AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Vil det si å faste annehver dag, eller faste spise så to dager faste mønster? Anonymkode: 365f1...1a0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 halo for hundrede gangAnonymkode: 365f1...1a0
Zzyzx Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Det gjør du som det passer deg. Det er sju dager i en uke, i tre av disse skal du faste.
linsejesus Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Det er ørten "oppskrifter" på fastedietter. Du MÅ ikke følge noen av dem til punkt og prikke for at de skal virke, for grunnen til at de alle virker er at de gjør at du spiser mindre i løpet av en uke. Du kan faste annenhver dag, hver tredje dag, hver dag fram til middag, hver mandag og tirsdag. Prøv forskjellige varianter og se hva som funker for deg. For min del funker 16:8-fasting veldig bra. Da faster du 16 timer i døgnet. Det enkleste er å faste fra du legger deg til lunsj eller middag (alt etter når du legger deg og når du pleier å ha lunsj). Jeg pleier ikke å spise noe før jeg er hjemme fra jobb. For MEG fungerer deg veldig fint. Aldri sulten på dagtid, mye mer opplagt, og sparer ikke minst tid på å ikke spise på dagtid. Spiser jeg frokost blir jeg veldig fort sulten igjen. Det er et veldig praktisk spisemønster. En annen "bivirkning" for min del er at jeg har fått mye mer lyst på sunne ting etter å ha begynt med faste. Før kunne jeg spise godteri hele tiden, nå blir jeg ofte veldig sugen på fisk, frukt og salat. Jeg trener også mye bedre på tom mage enn om jeg spiser først. Igjen, det er hva som funker for MEG. 1
linsejesus Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 Sjekk www.leangains.com for mer info om periodisk faste og vitenskapen bak det.
linsejesus Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 På denne siden er det mye godt fundert info http://suppversity.blogspot.no/2013/10/two-days-week-high-protein-low-carb.html
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 23 timer siden, Zzyzx skrev: Det gjør du som det passer deg. Det er sju dager i en uke, i tre av disse skal du faste. Ts: vil det si at man skal faste annenhver dag ? Eller er det sånn at man skal faste annenhverdag for så å la det gå to dager i mellom for så å faste annehver dag igjen? Jeg er faktisk bare dum, ikke en spøk. Anonymkode: 365f1...1a0
Zzyzx Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: vil det si at man skal faste annenhver dag ? Eller er det sånn at man skal faste annenhverdag for så å la det gå to dager i mellom for så å faste annehver dag igjen? Jeg er faktisk bare dum, ikke en spøk. Anonymkode: 365f1...1a0 Det vil si at du velger selv hvilke tre dager du skal faste. Du tilpasser fastedagene slik at de passer inn med andre ting du gjør. HVis du f.eks. får servert middag et sted så er det ikke lurt å faste den dagen. Hvis du trener så er det ikke lurt å faste de dagene du trener. Det kan bety at du faster tre dager i strekk, eller at du faster én dag, spiser i tre, faster to og spiser én. Poenget er at hvilke dager du faster ikke har noe å si, for som linsejesus over her sier så er poenget at det totale kcal-inntaket i løpet av uken er lavere enn det ville vært uten fasting. Så bare prøv deg fram og finn ut av hva som funker for deg, for det er du som skal leve med det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 1 time siden, Zzyzx skrev: Det vil si at du velger selv hvilke tre dager du skal faste. Du tilpasser fastedagene slik at de passer inn med andre ting du gjør. HVis du f.eks. får servert middag et sted så er det ikke lurt å faste den dagen. Hvis du trener så er det ikke lurt å faste de dagene du trener. Det kan bety at du faster tre dager i strekk, eller at du faster én dag, spiser i tre, faster to og spiser én. Poenget er at hvilke dager du faster ikke har noe å si, for som linsejesus over her sier så er poenget at det totale kcal-inntaket i løpet av uken er lavere enn det ville vært uten fasting. Så bare prøv deg fram og finn ut av hva som funker for deg, for det er du som skal leve med det. Men hvis man faster annehver dag blir ikke det for ofte? Slik at kroppen skrur ned forbrenning osv? Man skal ikke faste to dager i strekk forresten, da får man ikke ofrdelene av periodisk faste ;) Anonymkode: 365f1...1a0
linsejesus Skrevet 6. juli 2016 #11 Skrevet 6. juli 2016 Om du faster annenhver dag vil du nok slite med å få i deg nok energi på sikt. De fleste av disse fastekurene kjører forresten ikke helt ekte faste, på 5:2-dietten f.eks er det meningen man skal spise rundt 500 kcal (noen kilo gulrøtter f.eks :D) på "faste"-dagene. Men du finner fort ut hvilken type faste som funker for deg. Jeg kjører som nevnt 16:8, har funnet ut at jeg trener best på tom mage, spiser protein+karbohydrater de dagene jeg trener, og protein+fett de andre dagene. Har erfart at jeg blir veldig sur hvis jeg går dagevis uten noe særlig fett. For deg vil det kanskje være annerledes. Prøv å droppe frokost og lunsj noen dager og se hvordan det går. Kanskje det funker best for deg å faste helt til kvelden, kanskje kroppen og hodet ditt kjører best om du faster i 14 timer. Prøv deg frem
Zzyzx Skrevet 7. juli 2016 #12 Skrevet 7. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis man faster annehver dag blir ikke det for ofte? Slik at kroppen skrur ned forbrenning osv? Man skal ikke faste to dager i strekk forresten, da får man ikke ofrdelene av periodisk faste Anonymkode: 365f1...1a0 Hvis du ikke skal faste annenhver dag og ikke to dager sammenhengende, så kan du ikke bruke 4:3. Det går ikke opp. Da må du enten bruke 5:2, eller prøve en av variantene linsejesus foreslår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå