AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Noen som erfaring med at begge foreldre jobber i tredelt turnus? Jeg er sykepleier, og jobber i tredelt turnus, med hver tredje helg. Mannen har per i dag en dagjobb med fleksitid, men ønsker å bytte yrke til et yrke hvor han jobber tredelt turnus, med annenhver helg, samt kvelder og netter. Vi har et barn som skal begynne i barnehage til høsten, og ønsker oss en til snart. Vi har ingen familie i byen vi bor i nå, flytting er ikke aktuelt på en stund i hvert fall. Han går ca 100 000 opp i lønn i det nye yrket pga tillegg, men vi har det helt flott økonomisk nå også. Jeg har ikke så lyst til at begge skal jobbe turnus, vi ville jo bare hatt fri hver fjerde helg sammen? Og henting i barnehage, det vil vel bli en evig kabal? Eller er det noen fordeler jeg ikke ser? Anonymkode: 25acf...9db
skruf Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Det er litt pes når begge foreldrene jobber turnus... Jeg jobber riktignok bare todelt turnus, ikke natt. Men mannen min har vaktordning som strekker seg fra 7.30-16 dagen etter. Begge jobber vi helg. Når han har helgevakt så har han kontinuerlig vakt fredag-mandag. Det er et puslespill til tider! Vi har heller ikke familie her. Så jeg har ofte måtte byttet vakt med kollegaene mine, men ikke alltid det er så lett å bytte bort helgevakter. I tillegg så har vi hatt fast barnevakt, en kjempeflink og dyktig nabogutt som har vært barnevakt siden han var 15. Ikke er det noe kjekt når vi begge må jobbe i høytider heller. Jeg ser for meg at familielivet deres blir mere kaotisk når dere begge skal gå i turnus. Og dere må ordne dere med en backup i form av barnevakt. 100 000 er jo endel ekstra i lønn, men spørs om det er verdt det nå når dere er i småbarnsfasen siden dere har ok økonomi fra før av. 4