AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Dattera mi og jeg har nettop flyttet til sandefjord. Hun skal starte i 2.klasse på svgs til høsten, har noen noe erfaringer på hvordan skolen er osv? Er redd for at det er mye gjenger, mote/drikkepress. Anonymkode: ca0b2...0d1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Jeg gikk selv der for 7 år siden, og min søster var ferdig der denne sommeren. Skolen er den beste videregående skolen i Vestfold synes mange elever. Det er svært lite gjenger sånn sett der og ja det er såklart litt motepress blandt noen, men hovedsaklig nei. Ikke drikkepress heller har min søster fortalt meg, det var det mitt mer av når jeg gikk der. Det er også kommet frem at det er lite mobbing der iforhold til andre videregående skoler i Vestfold. Dette kom frem i en eleveundersøkelse. Veldig mange flotte lærere som bryr seg om elevene og veldig flotte miljøarbeidere. Skolen er veldig fin og stor og de fleste finner sin nok sin plass. Og forresten maten i kantina er utrolig god og mye variasjon Anonymkode: 67120...26f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Det er stort motepress i Sandefjord, spesielt på svgs. Det er sladrefjord som det blir kaldt. Gjenger er det vel inne så fælt mye av men det er langbordet der de populære 3. Klassingene kan sitte. Anonymkode: 2873b...fc5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Jeg gikk der for 1 år siden og det spørs mye på hvem man henger med av folk vil jeg tro. Det er jo noen gjenger, som ab over er de nederste langborda der de "kule" og "populære" sitter(de som går idrett). Også har man musikklinja som sitter i en gjeng bak kantina, og den alternative gjengen er ofte å se sammen i et annet hjørne på skolen. Jeg la merke til et stort motepress hos de "populære" og de som vil prøve å bli som de. Men det er mye opp til deg selv om du bryr deg nok om å måtte gå sånn, sånn eller sånn. Jeg selv opplevde/la merke til veldig liten grad av mobbing, følte selv ikke noe motepress mot meg selv fra folk jeg var med. Drikkepresset vet jeg ikke så mye om, med tanke på at jeg ikke drakk og ikke dro på fester. Men russetida hvertfall på svgs er viktig for mange så der evt kan man føle seg litt pressa til ting. Men det er en bra skole og dattera de får det nok utrolig bra lykke til Anonymkode: bffe8...277
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå