Gå til innhold

Vegetarianere og veganere, vil dere dele hvorfor og hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt mange ganger på å bli vegetarianer, og idag var jeg på raw food kafe og tenkte mer på dette. Er det noen av dere vegetarianere og veganere som vil dele hvorfor dere er det, hvordan dere ble det og hvordan dere lever som veganere og vegetarianere?

Anonymkode: def44...a4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var vegetarianer men er per dags dato en såkalt pescetarianer om jeg ikke tar helt feil, setter meg ikke så mye inn i betegnelsene. Altså jeg spiser fisk og skalldyr men ikke kjøtt. 

Jeg ble det fordi det føltes mer og mer feil å spise kjøtt, enkelt og greit. Har to venninner før meg som ble vegetarianere og ble nok litt inspirert av disse og :) Har også fått det bedre med meg selv og nesten aldri vondt i magen og lignende heller så det er positivt det og! Hadde også mye vitaminmangler ol. Før og nå er alle blodprøvene mine bra.

Lever relativt likt som pescetarianer som jeg gjorde som vegetarianer. Var veldig vanskelig i starten og ante ikke hvor jeg skulle begynne for det er jo relativt vanlig å spise store mengder kjøtt. Var plutselig ikke noe spesielt pålegg på brødskiven eller kjøtt til tilbehøret. Men etter en måned eller to gikk det seg til. Det er utrolig enkelt å erstatte kjøtt med andre ting, men man må også passe på å få i seg det man trenger. Spiser mye proteinrik mat, F.eks bønner og linser. Når foreldrene mine har biff, salat og bakte poteter har jeg f.eks en lett salat og stekt sopp(istedenfor biff) og såklart de bakte potetene. Så i bunn og grunn er det bare en ting som er byttet ut. Er også mange fine bøker og nettsider som legger ut oppskrifter og det er mye god mat! Er også relativt enkelt å få tak i vegetariske kjøttetterligninger(som er veldig gode) og jeg bruker de sjelden nå lenger for jeg klarer meg fint uten. 

Det eneste negative med å ikke spise kjøtt for min del er alle kommentarene jeg får på det. 

Beklager om det ble litt rotete, bare å si ifra om det er noe annet du ønsker å vite :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er ganske enkelt fordi jeg ikke vil spise levende dyr som er såpass "utviklet" når jeg ikke trenger. Jeg ser hvordan de reagerer på hendelser rundt seg, og for meg har de nok bevissthet til at jeg ikke vil spise de, det byr meg imot.

Anonymkode: a3b6a...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...