Milla29 Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Har frem til nå hatt Asics Gel Kayano, og vært veldig fornøyd med disse. Nå må jeg bytte, og ser at jeg har slitt skoene mine veldig skjevt, særlig på høyre foten. Har slitt vekk øveste sålelagen på hælen på yttersiden, og har tendenser til det samme på venstre. Jeg ble operert for hallux valgus på høyre fot i vinter, og har etter det løpt, men har endel vondt, både hvor jeg er operert (under foten, på storetåsiden) og oppover i den foten, helt opp i hoften og lysken. Jeg løper på asfalt (pga jeg sparer tid i grunn, og er glad i å løpe på slett underlag). Trenger nok sko med mye demping. Noen gode tips?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Med din problematikk er nok det beste å ta kontakt med feks Löplabbet eller noen andre som kan analysere løpestilen din og komme med anbefaling ut fra det. Kayano har jo ganske mye demping, så sånn sett er du jo på rett spor, men også der er det stor forskjell mellom modellene. Den nye opplevdes mindre stiv og lettere enn den forrige på min fot iallefall. Anonymkode: 2e4e4...52b
Milla29 Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med din problematikk er nok det beste å ta kontakt med feks Löplabbet eller noen andre som kan analysere løpestilen din og komme med anbefaling ut fra det. Kayano har jo ganske mye demping, så sånn sett er du jo på rett spor, men også der er det stor forskjell mellom modellene. Den nye opplevdes mindre stiv og lettere enn den forrige på min fot iallefall. Anonymkode: 2e4e4...52b Takk for svar Ja, jeg bør kanskje ta meg en tur der. Aldri vært der før. Koser det noe å få sjekket hvilken sko man bør ha om man kjøper sko der?
Viktualia Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 (endret) Jeg syns ikke Löplabbet var noe særlig, de oppdaget ikke min "fotfeil" og anbefalte en sko som jeg aldri ble fornøyd med. Av fysioterapeut ble jeg anbefalt å kjøpe en nøytral sko (altså ingen pronasjonstilpasning), og heller legge i spesialsåler som jeg fikk laget til min fot. Og det har vært løsningen for meg. Endret 6. juli 2016 av Viktualia
kanelsnurr Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 13 minutter siden, Milla29 skrev: Takk for svar Ja, jeg bør kanskje ta meg en tur der. Aldri vært der før. Koser det noe å få sjekket hvilken sko man bør ha om man kjøper sko der? Det er gratis om du kjøper sko. Du må derimot betale noe (tror det er rundt 500) hvis du ikke kjøper.
Milla29 Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2016 3 minutter siden, kanelsnurr skrev: Det er gratis om du kjøper sko. Du må derimot betale noe (tror det er rundt 500) hvis du ikke kjøper. Takk
Poseidon- Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 Fysioterapeut sier bare at du må ha nøytrale sko, og så selger de deg en såle for minst en tusenlapp i tillegg. Du får forskjellige svar, på de forskjellige stedene du går. Okei, kayanoen er slitt og det blir sko. Men har du hatt problemer med bena mens du har brukt dem? Kayano er for overpronasjon, men man skal ikke slite på utsiden. Har du prøvd og endre løpesstil? Mine Kayano er gull for meg, og de blir slitt og ser fæl ut men da er det på tide med nye sko for lengst.
Milla29 Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2016 13 timer siden, Poseidon- skrev: Fysioterapeut sier bare at du må ha nøytrale sko, og så selger de deg en såle for minst en tusenlapp i tillegg. Du får forskjellige svar, på de forskjellige stedene du går. Okei, kayanoen er slitt og det blir sko. Men har du hatt problemer med bena mens du har brukt dem? Kayano er for overpronasjon, men man skal ikke slite på utsiden. Har du prøvd og endre løpesstil? Mine Kayano er gull for meg, og de blir slitt og ser fæl ut men da er det på tide med nye sko for lengst. Dette er tredje paret jeg har, og de har aldri vært slipp på denne måten før. Jeg ble som sagt operert for hallux valgus i vinter, og tror nok kanskje at det kan ha noe å gjøre med at de er blitt slitt såpass skjevt (er jo kun på den foten). Jeg har endel smerter når jeg løper og etterpå, så jeg belaster sikkert feil pga vondt i operert for, som igjen fører til vondt oppover i hoften og lysken. Må ha minst en dags pause mellom øktene, og helst ikke mer enn 3 x 10 km på en uke, så går det greit Håper at det kommer seg litt mer snart, at jeg kan tvinge meg selv til å løpe riktig å kanskje hindre de smertene jeg har i hoften og lysken. Hvor ofte bytter du løpesko, og hvor mye løper du? Jeg er jo ikke den som løper mest som du ser, men løp litt mer før operasjonen, et eller to økter til i løpet av en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå