Gå til innhold

Teppefliser på barneværelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal legge teppefliser på barneværelse, er det noen som har erfaring med det? Vil du anbefale det eller fraråde?

Bør man velge ullfliser (eller ull/kahmir, som koster en del mer) eller polypropylen også går greit (synes som det vanligste)?

Vi ønsker at gulvet skal være lunt å gå og leke på.

Eksempler:

http://www.teppesenteret.com/aktuelt/tretford-teppefliser-i-ull

http://www.teppeabo.no/syntet_208.html

(Det er ikke en tråd m teppe eller parkett, vi har gjort en del forundersøkelser og ønsker teppe fordi det er 1. etasje og ikke varmekable, og at det er mer behagelig å leke på teppe enn på gulv)

Anonymkode: 36917...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror Camilla Øvestad /villapaprika.blogg.no har lagt teppefliser på et av barna hennes sine rom. Ta en titt på bloggen hennes. 

Anonymkode: 36667...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg ser hva du skriver, men må likevel spørre om du har undersøkt og vurdert noe så viktig som at Astma og allergiforbundet fra råder teppegulv på barnerom? Hva med helle rå bruke teppe du kanta ut og lufte og eventuelt vaske? 

Anonymkode: 47606...b62

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes jeg leste at teppegulv ikke er så ille allikevel med tanke på allergi? At det er uansett bedre å støvsuge. Støvet får ikke vrimlet opp på samme måte som på vanlig gulv..

Anonymkode: 7238e...d11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg ser hva du skriver, men må likevel spørre om du har undersøkt og vurdert noe så viktig som at Astma og allergiforbundet fra råder teppegulv på barnerom? Hva med helle rå bruke teppe du kanta ut og lufte og eventuelt vaske? 

Ja, selvfølgelig. Det er derfor jeg skriver det jeg skriver. Har du gjort grundigere Research enn bare sjekket astmaforeningen utsagn? For det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎05‎.‎07‎.‎2016 at 20.33, AnonymBruker skrev:

Tror Camilla Øvestad /villapaprika.blogg.no har lagt teppefliser på et av barna hennes sine rom. Ta en titt på bloggen hennes. 

Anonymkode: 36667...dba

Sjekket denne lenken, takk for tips, men det var bare nevnt en leverandør som jeg allerede hadde funnet ved nettsøk. Var mer interessert i om noen hadde erfaringer og om det var stor forskjell på\ ull og polypropyen, eller andre materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig. Det er derfor jeg skriver det jeg skriver. Har du gjort grundigere Research enn bare sjekket astmaforeningen utsagn? For det har jeg.

Da tror jeg virkelig du har missforstått grundig. Astma og allergiforbundet og annen forskning fraråder alt av heldekkende, faste teppegulv innendørs. Det er velkjent at dette ikke er bra. At du vil utsette barnet ditt for den risikoen er for meg ubegripelig. 

De eneste som tilrår teppegulv er dem som tjener penger på at teppegulv blir produsert og solgt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva vil du gjøre hvis ungen spyr på gulvet ei natt? Det skjer.

Hvis du velger et stort, løst teppe og legger sklimatte under vil det vanligvis fungere som teppegulv, bortsett fra når du føler behov for å gi teppet en skikkelig vask. Et leketeppe med veier er også fint som lekeunderlag, og har fin lekestørrelse.

Uansett hva du velger bør det være korthåret/flatvevd så ikke legoklosser og andre små leker gjemmer seg der, til stor fare for voksne i sokkelesten.

Anonymkode: 2bc23...520

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt løst teppe som kan renses/ vaskes,

Jeg ville vurdert varmekabler i gulvet på barnerommet.

Anonymkode: 510fa...1f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kg i et nøtteskall - la oss svare på noe helt annet enn det Ts spør om :ler: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada :) Det synes jeg at er svært positivt, da det kan få TS på andre tanker :Nikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også legge et isolerende lag med kork på gulvet, og gulvbelegg oppå der igjen :)

Kork er svært isolerende :opplyser: både mot kulde og mot lyder :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.nrk.no/norge/helsedirektoratet-fulgte-ikke-folkehelsas-tepperad-1.12866272

Som du ser her anbefaler ikke Norske helsemyndigheter bruk av heldekkende tepper. Jeg undrer meg over hvilken research du har gjort. Som du ser skaper det og strid når det er lagt teppegulv i et kontorlandskap der voksne mennesker oppholder seg i arbeidstiden. I et barnerom skal et barn sove og leke gjerne langt flere timer enn man oppholder seg i et kontorlandskap. 

Du er gjerne og klar over at forskning har ulik vekting/seriøsitet? Men dette har du vel også vurdert i din researchs? 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for dere som mener dette er kg svar i et nøtteskall. Les hva ts spør om i innledningen og sammenhold det med hennes avslutning i parantesen. Hun spør egentilg om noe for så å si at hunnikke vil ha svar på det hun først spør om. Og DET er kg i iet nøtteskall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes at det er svært positivt at folk sier meningen sin. Hadde jeg vært ii TS sine sko, hadde jeg blitt glad for å få korrigerende opplysninger og gode råd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Teppefliser isolerer uansett ikke like godt som kork

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Aldri vært så mye sjuk og slitt så mye med hodepine som da jeg jobbet i kontorlandskap med teppe. Fysj! 

Anonymkode: 7fc42...34e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vært så mye sjuk og slitt så mye med hodepine som da jeg jobbet i kontorlandskap med teppe. Fysj! 

Anonymkode: 7fc42...34e

Enig.

Jeg forstår ikke hvorfor folk drar dette teppe-svineriet frivillig inn i sine hus :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...