Gå til innhold

Hvordan takler dere kritikk på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, når dere har skrevet et innlegg og får så øra flagrer av andre brukere. Blir dere sinte eller lei dere? Eller preller det av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri blitt kritisert på KG. Alle er enige med meg siden jeg er så fornuftig og balansert i min argumentasjon.

Kanskje du burde prøve å være mer avbalansert og mindre bastant?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir irritert og lei meg, pleier selv ikke ta en krass tone overfor fremmede på nett, så jeg blir rett og slett litt satt ut. Så tar jeg en pause fra KG i en uke eller to, så er jeg tilbake igjen.

Anonymkode: e981d...30a

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, goodbye_kitty skrev:

Altså, når dere har skrevet et innlegg og får så øra flagrer av andre brukere. Blir dere sinte eller lei dere? Eller preller det av?

Bryr meg på ingen måte. Ofte så bekrefter det bare at jeg har rett.

• Liker 1
Skrevet

Det takler jeg helt fint. Jeg har tidvis sterke meninger, og det står jeg inne for, og at noen er uenig må jeg bare tåle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Siden jeg alltid skriver som AB kan jeg starte med blanke ark i neste tråd. Hvis jeg ser at den som skriver det har rett pleier jeg gjerne bare å trekke meg. Hvis den andre tar feil sier jeg hvorfor, gjerne på en minst like kraftfull måte.

Anonymkode: 0fd68...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, goodbye_kitty skrev:

Det kommer vel ann på situasjonen.

Folk som er uenige med meg er stort sett komplette idioter, helt uten argumenter,,,

Slike tullinger er egentlig ikke noe særlig å bry seg om...

Anonymkode: ba0ea...65a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på. Siden jeg alltid skriver som AB kan jeg starte med blanke ark i neste tråd. Hvis jeg ser at den som skriver det har rett pleier jeg gjerne bare å trekke meg. Hvis den andre tar feil sier jeg hvorfor, gjerne på en minst like kraftfull måte.

Anonymkode: 0fd68...f54

Får jeg spørre hvorfor du alltid skriver som AB? Jeg gjør det selv noen ganger, så ikke kritisk ment, bare lurer. Jeg skriver som AB innimellom, fordi jeg ikke orker å se profilen min i hytt og gevær hele tiden, og som AB hvis det er noe med sex osv., der er jeg ganske frisinnet, så redd for hva folk skal tro om meg. Ellers ikke AB, i alle fall ikke hvis det er ting jeg brenner for og har meninger om. Da gjør det meg ikke noe om jeg får kritikk.

Anonymkode: 3f99b...e83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir fort irritert og frustrert. Spesielt hvis det er snakk om private ting. For eksempel relasjoner mellom meg og familie, eller sykdom, NAV og økonomi. 

Har sagt det tusen ganger før;
Jeg forventer svar uti fra de opplysningene jeg har gitt. IKKE info jeg IKKE har nevnt, og info jeg har med viten og vilje hoppet over. Spør jeg om billig middag fordi det er trangt økonomisk, da forventer jeg svar om det. IKKE spørsmål om budsjett, inntekt, og private spørsmål. Jeg kan gi etter og gi en rask oversikt. Sier f.eks 600 kr til medisiner, og får dumme svar som "du må søke blårespet", jeg sier "nei det går ikke", for så svar som "jo det går, du lyver! Jeg fikk det og det, *link til idiot-artikkel* se, du lyver!".
Når fakta er; medisinutgiften min er 200 kr. De resterende 400 og 300 kr fra "budsjett for kjæledyr jeg IKKE HAR" går til nedbetaling på forbrukslån fordi jeg var ung og dum. Jeg ønsker ikke å opplyse om det så jeg baker det inn i en annen post. 
Fordi det er en PRIVATSAK. 

Jeg tar "snarveier" og hopper over info og detaljer, for å anonymisere postene. Det å begynne å krangle om detaljer og påstå at jeg lyver, fordi jeg hopper over info, det provoserer meg. For jeg forventer svar uti fra opplysningene jeg har gitt! 
Må poengtere det hundre ganger, men folk nekter å forstå.
Jeg kan endre info fra en dødelig sykdom kalt X, til Kreft. Jeg har ikke all kunnskap om kreft, KUN sykdom X,, og skriver ofte "la oss si kreft (fiktiv diagnose)", Allikevel så kommer bedrevitende og kaller meg løgner, fordi jeg kommer med feil fakta om behandling og slike ting. Når jeg sier kreft, men mener sykdom X. 
Jeg kan si lillebror som er 7 år yngre, og bomme på årstall. Når sannheten er at jeg har ei lillesøster som er 4 år yngre. Jeg er vandt til å si 2007 når jeg egentlig må si 2004 for at 7 års-aldersforskjell skal være riktig. Igjen; folk kommer inn å kaller meg løgner og tar opp små feil som å si "hun" og ikke "han".

Folk er idioter på nett og det irriterer meg. Jeg prøver å holde hodet kaldt, få fokus over på problemet og ikke små detaljer som folk skal krangle om. 
Men jeg eksploderer, ber de om å gå å ruge på ei kongle og forlater tråden.

Jeg overser slike feil hos andre. Fordi jeg regner med de anonymiserer posten og glemmer seg innen side 4 av tråden. 
Men andre er dumme og irriterende og skal krangle om absolutt alt. 
Har sluttet å spørre på KG, for folk er irriterende her inne, Kjenner pulsen stiger av å skrive dette. 
Jeg bruker rustelefon, klara-klok, katteprat, hundesonen, giftsentralen, fastlegen, apotek, røde kors, alt annet enn KG. 
Jeg har slettet brukeren min, lagde en ny og skriver kun under AB. 
Har 1 post som bruker, glemte å huke av som AB. Gikk tilbake og endret posten til en smiley, og skrev posten som AB senere. Jeg lager aldri tråder lengre, jeg svarer kun på andres. Prøver folk å yppe så forlater jeg tråden, for jeg gidder ikke barnslig barnehage-krangler fordi folk er idiot.

Anonymkode: 6ea62...76b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Kanskje du burde prøve å være mer avbalansert og mindre bastant?

Tenkte mer generelt på forumet, ikke mine innlegg. 

Skrevet

Jeg prøver som regel å 'børste det av meg', og som oftest er det ikke veldig seriøst. Så tar det ikke veldig personlig, i alle fall når man ikke begrunner det man påstår. For alt man vet, kan det også være yngre og mer uvitende folk, er litt vanskelig å vite hvem de er uten offentlig navn og bilde. Det verste er uansett når andre blir hetset, fordi noen er lett sårbare. Når folk er så dumme at de kaller andre brukere psykopater, eller skylder på voldsofre for at de blir banka opp av partneren- da mener jeg at man er farlig nær å ha trådd over en grense - med sistnevnte har man på en måte det, fordi den voldsutsatte kan allerede tro de fortjener det. Generelt sett handler det hvel heller om dårlig nettvett. Jeg kommer nok mest sannsynlig til å aldri møte disse personene, så for meg er det ikke veldig personlig, akkurat. Men jeg tror det er ille for mange andre, som er veldig sårbare. 

På de innleggene der jeg ikke 'får så øra flagrer', men at noen kanskje reagerer litt på at jeg har misforstått eller at vi er uenige, er det gjerne ikke noe ille.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir irritert og lei meg, pleier selv ikke ta en krass tone overfor fremmede på nett, så jeg blir rett og slett litt satt ut. Så tar jeg en pause fra KG i en uke eller to, så er jeg tilbake igjen.

Anonymkode: e981d...30a

Skjønner, og det er synd at noen dessverre ikke tenker gjennom hva de poster. Men vit at det er ikke din feil, det er de som poster slike kommentarer som egentlig har et problem. Har sikkert ikke noe med deg å gjøre:hug:

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig mye. Om det er noe jeg vet jeg har rett i, bryr jeg meg ikke så mye. Jeg vet jeg aldri trenger å må forholde meg til disse menneskene igjen og går videre. (I verste fall kan de blokkeres også, funker fint det!)

Men om det er noe jeg i utgangspunktet er usikker i kan det bli verre. I det virkelige liv takler jeg ikke konfrontasjoner. Jeg går å grubler og er direkte lei meg i mange, mange dager. Av og til uker og måneder. Jeg "tenker det til døde" og går over saken om og om og om igjen til jeg finner en slags "løsning". Enten i form av hva jeg skulle ha sagt eller gjort annerledes, eller hvorfor jeg egentlig har rett/hvorfor jeg trodde jeg hadde rett/hvorfor jeg ikke skal bry meg.

Prøver også å ikke legge ut med bastante meninger med mindre jeg vet jeg kan stå inne for det. Hvis jeg kommer med mine meninger og grunner, og det virker som noen vil pirke på det jeg har sagt bare for å starte en krangel/diskusjon, lar jeg ofte være å svare. Noen ganger er det best.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er håpløst å diskutere med de som starter rasistiske tråder. Kjenner jeg blir trist og lei meg for at folk har så "aggressiv" tone og holdinger. Ser for meg at det sitter en ensom, bitter og sint ulv i mørket alene i leiligheten sin, som trenger en syndebukk å spre ut hatet sitt mot. Så huff, de trådene styrer jeg nå unna.

Anonymkode: 3f99b...e83

• Liker 1
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Bryr meg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Man er vel strengt tatt på et forum for å diskutere, og da burde man tåle at noen motsier en. Det gjør meg ingen ting at en bruker har andre meninger enn meg, men merker at jeg til tider kan bli provosert av enkelte brukere sine ekstreme holdninger. 

• Liker 1
Skrevet

Synes det kan være interessant om det er en annen bruker som kommer med GODE motargumenter, som er villig til å ha en god debatt, men det skjer desverre altfor sjeldent. Som regel er det bare anonym brukere som hisser seg opp, bruker hersketeknikker, prøver å fornærme osv. Det er som regel bare underholdende :Hehe: og preller bare av.  

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet

Kan noen si meg en grunn til at jeg skal ta kritikk rettet mot meg på dette forumet personlig?:fnise:

Skrevet

Takler helt greit kritikk, men irrasjonelle kålhoder har jeg liten tålmodighet med.

• Liker 1
Skrevet

Det preller rett av. Skulle bare mangle, jeg leverer noen verbale kilevinker selv og ser når shitstormen kommer :fnise:

Blir utrolig frustrert av dårlig argumentasjonsteknikk da, kan sitte og regelrett rive meg i håret når man bare snakker forbi hverandre eller det blir mye stråmenn e.l. Av og til er de stråmennene basert på mindre flatterende personkarakteristikker av meg, at jeg er sånn og slik og derfor mener jeg ditt og datt. Akkurat hva jeg blir kalt affiserer meg ikke i det hele tatt, men jeg kan bli litt i overkant irritert av et ulogisk argument basert på feilaktige premisser.

Evner nå stort sett å holde meg unna de debattene som bare blir helt vanvittig slitsomme mentalt fordi motparten er verdens mest irriterende menneske. I sånne situasjoner er det faktisk bare "comic relief" når de slutter å terpe på de idiotiske argumentene sine og går over i rent personangrep.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...