Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært og sett mange gravid bilder på Instagram hvor kvinnene som tar bilde (selfies) er så fine og perfekte. Slanke kropper, bare babybump og perfekt make up. Perfekt interiør i bakgrunnen. Generelt, veldig fine kvinner! Så tenkte jeg at jeg kunne nå prøve å ta et bilde av meg selv med fin kjole på, det endte med at jeg stod foran speilet og så stygt på meg selv, jeg føler meg så stygg og dum. De andre damene er så fine. Jeg føler meg så skrukkete og skjeiv og you name it. Og det ser bare dumt ut på bilde så nå skal jeg spise is rett fra boksen og synes synd på meg selv resten av dagen! 

Anonymkode: 3d1bc...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir jo ikke finere av å proppe i deg is?😋

Anonymkode: e3291...c82

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir jo ikke finere av å proppe i deg is?😋

Anonymkode: e3291...c82

Idag må jeg ha trøst! MØ

Anonymkode: 3d1bc...068

• Liker 2
Skrevet

Husk at veldig mange av dem som har slike "insa-gravide-kropper" vier all tid og energi til å ha en slik kropp. Jeg tror neppe man blir særlig lykkelig av å styre rundt for å se slik ut. Sosial annerkjennelde? Ja. God selvfølelse? Nei. Utseende er jo en av de tingene en neste garantert kommer til å miste mer og mer i løpet av livet om man ikke dør tidlig. Og hvis man har viet all energi til det det, hva sitter man igjen med da? Ofte ser jeg gravide kvinner og bekymrer meg for barna fordi kvinnene er så opptatt av å ikke legge på seg et gram fett at jeg er redd det skal gå ut over ungen. Det en grunn til at kvinnen gjerne legger på seg under graviditeten. Nemlig å sikre barnet. Tenk om det oppstår komplikasjoner? Da er det fint å ha noe å ta av. Å være en god mor er så tusen mange ganger viktigere enn å være en fin gravid. Prøv å godta at du er opprørt nå, men at det er en følelse som vil gå over of da vil du være den som vinner. Nyt tiden som gravid og spis en is ekstra om du vil. Det er jo tross alt som;) Og ikke gidd å let etter den ene "perfekte" prosenten kvinner  i speilet. For 99% av oss ser ikke sånn ut.

Gjest Annypanny
Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler det, og vi er mange!! Unntakene er de som poster disse bildene, og de er ekstremt få i forhold!

Skrevet

Jeg er stormamma i ku-format. Får likevel mange komplimenter fra kolleger og mannen og andre som synes jeg ser flott ut, at det er herlig med gravide mager, og spør om de får ta på magen. Jeg fokuserer på dem, jeg! Synes Jenny Skavlan var helt nydelig vakker helt fram til hun fødte, men jeg koser meg med magen min, som jeg ikke trenger holde inne. (dvs nå har jeg egentlig lyst at baby skal ut, ti dager til termin!!)  Og har bestemt meg for at jeg er FIN NOK!

AnonymBruker
Skrevet

Åh jeg kjenner følelsen og har det sånn selv! Jeg har fått ekstra kilo ikke bare på magen, men hofter og lår også. Føler meg enorm!! :( 

Anonymkode: 96436...431

Skrevet

Store mager er fint, små mager er fint, i det hele tatt er lykkelige gravide fine uansett, det er noe eget med en kvinne som stråler over det ventende barnet. Så NYT, er mitt råd, kan være du aldri er der igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...