Gjest Vil snakke Skrevet 6. november 2004 #1 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg har opplevd en liten krise nå i høst som også har gjort at jeg har begynt på å tenke på gamle ting. Jeg setter de nye problemene inn i en større sammenheng og har derfor vurdert å snakke med en profesjonell. Siden jeg studerer møter jeg opp på kontoret for psykologer på studiestedet. Det er siste uken i oktober, og jeg får beskjed om å komme 1. november for å få time i november. Jeg vingler litt, lurer på om jeg virkleig skal søke hjelp, og venter derfor flere dager. Den 4. novmber ringer jeg. Da er de F meg fulle for november, og jeg får beskjed om å komme 1. desember. Er det mulig? Slik er det vel i både det kommunale og det private også. Jeg må hjelpe meg selv! Det er bra jeg ikke er helt ressursløs, men hvorfor kan jeg ikke få hjelp? Jeg trenger jo bare noen få timer, tror jeg... Og tenk at så mange trenger hjelp at det er stappfullt i løpet av en dag eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 6. november 2004 #2 Del Skrevet 6. november 2004 Det er nok viktig å møte opp til riktig tid for å få time ja. Mens du venter, kanskje du kan ringe Mental Helse? Linken her gir deg et telefonnummer som er betjent av folk som vil lytte og hjelpe. Ønsker deg alt godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #3 Del Skrevet 6. november 2004 Slik er det Her er det ett års ventetid hos enkelte psykologer/psykiatere dersom man oppsøker dem selv. Får man henvisning fra lege er det fra 1 uke til 2 mnd ventetid, alt etter hvordan situasjonen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #4 Del Skrevet 6. november 2004 Slik er det Her er det ett års ventetid hos enkelte psykologer/psykiatere dersom man oppsøker dem selv. Får man henvisning fra lege er det fra 1 uke til 2 mnd ventetid, alt etter hvordan situasjonen er. Meg igjen. Hadde tatt kontakt med lege om jeg var deg, men regner ikke med at du kommer raskere til for det om du har henvisning. Jeg fikk henvisning fra lege til psykiater, og det gikk 4 uker fra jeg var hos legen til min første time hos psykiater. Andre jeg har sagt det til er ovverrasket over hvor fort jeg fikk plass. Ønsker deg masse lykke til, og kan si at når du først har kommet i gang så er det absolutt verdt det. Ronja_80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå