som forventer at andre skal rydde opp etter dem og de blir bortskjemte. Sånne folk kan være utrolig vanskelige å være sammen med,om man ikke er av typen som liker å stelle og styre for andre da.

Endret av The damned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...