Pipaluk Skrevet 5. juli 2016 #1 Del Skrevet 5. juli 2016 Er det bare en ny måte å uttrykke seg på, eller har de lese- og skrivevansker? Jeg er litt forbauset over folk på sosiale medier som skriver Di. De ser vel at det er feil eller er det rett og slett en av årsakene til at de henger med "NAV-hjelpen" på FB? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Del Skrevet 5. juli 2016 Nav-hjelpen? Anonymkode: b746c...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DizzyRonson Skrevet 5. juli 2016 #3 Del Skrevet 5. juli 2016 Tipper de har fulgt litt dårlig med I norsk timen.. Kan jo være dysleksi, men da synes det andre plasser å. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 5. juli 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nav-hjelpen? Anonymkode: b746c...caf det er en gruppe for folk som har utfordringer med NAV. Jeg ser at det er flere engasjerte som skriver konsekvent Di stedenfor De. Har de fulgt dårlig med eller er det bare litt kult å uttrykke seg på den måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Del Skrevet 5. juli 2016 16 minutter siden, DizzyRonson skrev: Tipper de har fulgt litt dårlig med I norsk timen.. Kan jo være dysleksi, men da synes det andre plasser å. *og Anonymkode: 73a55...a32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DizzyRonson Skrevet 5. juli 2016 #6 Del Skrevet 5. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: *og Anonymkode: 73a55...a32 Sa aldri att jeg fulgte så veldig nøye med heller:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #7 Del Skrevet 5. juli 2016 2 minutter siden, Pipaluk skrev: det er en gruppe for folk som har utfordringer med NAV. Jeg ser at det er flere engasjerte som skriver konsekvent Di stedenfor De. Har de fulgt dårlig med eller er det bare litt kult å uttrykke seg på den måten? Hvorfor skal det være en sammenheng mellom de som sliter med nav, og de som feilstaver? Ser ikke hvor du får den sammenhengen fra. Min mor var lenge en slik "nav-sliter", men sliter derimot ikke med rettskrivning. Angående det tråden handler om, så reagerer jeg også på at så mange konsekvent skriver di. Kanskje de bare overdriver det muntlige skriftspråket i sosiale medier? Når man chatter så skriver man jo ofte veldig muntlig, og det ser veldig ut til å ha utvidet seg til sosiale medier rent generelt. Anonymkode: a0750...f4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 5. juli 2016 #8 Del Skrevet 5. juli 2016 Kansje de har aldrig hvert til norsk gramatik underhvisning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest summesumbi Skrevet 5. juli 2016 #9 Del Skrevet 5. juli 2016 Ser mange eksempler ellers også hvor det skrives De istedet for Di. Foreksempel: Pass på lommeboka de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 5. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal det være en sammenheng mellom de som sliter med nav, og de som feilstaver? Ser ikke hvor du får den sammenhengen fra. Min mor var lenge en slik "nav-sliter", men sliter derimot ikke med rettskrivning. Angående det tråden handler om, så reagerer jeg også på at så mange konsekvent skriver di. Kanskje de bare overdriver det muntlige skriftspråket i sosiale medier? Når man chatter så skriver man jo ofte veldig muntlig, og det ser veldig ut til å ha utvidet seg til sosiale medier rent generelt. Anonymkode: a0750...f4e Det er oft en del problemer som hoper seg opp som kan gjøre deg til Naver. En av grunnene er at du ikke har lært å lese og skrive skikkelig. Hvis du går ut av skolen uten å kunne det så vil du slite veldig med å få deg jobb. Hvis du avslutter skolen før fullført videregående så får du trøbbel med å komme inn i arbeidslivet med mindre pappas bedrift kan hjelpe deg. Jeg er også NAV-sliter men har ikke dysleksi. Hvis jeg skulle hatt dysleksi i tilegg til mine andre helseplager ja det hadde vært forferdelig. Men får håpe at det bare er chattespråk og at de ikke formulerer seg slik ellers også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå