must Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Kjæresten og jeg skal på voksentur i en drøy uke. Tanken er å starte i Trondheim og deretter ta oss nordover med Lofoten (ikke noe konkret mål i Lofoten). Noen som har gode forslag til ting vi bør se, aktiviteter som vi bør få med oss osv? Vi liker begge godt å gå turer i fjell og kommer også til å ha med sykler så turmål er veldig av interesse også
reiseglad Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Var akkurat på Glomfjellet/Fykandalen i Meløy kommune. Fantastisk område for tur og natur! Du kan velge å gå opp Fykantrappa, 1129 trinn, opp på fjellet. Er du heldig, finner du cafe på toppen :-) Helgelandskysten er område for aktivitet. Du kan leie sykler nesten overalt, eller kajakk, hvis du liker det. Vi var innom i Bolga i Meløy kommune med mer enn 300 øyer og holmer, ideell for kajakk!, og på Rødøya (sistnevnte har Rødøyløva som et spennende turmål) Ellers er Lofoten fantastisk, der kan du gjøre "alt", og turmulighetene er uendelige! 1
RC Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Fykantrappa er vel dessverre fremdeles ødelagt, tror jeg? Anbefaler veldig å ta med sykkelen og hoppe på hurtigbåten/ferga til øyene Leka, Værøy og Træna. Fantastiske steder. Ellers kan dere ta turen med båt til Svartisen og vandre rundt der, nydelig natur. Man kan også dra på diverse grotteturer, ta turen opp på Saltfjellet med teltet på ryggen, ridetur på islandshest i Lofoten, og utallige fjellturer i vakker natur langs hele Helgelandskysten og Lofoten.
reiseglad Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 52 minutter siden, RC skrev: Fykantrappa er vel dessverre fremdeles ødelagt, tror jeg? Anbefaler veldig å ta med sykkelen og hoppe på hurtigbåten/ferga til øyene Leka, Værøy og Træna. Fantastiske steder. Ellers kan dere ta turen med båt til Svartisen og vandre rundt der, nydelig natur. Man kan også dra på diverse grotteturer, ta turen opp på Saltfjellet med teltet på ryggen, ridetur på islandshest i Lofoten, og utallige fjellturer i vakker natur langs hele Helgelandskysten og Lofoten. Fykantrappa er reparert!
RC Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, reiseglad skrev: Fykantrappa er reparert! Så bra! Da må jeg kanskje ta turen dit i sommer jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå