Gå til innhold

Hvordan snakke med onkelbarna hans??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en kjæreste med to nieser på rundt 5-6 og 8-9 år. Har kun møtt dem et par ganger, og føler ikke jeg helt har fått kontakt med dem. Skal på bursdagsfeiring der i helgen, og lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan snakke med dem om og hvordan jeg skal ta kontakt? De er en smuule sjenerte, og jeg synes det er vanskelig når hele familien sitter og ser på hvis jeg skal prøve. Vi er i 20-årene :-) Føler mye dreier seg om barna og kjæresten min er veldig opptatt av de! Typiske jente-jenter, veldig søte! 

Anonymkode: b6456...5de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, så fin du er på håret. Er det mamma som fletter deg? Hvordan syns du det er å ha sommerferie? Hvilken klasse skal du begynne i til høsten da? Går du i a eller b(barn er opptatt av det :) ). Åja, jeg gikk også i A!! Hva heter skolen din? Min het Lundeby skole, jeg måtte ta skolebuss. Hva skal dere gjøre i ferien? Å, det blir sikkert gøy, da får dere sikkert ...bade..., sett..., kost dere. Dette var jammen en god kake, syns du ikke? Håper dere får fint vær, slik at dere kan dra mye å bade. Kan dere svømme? Kan jeg få se på rommet ditt? "Kommentere og skryte av leker og ting". Hva liker du best å gjøre når dere er hjemme i ferien? Leser du noen bøker for tiden? Oj, er dere så flinke til å lese/fint å bli lest for, jeg var sikkert 10 år da jeg leste den. Jeg likte den veldig godt. 

Er det en av dem som har bursdag, er presanger og kake og selskap og pynt fine samtaleemner, pluss at du bør forhøre deg litt hos den andre når HUN har bursdag og hva hun ønsker seg og hva hun fikk sist (om det så er i mai). Osv. Trenger du mer? 

Anonymkode: 8024b...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, så fin du er på håret. Er det mamma som fletter deg? Hvordan syns du det er å ha sommerferie? Hvilken klasse skal du begynne i til høsten da? Går du i a eller b(barn er opptatt av det :) ). Åja, jeg gikk også i A!! Hva heter skolen din? Min het Lundeby skole, jeg måtte ta skolebuss. Hva skal dere gjøre i ferien? Å, det blir sikkert gøy, da får dere sikkert ...bade..., sett..., kost dere. Dette var jammen en god kake, syns du ikke? Håper dere får fint vær, slik at dere kan dra mye å bade. Kan dere svømme? Kan jeg få se på rommet ditt? "Kommentere og skryte av leker og ting". Hva liker du best å gjøre når dere er hjemme i ferien? Leser du noen bøker for tiden? Oj, er dere så flinke til å lese/fint å bli lest for, jeg var sikkert 10 år da jeg leste den. Jeg likte den veldig godt. 

Er det en av dem som har bursdag, er presanger og kake og selskap og pynt fine samtaleemner, pluss at du bør forhøre deg litt hos den andre når HUN har bursdag og hva hun ønsker seg og hva hun fikk sist (om det så er i mai). Osv. Trenger du mer? 

Tusen takk for utrolig mange gode tips! De har et eget lekerom med masse morsomt, kan spørre om de vil vise meg! Burde jo ha noe å snakke om, har vært liten jente en gang jeg og! Skulle bare ønske sånt kom like naturlig for meg :-( Tror du de andre kommer til å se rart på meg hvis jeg snakker sånn til barna foran dem? Føler meg så "falsk". Og tenk hvis barna ikke svarer meg... Vet dette høres utrolig dumt ut, skulle ønske jeg var like flink med fremmede barn som jeg er med de jeg har kjent lenge! 

Anonymkode: b6456...5de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært barnløs i tjueårene selv :), det føles rart å snekke med halvfremmede barn da. Men nå er jeg 45 og har jenter på den alderen, så nå skravler vi ivei over middagsbordet med nabobarn og klassevenninner. Det som gjør det litt vanskelig er at barna selv ikke er så drevne i smalltalk, så man må dra samtalen en del, det blir litt enveis i starten. Ingen voksne som vil synes det er rart om du er hyggelig mot barna og interessert i dem, og får du korte svar så ikke ta det personlig. Foreldrene kan også spørres ut hvis barna er litt tause: er de fornøyd med barnehagen, har barna gledet seg lenge til bursdag, ferieplaner. Da kan de svare på barnas vegne/hjelpe dem litt på glid/oppfordre dem til å svare selv. Men det er ikke noe hokus pokus, og de foretrekker sikkert barnetv fremfor voksrnselskap (men liker hvis du ser på sammen med dem). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...