Gå til innhold

Markedsføring og ledelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Er det noen her som har erfaring med studiet Markedsføring og ledelse?

Hvordan er det med jobbmuligheter etter endt studier, og hva slags jobb ender man vanligvis med?

Prøvde å finne info på nettet, var så lite å finne rundt selve studiet..

Takk for alle svar :)

Anonymkode: b74e5...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når folk med master i økonomi sliter med å få jobb, sier det seg selv at markedsførere er de som blir sist prioritert. Siviløkonomer kan jo fordype seg i markedsføring samtidig som de har høyere økonomisk kompetanse. Så dersom du vil jobbe innenfor markedsføring anbefaler jeg deg heller en økonomiutdanning, så kan du velge markedsføring som valgfag.

På BI blir de som studerer markedsføring sett litt ned på. Noen går det jo bra med, men veldig mange får kun selgerjobber eller ikke jobb i det hele tatt.

Anonymkode: 2d751...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes en del tråder om dette fra før faktisk, du kan søke opp de. 

Ellers; noen få med markedaføringstudier klarer seg bra, men i bunn og grunn utdanner man seg til å bli selger(type stand eller telefon). 

Anonymkode: 4a2fc...eaf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er villig til å flytte på deg er det en sjangse. Jeg er straks utdannet med master, har fått høre at master vil hjelpe på det å få jobb. Men jeg vil tro det viktigste er å få arbeidserfaring mens du studerer, i det minste i salg eller promotering. Man man kan få andre type jobber som feks det å jobbe med utvikling av produkter (brandkoordinator/produktsjef...) , Digital markedsføring, Vedlikehold av nettsider/sosiale medier, grafisk design og print (om man har en mer kommunikasjons rettet utdanning). Eller markedskoordinator/markedssjef i en bedrift - ett eksempel jeg fant fra en annonse:  Du vil ha strategisk og operativt ansvar for alle markedsføringsaktiviteter. Du vil blant annet ha ansvar for digitalt salg, reklame og kommunikasjon for å tiltrekke nye kunder, samt alle markedsaktiviteter som forbedrer kundeopplevelsen og fremmer begeistring og lojalitet blant kundene våre. Noen jobber også som kundekonsulent i bank. 

Ellers så er det typiske salgs stillinger som Account Manager og Møtebooker som egentlig ikke krever utdannelse, men ser at mange utannede jobber som det...

Viktigste er at du klarer å markedsføre deg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...