Gå til innhold

Har du bodd og jobbet med dyr i utlandet? Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.goxplore.no/program/farm-travel-australia#program

Har noen kjentskap til slike arbeidsopphold? Bare lurer på hvor "legit" dette kan være? Er det profft og skikkelig gjennomført eller er det litt shady?

Noen som har gjort noe liknende? F.eks jobbet på en gård i utlandet, eller jobbet med dyr osv?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet på en gård i England. Trivdes veldig godt. På gården var det fire hester som ble brukt til konkurranser i terrengritt på høyt nivå, to unghester, to drektige hopper, et føll og noen okser. Jeg hadde ansvar for foring og annet stallarbeid, i tillegg til ansvar for de som gikk på beite. Jeg var også med som hestepasser på stevner. Jeg fikk bare ri en av hestene som ble brukt i terrengritt, og jeg fikk bare ri på fritiden, ridning var ikke en del av den betalte jobben.

Jeg bodde gratis på gården, mat var inkludert. Fikk 100 pund i uka, fikk egen bil, og fikk av og til disponere en leilighet de hadde i London. 

Det var en fin opplevelse, men hvis jeg skulle gjort det igjen ville jeg valgt en jobb hvor ridning var en del av jobben. 

Anonymkode: f38ab...405

AnonymBruker
Skrevet

Var tre mnd i USA og stelte travere. Ordnet meg jobb osv på egenhånd, reise betalte man selv, fikk 500 dollar uken. Fri kun annenhver søndag.  Langt ute i ødemarken, mye intriger, men en opplevelse allikevel. 

Anonymkode: e22c6...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...