AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Jeg lurer på hvor dere har reist alene, både i Norge og ellers i verden? tenker alt fra naturopplevelser, sightseeing, roadtrips, storbyferie.. Anonymkode: b5cbd...ef5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Jeg reiser som regel alene, har vært i alle kontinenter osv. alene. Få turer jeg har hatt selskap. Anonymkode: b3185...1ec
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Mye i sørøstasia og india. Fint å reise alene i Asia, da blir man alltid kjent med noen.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Har reist i omtrent hele Europa alene, samt i USA og Australia. Både storby, og reise litt rundt med tog fra by til by. Anonymkode: b5c1d...f14
Gjest hulderjenta Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Jeg tok min første smånervøse og veldig spente alenetur til Roma våren 2014, og ble helfrelst etter det. Elsker å reise alene! Har vært i Roma, Dublin, Rouen og London. Reiser til Edinburgh i august.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Hva gjør dere med spising og sånt? Ser ikke for meg å sitte alene på restaurant å spise hver dag... Anonymkode: 6f2ff...a12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere med spising og sånt? Ser ikke for meg å sitte alene på restaurant å spise hver dag... Da tror jeg du skal droppe å reise alene, jeg spiser alene uansett hvilket land jeg er i. Anonymkode: b3185...1ec 1
FayFerner Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Gled deg til Edinburgh, @hulderjenta, magisk atmosfære! Til TS: Jeg har reist alene utenlands kun tre ganger i mitt liv, men det var deilig. Var i nevnte by samt Krakow og Cannes. Alle tre stedene er trygge å reise alene til. Men forhåndregler tar man jo overalt. Aller mest slappet jeg av i Cannes. Deilig strandliv, nydelig mat og et eldorado hvis du liker shopping, liten, oversiktlig by. Hvis kultur og historie står øverst er vel Krakow og Edinburg å anbefale. Men som sagt, Cannes troner øverst for meg. Noen nevner Roma, der har jeg vært med en venninne, og jeg var bergtatt, også en magisk by!! Ang. spising, så valgte jeg avslappede cafeer/ uterestauranter, gikk ikke på de poshe med hvite, stive duker, da er det litt mere kleint å sitte alene, ellers ikke. Jeg har alltid med meg en bok da, er lesehest, så det faller seg naturlig for meg. God tur uansett hvor du måtte lande
Gjest hulderjenta Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 (endret) Tusen takk, @FayFerner ! Jeg gleder meg veldig! Når det kommer til spising, så gjør jeg som nevnte bruker over. Jeg går aldri på de stive og superfine restaurantene, og tar gjerne med meg en bok som jeg kan lese i. Eller jeg tar meg noe mat i farten mens jeg vandrer rundt, alt etter om jeg er sliten i føttene eller ikke. Da jeg var i Roma tok jeg "middag" to dager på rad ved å kjøpe med meg et pizzastykke, satte meg i en sjarmerende liten park i sola, og bare slappet av og nøt omgivelsene rundt meg. Endret 6. juli 2016 av hulderjenta
Aviale Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 Reiste alene til Paris og rundtom i Italia alene, det var første utenlandstur alene og jeg slo til med en 10-dagers tur. Reiste også til Bergen alene en gang, bare for en helg. Neste år blir det mest sannsynlig alenetur til Sør-Amerika Men på sånne typer backpackerturer blir man alltid kjent med folk da. Angående mat var det litt uvant først, men fant meg mer avslappede steder - alltid ved vinduet eller på fortauet. Da er det ikke noe stress å bare se på livet. Satt også litt med telefonen. Hvis man spiser lunsj ute i utlandet, er det som oftest andre som også spiser alene, og det er helt normalt. Litt kjipere å spise alene hvis du drar ut sent for å spise på et mer "posh" sted, da.
Anglofil Skrevet 6. juli 2016 #13 Skrevet 6. juli 2016 (endret) 15 ganger alene til London, i tillegg til andre steder i England, slik som York, Leeds osv. Ellers har jeg reist til Tyrkia og Danmark alene. I tillegg har jeg reist en del alene innenlands. Mv Yvonne Endret 7. juli 2016 av Yvonne
Gjest *Micki* Skrevet 6. juli 2016 #14 Skrevet 6. juli 2016 Bergen, Trondheim, Oslo, London og USA. Møtte folk jeg kjenner alle stedene men reiste på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #15 Skrevet 6. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvor dere har reist alene, både i Norge og ellers i verden? tenker alt fra naturopplevelser, sightseeing, roadtrips, storbyferie.. Anonymkode: b5cbd...ef5 All of the above, over hele verden. Og hva vi "gjør med spising"? Vel, vi spiser? Er da ingen forskjell på spising med og uten selskap, bortsett fra at man blir raskere ferdig alene. Anonymkode: e05c1...627 2
PatrickBateman_ Skrevet 6. juli 2016 #16 Skrevet 6. juli 2016 Paris, Australia og flere steder i Norge:)
bruker_K Skrevet 6. juli 2016 #17 Skrevet 6. juli 2016 harry potter språkreise til england da jeg var 14
Skogkatten Skrevet 6. juli 2016 #18 Skrevet 6. juli 2016 Jeg har reist mye alene, og liker det mye bedre enn å reise med andre. Jeg har reist stort sett over alt innenlands, inkludert en tur med Hurtigruten. Utenlands har jeg gjort det meste i Europa, alt fra togluffing på Balkan til helgeturer til London. Nå funderer jeg på å få til en tur til Vietnam til neste år. Angående spising så ser jeg virkelig ikke at det skal være et problem. Som andre nevner så holder jeg meg unna de fineste restaurantene, men det skyldes like mye at jeg ikke føler meg hjemme på sånne steder i utgangspunktet. Og så er det alltid greit med en bok, men for meg er det ingen nødvendighet.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #19 Skrevet 6. juli 2016 Litt innenlands og litt i Europa, men ikke mer. Rent sikkerhetsmessig er det uklokt å reise alene, så ha med en travelbuddy. Man trenger ikke å henge oppå hverandre hele tiden likevel Anonymkode: 52ee3...6cd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #20 Skrevet 6. juli 2016 Reiste verden rundt i 2 år alene som 22 åring. Anonymkode: d3103...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå