AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Ikke helt riktig underforum akkurat (har ikke tenkt til å ha en vill rev som kjæledyr). Så en reveunge i veikanten her for to dager, dette er en høyt traffikert vei med høy hastighet. På vei inn til jobb i dag så oppholdt den seg omtrent på samme sted. Frykter at moren kan ha blitt påkjørt og skal bort dit for å sjekke om litt. Men hva om moren ligger død i en grøft og den er for liten for å klare seg, pluss faren for påkjørsel? Finnes det noe rehabeliteringsenter i Vestfold for ville dyr? Frykter jo at viltnemda kun vil avlive den om det er tilfelle at den ikke vil klare seg. Anonymkode: 63fcc...4e6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Det er viltnemnda du skal kontakte i sånne tilfeller som handler om ville dyr. Er en myte at viltnemnda kun avliver, de gjør mye annet også men IKKE prøv å ta på revungen før du er 100% sikker på at revemor er død. Anonymkode: d63d7...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Helt enig i at viltnemda gjør en god jobb, men er bare bekymret for at den heller blir avlivet dersom moren er død og det ikke finnes noe steder i nærheten som har god ekspertise når det kommer til ville dyr. Kommer ikke til å røre eller forsøke å fange den om den virker frisk, og moren ikke ligger død i nærheten. Men så klart, avliving er bedre enn at den skal lide om det er tilfelle, men om det finnes alternativer så hadde det vært det beste (om jeg så måtte tatt hånd om den selv en periode med veiledning) Men i juli pleier vel de fleste dyr født i april/mai å klare seg selv? Kommer med oppdatering om litt Forhåpentligvis så har den bare vært ute på oppdagelsesferd mens moren har gått på jakt siden jeg har sett den på natterstid/morgen. Anonymkode: 63fcc...4e6
Tvist Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Jeg vet at det finnes et viltsykehus for dyr i Egersund. Langt unna, men jeg vet at han har tatt imot dyr som har kommet med fly. Transporten er en utfordring, men han behandler gratis. http://www.viltsykehuset.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå