AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Kan noen anbefale meg et sted i Europa som er greit å reise alene? Kunne tenke meg en tur på 3-4 dager, helst til en by, der det er mye å se, gjerne gode shopping-muligheter, lett å komme seg frem, de er gode i engelsk og det er trygt å reise alene. Anonymkode: f77a8...5f9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Edinburgh har jeg ikke råd til, flybillettene er alt for dyre. Noen andre forslag? Anonymkode: f77a8...5f9
RC Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Du kan reise hvor enn du vil, alene eller ei Hva med en Gdansk, Riga, Budapest, Beograd, Vilnius, Ljubljana, Dublin osv osv? Gjengangere som London, Barcelona og Amsterdam? Jeg har reist i hele Europa, mye alene, og har i grunn ikke opplevd noen av byene som utrygge (nå løper jeg heller ikke rundt i gatene alene om nettene da). Engelskkunnskapene er derimot ofte dårligere i øst enn i vest (til en viss grad, de kan være temmelige dårlige i engelsk i Frankrike f.eks). Shopping og ting å gjøre i 3-4 dager finner du i de aller, aller fleste storbyene i Europa. Vil du reise billig (både fly og opphold) er Baltikum og Polen gode alternativer.
Gjest Linaria Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Den 07/07/2016 at 16.43, AnonymBruker skrev: Edinburgh har jeg ikke råd til, flybillettene er alt for dyre. Noen andre forslag? Anonymkode: f77a8...5f9 Edinburgh er utrolig billig med Ryanair, så lenge de flyr dit? Bodde der i et år og var hjemme i Norge hele tida. Ellers er det veldig fint i Irland (og mange billige vandrerhjem).
FayFerner Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 Cannes. Liten, veldig trygg by, hyggelige franskmenn, nydelig mat, fantastiske shoppingmuligheter (også mye billig), en magisk strand. Du flyr billig til Nice. Buss direkte derfra, kort tur. Kan ikke få anbefalt det sterkt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå