Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2004 #1 Skrevet 6. november 2004 Vi skal ha juletre for første gang i år, og må derfor kjøpe oss juletrelys. Men hva skal vi velge? Noen som har noe å anbefale? Var nettopp innom Rimi, og der hadde de noen små lys. Er de noe særlig? Er det bedre med små eller store? Vanlige eller stjerneformet? Hva synes dere er finest?
Gjest 1111 Skrevet 6. november 2004 #2 Skrevet 6. november 2004 Jeg syns små, helt enkle er penest. siden vi har mye pynt så blir det litt for mye med stjerneformede.
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2004 #3 Skrevet 6. november 2004 Jeg foretrekker de store lysene. Kommer litt ann på juletreet. På en stor, tykk edelgran blir det litt pinglete med små lys,...(synes jeg)
Lille Bø Skrevet 6. november 2004 #4 Skrevet 6. november 2004 Jeg synes også det er finest med de små, ihvertfall hvis man pynter mye utenom. (Og det gjør jeg!!) Også er det i såfall finest med hvite lys, ikke farga... :fy: Synes jeg!
kitty Skrevet 6. november 2004 #5 Skrevet 6. november 2004 De store (vanlig stor størrelse) syns jeg er de fineste. Syns små lys passer best dersom du skal ha lite tre, store lyst til stort tre.
Arkana Skrevet 6. november 2004 #6 Skrevet 6. november 2004 De store (vanlig stor størrelse) syns jeg er de fineste. Syns små lys passer best dersom du skal ha lite tre, store lyst til stort tre. Enig.
Arwen Skrevet 6. november 2004 #7 Skrevet 6. november 2004 Liker alle de forskjellige jeg. Selv har jeg gullys i "vanlig" størrelse. Mamma og pappa har alltid hvite vanlige. Mormor har slike fargede. Et vennepar har smålys. Alt er fint til sin tid
Gjest Tex Skrevet 7. november 2004 #8 Skrevet 7. november 2004 Lysene skal jo symbolisere de andre stjernene på himmelen, derfor syns jeg det er penest om treet er overdrysset med bittesmå lys. I fjor hadde vi to hundre små lys på treet, av den aller minste sorten. Kjempelekkert
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Vi skal ha juletre for første gang i år' date=' og må derfor kjøpe oss juletrelys. Men hva skal vi velge? Noen som har noe å anbefale? Var nettopp innom Rimi, og der hadde de noen små lys. Er de noe særlig? Er det bedre med små eller store? Vanlige eller stjerneformet? Hva synes dere er finest?[/quote'] 1. Husk at dersom du vil ha stjerne i toppen med lys inne i så er ikke små lys så godt egnet. 2. Velger du store (det har jeg gjort), så velg et sett med mer enn 16 lys. Dette avhenger selvfølgelig av størrelsen på treet. Pass på å velge en type som det er lett å få reservelys til. Jeg kjøpte et sett ifjor med mer enn 24 lys (husker ikke hvor mange nå), men jeg fant ikke reservelys noe sted. Det settet ble byttet til noe annet ganske så fort. 3. Så er jeg også litt konservativ og tror at pris har litt med kvalitet å gjøre. Kjøp lysene av noen som vet hva de selger og som kan gi vettuge svar om du lurer på noe (f.eks om tre år når noe ikke virker som det skal)
Gjest Tex Skrevet 7. november 2004 #10 Skrevet 7. november 2004 -jeg har kjøpt egen messingstjerne med lys i til å ha på toppen, det er kjempefint, også kan jeg ha smålysene mine også uten problemer
Arwen Skrevet 7. november 2004 #11 Skrevet 7. november 2004 2. Velger du store (det har jeg gjort), så velg et sett med mer enn 16 lys. Dette avhenger selvfølgelig av størrelsen på treet. Pass på å velge en type som det er lett å få reservelys til. Jeg kjøpte et sett ifjor med mer enn 24 lys (husker ikke hvor mange nå), men jeg fant ikke reservelys noe sted. Det settet ble byttet til noe annet ganske så fort. Vi kjøpte to pakker med lys vi
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #12 Skrevet 7. november 2004 -jeg har kjøpt egen messingstjerne med lys i til å ha på toppen, det er kjempefint, også kan jeg ha smålysene mine også uten problemer Det har jeg sett etter. Hvor får man kjøpt noe slikt? Har du en link til web-side?
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #14 Skrevet 7. november 2004 julestjerne med lys hmm, første svar kom ikke fram ser det ut til. Uansett, takk for link. Jeg må nok ha en noe mindre stjerne dog, men det er fint å se at det finnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå