AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette... Har en gutt på 14 mnd som er veldig bestemt. Og når han ikke får vilja si (klatre trappa hele tiden, slå på PC, få storesøsters iPad...), så blir han så sinna og så lei seg. Helt hysterisk, gråter så han hikster etter pusten og brøler... Det skjer ofte gjennom hele dagen. Er det vanlig i den alderen? Bare en periode? Noe jeg kan/bør gjøre? De andre er så store, så jeg husker rett og slett ikke hvordan vi gjorde det med dem, eller om de oppførte seg sånn. Anonymkode: 98e4f...e93 2
A4-livet Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Min dunket hodet i veggen/gulvet når han ble sinna. Hold ut, det går over 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Takk! Føler meg jo skikkelig slem, han blir så fortvila og rasende 😳 Anonymkode: 98e4f...e93 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Helt normalt. Går nok over innen han er voksen.. Det du kan gjøre er å prøve å være i forkant, avlede og lirke\lure.. Bare la han rase fra seg.. Nå er han midtpunktet i verden, og blir selvsagt fornærmet når det han har sett for seg ikke går.. Anonymkode: be783...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Vi har en som nærmer seg to år. Når vi glemmer å sette henne på toalettet med to timers mellomrom og hun tisser i bleia, så er de påfølgende timene ødelagt av samme sinne og grining. Anonymkode: 22ba6...98b
FayFerner Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 Min sønn kunne bli så sint i den alderen der at han ved et par anledninger fikk akutt elveblest. Pop, pop, pop, full av blemmer. Spooky å se på. Ikke minst fortvilende. Skrek til han ble helt borte. Huff, det var så utrolig kjipt. Men han vokste det av seg. Det beste vi kunne gjøre var å beholde roen, trygge han på at vi var der, men likevel ikke gi etter for det han eventuelt hadde for seg der og da, type massakrere og ta ut all "innmaten" fra støvsugeren og kaste utover, eller kjøre leverpostei-skiva langt inn i cd-spilleren Vet at det er krevende fase, men tenk på at det er ganske normalt og at det vil gå over, i alle fall bli lettere når han får et språk 1
Sushi Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en som nærmer seg to år. Når vi glemmer å sette henne på toalettet med to timers mellomrom og hun tisser i bleia, så er de påfølgende timene ødelagt av samme sinne og grining. Anonymkode: 22ba6...98b Ville bare latt henne slutte med bleie. Da glemmer dere ikke å sette henne på do. TS: Hvordan reagerer dere når ettåringen klikker? Funker det å annerkjenne hva han vil/føler? F.eks. "jeg ser at du er sint. Jeg skjønner at du ville xxx, men du kan ikke det fordi xxx". Dette har fungert bra på vår yngste, som kan ha litt av et temperament. 1
Amys Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 4 timer siden, Sushi skrev: TS: Hvordan reagerer dere når ettåringen klikker? Funker det å annerkjenne hva han vil/føler? F.eks. "jeg ser at du er sint. Jeg skjønner at du ville xxx, men du kan ikke det fordi xxx". Dette har fungert bra på vår yngste, som kan ha litt av et temperament. Støtter dette, vi gjør det samme med 2 åringen vår
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Har en 2-åring mwd heftig temperament selv. Det var på topp da hun var 1,5 år. Bedret seg en del da hun fikk godt språk, men fortsatt kan hun klikke hvis hun er trøtt eller sulten. Det hjelper å være litt i forkant med dette og ellers forsøke å avlede. Hvis det først har gått galt, må hun bare få rase fra seg, og så er hun plutselig klar for kos etter ei stund, og så er hun strålende blid igjen! Anonymkode: ab219...5fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå