Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #1 Skrevet 6. november 2004 jeg er på jakt etter en ting i butikken til julegave, men deter så altfor dyrt.. tittet litt på netthandleen.no og jammen meg fant jeg denne tingen her mye rimeligere... hva er fordelene og ulempene? hva om du kjøper en ting her, det er vel ikke mer kostander som daller seg oppå etterpå? hva om jeg kjøper en ting og den er ødelagt? er det bytterett`? noenemd noen erfaringer? er det lureri eller ordentlige saker?
Brunhilde Skrevet 6. november 2004 #2 Skrevet 6. november 2004 Det er jo vanlig bytte- og returrett som andre steder. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å lese betingelsene, de står ganske greit et eller annet sted på sidene. Porto og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg til prisen, så ofte kan det lønne seg å handle mer enn en ting om gangen. Håper dette opplyste litt.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #3 Skrevet 6. november 2004 skjønte egentlgi ikke noe av det faktura greiene.. vel det jeg skal bestille veier 3,5 kilo men jeg finner ikke ut av hva dtte vil koste meg.. men noen som vet dersom ingen byr og det står på 1 kr hele veien, vinner jeg da og får kjøpt den gruuusomt billig? er bare redd for at det blir dyrt allikevell med tanke på faktura og slikt`?
Polly Ester Skrevet 6. november 2004 #4 Skrevet 6. november 2004 Jeg har kjøpt endel på netthandelen. Det er helt greie varer der, og jeg har vært fornøyd. De legger på frakt på slutten av dagen sånn at du betaler frakt for samlet vekt. Men, jeg tror de legger et faktureringsgebyr på hver ting du kjøper. Eks. Jeg kjøpte varer for rundt 600,- tilsammen, og for det betalte jeg i overkant av 900,- kr. Så det ble ca 300,- i frakt og gebyrer. Hvis du legger inn første budet på kr. 1,- og ingen byr over deg, så får du den til 1,- kr. Men, det blir litt gebyrer og frakt over der igjen. Så varen i seg selv koster jo kr. 1,- , men det blir jo litt ekstra. Og da lønner det seg å kjøpe litt flere ting, ja... Du byr på det du vil ha, og legger inn nye bud om noen byr over deg. Hvis du vinner det får du en mail om det noen sekunder etterpå. På høyre side står det samlet hvor mye du kommer til å betale. Og det blir oppdatert om du kjøper flere ting. På slutten av dagen får du en samlefaktura - eller dagen etter. Der står det et kontonummer og du må betale hele summen før de sender varen(e) til deg... Og så kan du følge hele prossessen via netthandelen etterpå... Lykke til...
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #5 Skrevet 6. november 2004 takk dette var bra forklart;) skjønte det nå bare et lite spm til, kan manikke få oppgitt hele summen før man bestemmer seg? det kan jo vise seg at det blir veldig dyrt og da kan man jo ikke angre så vidt jeg forstår.
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #6 Skrevet 7. november 2004 Styr unna netthandelen. De selger bare søppel. Vil du ha billige produkter kan du like gjerne gå i blilligbutikker og handle. da slipper du dyrt porto og ekspedisjonsgebyr i tillegg. Jeg hadde dilla og shoppa masse. Men det var helt til varene kom. Bare dårlige produkter
teraliten Skrevet 7. november 2004 #7 Skrevet 7. november 2004 Jeg har veldig dårlige erfaringer med netthandelen. Produktene deres er elendige. Det står også at man har retur og bytterett, men det er bare tull! Jeg sendte dem sikkert 10 mailer, men ingen svarte. Det endte med at jeg måtte beholde gjenstanden jeg ville returnere, jeg gadd rett og slett ikke sende flere mailer..... De produktene jeg har kjøpt er langt under Nille-kvalitet. Elektriske artikler er full av feil og mangler, ellers er det plastikkdrit alt sammen. Har du ikke mulighet til å hente pakken innen fristen (ferie el), og pakken sendes i retur, trekker de deg ikke bare returportoen, men kr. 200,- i tillegg, uansett hva produktet kostet i utgangspunktet! Elendig kundeservice og elendige produkter! Produktene deres er ikke verd den ene kronen du kan være "heldig" å betale. I tillegg kommer kr. 65,- i avgifter + høy porto! Styr unna!
Frodo Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Kikket innom siden deres nå, og det er jo stort sett bare søppel de selger. I tillegg kommer jo porto og gebyrer i tillegg med minst 150 kroner per ting du kjøper. Styr unna!
~sikka~ Skrevet 7. november 2004 #10 Skrevet 7. november 2004 Jeg er stort sett misfornøyd med Netthandelen, jeg kjøpte en støvsuger som fungerer kjempegreit. Men resten av det jeg har kjøpt er som noen sier "bare plastikkdritt". Anbefaler ikke å handle der, og det er i tillegg sinnsykt lett å bli hekta, så plutselig har du kjøpt mye mer enn du egentlig ville i utgangspunktet.
Polly Ester Skrevet 7. november 2004 #11 Skrevet 7. november 2004 takk dette var bra forklart;) skjønte det nå bare et lite spm til, kan manikke få oppgitt hele summen før man bestemmer seg? det kan jo vise seg at det blir veldig dyrt og da kan man jo ikke angre så vidt jeg forstår. Nei, du kan ikke angre etter at du har vunnet den auksjonen. Det er masse der som er bare dritt og tull, men de har også bra varer der. Sambo kjøpte en Nokia telefon, og det er den samme de selger overalt. Jeg har kjøpt en vogn der, og den er solid og god. Og pleddene er helt ok, men de er også å få billig både på -nille og rimi, så ... Men, de tingene som i utgangspunktet er litt dyre, tror jeg er bra der. Men, jeg har også kjøpt ting der som er tull og fjas. Kjøpte en ladyshaver som røk før jeg fikk brukt den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå