frk91 Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 (endret) Skal bestille billetter til utlandet i sommer, og jeg sparer minst 1000kr med å reise med Norwegian i stedet for andre selskap. Men er det trygt? Har hørt så mange historier om at det er stadige forsinkelser, kanselleringer og bagasje som forsvinner..Lovte meg selv å ikke bruke selskapet igjen, etter å for første gang på flere år følt meg utrygg en hel flytur med de i fjor. Men når det er såpass billig å reise med de, tør jeg å likevel bruke de? Endret 5. juli 2016 av frk91
Cottontail Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Det kommer an på hvor sårbar du er for forsinkelser. Norwegian er ikke medlem av noe allianse med andre flyselskap, så hvis et fly blir stående eller forsinket, så blir det ofte store forsinkelser, og du må vente på et nytt Norwegianfly før du kommer videre (mens SAS for eksempel kan booke deg om til andre selskaper de er i allianse med). Hvis du skal bo hos noen du kjenner, og være lenge borte, så er det jo ikke kjempefarlig å bli et døgn eller to forsinket. Antageligvis blir man jo ikke forsinket, og da kan du bruke pengene du har spart til noe annet gøy.. Hvis du skal være borte få dager, eller du skal rekke frem i tide til et bryllup osv, så ville jeg betalt mer for å unngå Norwegian. Norwegian har en relativt ny flypark og gode flyvere, så mht flysikkerhet er det like trygt å fly med Norwegian som med de fleste andre selskap.
frk91 Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2016 Reisen varer i flere uker, så det er ikke krise om vi blir litt forsinket, men jeg vil helst ikke bruke flere dager av ferien på å sitte og vente på en svett flyplass. Vet ikke om jeg tør å satse på at Norwegian har skjerpet seg frem til vi skal reise.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Har aldri hatt problemer med Norwegian, men jeg pleier å legge inn ekstra god tid ved mellomlandinger. Anonymkode: e97de...36d
Hecubaa Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Jeg har alltid vært fornøyd med Norwegian. Joda, jeg har vært med på noen forsinkelser opp gjennom, men det er til å leve med når billetten har kostet meg halvparten av hva andre selskaper har å tilby. Jeg skal ut å reise med de til uka og er ikke bekymret for noe, man får ta ting som de eventuelt kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå