Gå til innhold

Hvilke turer har dere dratt alene på? Både innland og utland

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg flytta alene til Skottland, og har reist veldig mye rundt i Storbritannia og Irland alene. Har også vært alene i Tyskland og Nederland, men pleier å kjenne noen på mange steder som jeg besøker. Nå er jeg på vei til Sør-Amerika alene.

Pleier å bo på vandrerhjem eller hos venner, så lager mat der jeg er. Om jeg skal spise ute, blir det på ekstremt billige steder.

Skrevet
Den 7/6/2016 at 14.54, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere med spising og sånt? Ser ikke for meg å sitte alene på restaurant å spise hver dag...

Anonymkode: 6f2ff...a12

Det faller mer naturlig å spise alene i storby for meg enn på typiske sydensteder.  Jeg velger meg også steder som minner mer om kafe enn restaurant og har selskap av bok, avis eller mobil.  Velger også gjerne sånne vindusbord vendt mot gata, der er det naturlig å sitte alene :tommel:  Evt kjøper take away og koser meg på rommet?

Skrevet

Reiste alene på badeferie i Hellas. Skulle vise seg at mange andre gjorde akkurat det, og vi fant hverandre om kvelden slik at vi til middag endte med langbord. Spiste ikke alene en eneste dag. Passet meg perfekt, dagen alene på stranden og sosialt samvær på kvelden - hvis en ønsket.

• Liker 1
Skrevet
Den Wednesday, July 06, 2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

Litt innenlands og litt i Europa, men ikke mer. Rent sikkerhetsmessig er det uklokt å reise alene, så ha med en travelbuddy. Man trenger ikke å henge oppå hverandre hele tiden likevel :)

Anonymkode: 52ee3...6cd

Da er det mange ukloke her! Har reist masse alene og aldri opplevd noe negativt.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg har reist til London, Spania, Italia, Kroatia og Tyrkia alene.  Jeg liker det godt da det er veldig avslappende.  

Spiser lunch enten på cafeer eller strandbarer avhengig av hvor jeg er. Middag spiser jeg enten på uterestauranter eller litt uhøytidelige steder. Har alltid med lesestoff, eller prøver å finne steder med gratis wifi så jeg kan sitte med telefonen. 

Skrevet
Den 7/6/2016 at 11.37, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor dere har reist alene, både i Norge og ellers i verden? 

tenker alt fra naturopplevelser, sightseeing, roadtrips, storbyferie.. 

Anonymkode: b5cbd...ef5

Har reist litt alene rundt i skog og mark, alt passer godt som aleneferie.

Ellers har jeg reist litt rundt i USA, storbyer i Europa (tips er å bo på Hostel hvis du vil møte andre alenereisende) og på aktivitetsferier/treningsferier med andre.  

Turer med DNT er jo flotte å reise på alene, de har også singelturer med muligheter for flørting for de som vil det :)

Skrevet

Jeg reiser på ferie alene tre ganger i året. Det er storbyer i Europa (Barcelona, Nice, Lisboa, Praha), og typiske "syden"-ferier (Mallorca, Malta, Kanariøyene, Malaga, andre steder i Spania). I høst har jeg tenkt meg til Kreta.

Jeg synes det er fantastisk deilig å reise alene, kan gjøre akkurat som jeg selv vil hele tida. Det å spise har aldri vært noe problem, jeg leser masse og har alltid med meg bok. Spiser ute to ganger om dagen som oftest, i tillegg til å sitte på kafe på kveldstid og drikke vin for meg selv. Med bok! :briller:

Skrevet

Hadde tenkt å reise alene til Edinburgh det året jeg fylte 18, men det syntes foreldrene mine var skummelt, så de ble med og betalte hele turen. :fnise:

Ellers har jeg reist alene til London, og det var supert! Vandre rundt alene, se på akkurat det jeg vil, shoppe akkurat der jeg vil, og spise akkurat det jeg vil når jeg vil! Anbefaler alle å reise litt alene innimellom. 

• Liker 1
Skrevet

I Norge: Alle mulige plasser sør for Finnmark. Har kjørt mye bil rundt omkring, enten for å besøke venner eller som transportetappe for å besøke familie. Av aktiviteter så har jeg vært på seilkurs og skal på fjelltur alene. 

I utlandet: 

Stockholm (pluss mange småbyer som f.eks. Östersund, Sundsvall, Strömstad) 

Dublin

Reykjavik

London

Mallorca

Torrevieja (skjønt der møtte jeg noen venner så det teller kanskje ikke med)

Gran Canaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...