AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Jeg skal jobbe noen senvakter på jobb fremover og må derfor ha med meg middag som "lunsj". Jeg er ikke noe fan av å lage mat, så jeg tenker mest på noe jeg kan kjøpe i butikken og som er enkelt å tilberede (f.eks ferdigmat/mikromat). Har dere noen tips til god ferdigmat? F.eks fjordland og ligende. Jeg vet jo ikke alt smaker like godt, men kanskje noen typer er bedre? Anonymkode: 56e61...715
Bronaldo Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Fjordland er helt grei kvalitet, men anbefaler å holde deg unna pastaretter, de blir jeg bare oppblåst i magen av.. Jeg jobber 11:30-21:00 som regel, da venter jeg med middag til jeg kommer hjem. Jeg har prøvd flere ganger å spise varm mat på jobb, det ender opp i at jeg blir slapp/døsig, presterer ikke like godt. Hvis du kun skal gjøre det i en liten periode, så vil jeg heller anbefale det.
Zenobia Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Hvis Bacalao fra Kaikanten er å få tak i der du er, hadde jeg valgt det. Selges i en liten bøtte. Finnes i hvert fall nordpå.
Gjest Tom/Loki Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 De ferdig middagene i frysedisken fra Findus, går an. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Svinestek fra Fjordland er ganske god syns jeg. Fjordland risgrøt også. Og sånn frossen pai i porsjonsstørrelse som du kan varme i mikro. Anonymkode: b9ddf...24b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Sånn liten pai med 4 oster og spinat er kjempegod :D Anonymkode: 94851...b03
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 Og her fikk du fem ulike svar som alle er like dårlige. Æsj. Hvorfor må du ha med deg dårlig mikromat? Hvorfor ikke knekkebrød, brødskiver, salat, middagsrester eller noe annet som er mye sunnere og ikke minst MYE billigere? Anonymkode: c88e3...0f5
Kontormus Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og her fikk du fem ulike svar som alle er like dårlige. Æsj. Hvorfor må du ha med deg dårlig mikromat? Hvorfor ikke knekkebrød, brødskiver, salat, middagsrester eller noe annet som er mye sunnere og ikke minst MYE billigere? Anonymkode: c88e3...0f5 For mange er knekkebrød/brødmat og salat (alene) som middag for lite. At alle dagens måltid består av brødmat er vel heller ikke så sunt. Jeg har funnet ut at å koke pasta selv, gjerne lage pestoen også selv og å forhåndsgrille kyllingfilet fungerer bra. Ellers synes jeg sushi fungerer bra som dagens hovedmåltid når jeg er på jobb om ettermiddagen. Men så billig er det ikke 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 De der thai-cube fra kitchen joy Spesielt panang curry chicken. Anonymkode: c40a7...e98 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, Kontormus skrev: For mange er knekkebrød/brødmat og salat (alene) som middag for lite. At alle dagens måltid består av brødmat er vel heller ikke så sunt. En tynn skive med godt pålegg er like fullverdig som en middag. Anonymkode: c88e3...0f5
Kraula Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 Jeg har jobbet mye kveld/natt, og føler jeg har smakt det meste i ferdigmatdisken (haha). Favoritten min er indisk mat, så Fjordlands Kylling Korma, som jeg tror de kanskje har tatt ut av sortimentet, fordi jeg finner de ikke lenger, men ellers er også Saritas ferdigmat-bokser grådig gode.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: En tynn skive med godt pålegg er like fullverdig som en middag. Anonymkode: c88e3...0f5 Lol, nei. Anonymkode: d9d2d...54d 8
Kontormus Skrevet 6. juli 2016 #13 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En tynn skive med godt pålegg er like fullverdig som en middag. Anonymkode: c88e3...0f5 Nei, det er det faktisk ikke. Altfor lite næring. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #14 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Lol, nei. Selvsagt er det det. Fordelingen av fett/protein/karbohydrater er det som teller, ikke om maten er varm eller kald. Anonymkode: c88e3...0f5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #15 Skrevet 6. juli 2016 Ingen, fjordland smaker papp og dritt. Hva med pastasalat? Alt du behøver å gjøre er å koke paste, og kutte opp det du skal ha i. Du kan ha skinke, kylling eller laks. Med ost i alle, du kan eksperimentere hvilken ost du vil ha også. Salat er jo bare å kutt opp og ha oppi alt du vil ha. Lag dagen før, legg det i kjøleskapet i en boks.. ferdig. Anonymkode: a907b...62d 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #16 Skrevet 6. juli 2016 2 minutter siden, Kontormus skrev: Nei, det er det faktisk ikke. Altfor lite næring. Hallo! Et kaldt måltid med fordeling 10/20/70 og totalt kalorinnhold 1000 er jo AKKURAT det samme som et varmt måltid med samme fordeling. Jeg håper ikke du er så dum at du tror noe annet? Anonymkode: c88e3...0f5 1
Kontormus Skrevet 6. juli 2016 #17 Skrevet 6. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo! Et kaldt måltid med fordeling 10/20/70 og totalt kalorinnhold 1000 er jo AKKURAT det samme som et varmt måltid med samme fordeling. Jeg håper ikke du er så dum at du tror noe annet? Anonymkode: c88e3...0f5 Jeg har ikke hevdet at maten må være varm. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #18 Skrevet 6. juli 2016 Et øyeblikk siden, Kontormus skrev: Jeg har ikke hevdet at maten må være varm. Men da skrev du jo feil i sted? Du hevdet at varm mat er bedre enn kald. Anonymkode: c88e3...0f5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #19 Skrevet 6. juli 2016 9 minutter siden, Kontormus skrev: Nei, det er det faktisk ikke. Altfor lite næring. Her skriver du at middag må være varmmat. 2 minutter siden, Kontormus skrev: Jeg har ikke hevdet at maten må være varm. Her motsier du deg selv. Anonymkode: c88e3...0f5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #20 Skrevet 6. juli 2016 Å skrive at "det er alt for lite næring" i "En tynn skive med godt pålegg", betyr ikke at maten må være varm? Leseforståelse er nyttig, øv litt på det. Anonymkode: 7fa14...3ea 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå