Gå til innhold

Hvordan style leilighet til visning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal selge leiligheten vår i Oslo nå.

hva faller du for på visning? Hva er viktig?

maling og tapet er ikke aktuelt. Men jeg pynter gjerne, baker boller kanskje? Annet?

Anonymkode: a12b3...005

AnonymBruker
Skrevet

Fjern halvparten av tingene deres. Det må fjerne se litt tomt og spartansk ut (for dere). Da ser det luftig og romslig ut for de som kommer på visning.

Anonymkode: 16716...3a5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Om du søker på nettet, får du opp masse lister over ting du bør tenke på før visning. 

Anonymkode: de202...3ff

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker at det er ryddet og sparsomt møblert med lite synlig personlige ting og tang. Da er det det lettere å se for meg leilighet med mine ting. Synes også møbleringen burde passe til stilen på leiligheten. 

Ikke bak boller, det er triks nummer 1 liksom. Tenker alltid at selger har en stygg lukt i leiligheten å skjule eler lignende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fjern minst en tredjedel av alt du eier og har, møbler, ting, klær, alt. Re sengen veldig pent opp, stryk sengetøyet (hvis sengeteppet er halvveis over) ha pynteputer. Én ting på baderomshylla (en fin parfyme el). Kjøp nytt hvitt hånkle. En urteplante på kjøkkenet, kanskje en bolle med sitroner. De få bøkene som er igjen i hylla må være like store, like farger (ikke røde), og på de tomme hyllene som oppstår skal det være én pyntegjenstand. Én ting i entreen:ett par pene sko, eller en pen veske. Lyse duker hvis bordene deres er mørke. Behold noen få, nøytrale bilder hvis dere har stor, fin kunst, ta vekk alt av fotografier ol. Store lysestaker kan stå på bord eller karmer, men ingen ting annet. En stor bukett tulipaner på spisebordet, hvite og rød sammen. Vurder å ta vekk gardinene. Tenn slt av lys, ikke fjern lamper i prosessen.

Sånn, det var det megler sa til oss og vi gjorde. Boller er ikke nødvendig, men duftlys kanskje (på badet?). 

Anonymkode: 6b898...9b6

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn, det var det megler sa til oss og vi gjorde. Boller er ikke nødvendig, men duftlys kanskje (på badet?). 

Den eneste grunnen til å bruke duftlys på badet (eller andre steder) er om man har råte/sopp/vannskade eller annet som må skjules før salg. Snur konsekvent i døra hvis jeg ser slikt, masse leiligheter å velge mellom og ingen grunn til å ta slike sjanser.

• Liker 2
Skrevet

Sørg for å opplyse om alt du vet om boligen på egenerklæringsskjemaet. Alt!

Megleren vår sa rydd, rydd, rydd. Så sa han La feks kjøkkenskap, klesskap etc være halvfulle/halvtomme. Gir en romslig følelse.  

Vask godt! 

AnonymBruker
Skrevet

Ha det så likt som mulig som under foto. Følg rådene til megler og klargjøringslisten fra fotografen. 

Anonymkode: 787b4...40b

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Duftlys er absolutt ikke å anbefale! Det får mange til å snu i døren.

Ellers er det rydd, rydd og rydd som gjelder. Også må det selvfølgelig være rent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill visningsvask! For eksempel fra CityMaid. Det var 3000 brukt som nok gav  50.000 mer i bud! 

Anonymkode: dcd8f...009

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt off topic, men hvor er det meningen man skal gjøre av alle tingene sine, da? Om man har visning før man har en ny bolig å flytte inn i? Jeg bor i en blokkleilighet, jeg har ingen andre steder å gjøre av alt jeg da ikke kan ha fremme på visning. Om jeg skal la kjøkkenskapene stå halvtomme, hvor skal man da liksom putte alt man har inni der til vanlig? Når man også skal vise frem boder kan man ikke stue dem enda fullere enn de allerede er. 

Skrevet (endret)

Ryddig, rent og luftig. Ikke pyntegjenstander.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt off topic, men hvor er det meningen man skal gjøre av alle tingene sine, da? Om man har visning før man har en ny bolig å flytte inn i? Jeg bor i en blokkleilighet, jeg har ingen andre steder å gjøre av alt jeg da ikke kan ha fremme på visning. Om jeg skal la kjøkkenskapene stå halvtomme, hvor skal man da liksom putte alt man har inni der til vanlig? Når man også skal vise frem boder kan man ikke stue dem enda fullere enn de allerede er. 

Du må selvsagt oppbevare tingene dine i skap og skuffer. Men rydd og vask og la det se ordentlig ut.

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett det hjemme hos venner, eller på loftet/kjelleren hvis du har. Vær kreativ, det vil sannsynligvis lønne seg.

Var forresten ingen som var interessert i å se bodene sist jeg solgte, så lenge det faktisk var boder var de fornøyde med å vite det.

Anonymkode: 16716...3a5

Skrevet

Jeg gjorde for en stund siden klar mine foreldres bolig for fotografering og visning. Fordelen der var at det var mulig å selge unna en del ting i forkant. Men som flere sier : tøm,tøm,tøm. Og så skaper du stemning med fine puter, planter, gjerne noen blomsterbuketter og en kanne kaffe og fine kaffekrus. Gjør det spartansk i forhold til innbo, men fint med planter og farger (puter,pledd osv). En kanne kaffe er alltid kjekt og gir en opplevelse av "å være invitert".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...