SlemUlv Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 På grunn av en skade i ryggen (skeivt bekken, som har ført til skeiv ryggrad og skeiv ryggmusklatur), sliter jeg med å trene kjernemuskatluren. Hver gang jeg prøver å trene mage/rygg, blir jeg liggende i halvannen til 2 uker med smerter. (og ja, jeg er forsiktig siden jeg ikke har fått trent dette siste 10 årene). Det jeg lurer på, vil man kunne klare å få vekk magefett med hjelp av tens aparat? Altså med type strømtrening på rygg og mage? Istedenfor å trene kjernemuskatluren på studio som jeg har prøvd nå? Jeg prøver seff også å trene utenom dette, men jeg er ikke særlig flink med kosthold. atm går det i sykling, elipsemaskin, roing og litt styrke på armer og bein. Jeg vet jeg må skjerpe meg med kostholdet også, og er i gang med å kutte ned på både brus og sjokolade. Men som ufør hjemmeværende, er det lett å bare "ta noe enkelt"
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 For det første: du kan ikke punktslanke. Du blir ikke kvitt fettet på magen av å trene kjernen. Det er å ligge i kaloriunderskudd som hjelper mot fett, og du kan ikke bestemme om det er fettet på magen eller puppene som skal ryke først. For det andre: Få hjelp av en fysioterapeut til å sette opp treningsprogram. Nå skader du deg selv bare. Anonymkode: 5400c...adc 2
SlemUlv Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2016 Jeg prøvde å få hjelp fra fysiologen, men fikk bare beskjed om at det ikke var noe galt med meg, og å bare trene vanlig. Jeg vet jeg ikke kan bestemme hva fett som forsvinner, poenget mitt var (Som jeg helt sikkert bommet på), er om det er mulig å hjelpe kjernemuskatluren med slike aparater, siden jeg altså ikke får trent den på vanlig vis, uten å ligge med smerter i lang tid etterpå.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 21 minutter siden, kattepusen skrev: På grunn av en skade i ryggen (skeivt bekken, som har ført til skeiv ryggrad og skeiv ryggmusklatur), sliter jeg med å trene kjernemuskatluren. Hver gang jeg prøver å trene mage/rygg, blir jeg liggende i halvannen til 2 uker med smerter. (og ja, jeg er forsiktig siden jeg ikke har fått trent dette siste 10 årene). Jeg slet med det samme problemet som deg, og måtte begynne helt på bunnen med å trene kjerne. Den enkleste, men veldig effektive, metoden jeg fikk fra fysioterapeuten var å legge meg på gulvet med bøyde bein. Så fokuserte jeg på å trekke navlen inn, og opp mot mellomgulvet. Dette gjorde jeg 5 ganger de 3 første dagene, og så økte jeg frem til jeg klarte å gjøre det 12 ganger. Når det ble lett å gjøre det 12 ganger skulle jeg gjøre det litt vanskeligere. Da løftet jeg beina slik at jeg fikk en 90 graders vinkel i hofter og knær. Jeg krysset armene foran meg slik at høyre hånd holdt igjen venstre kne, og venstre hånd holdt igjen høyre kne. Og så trakk jeg navlen inn og opp til det ble lett å gjøre det 12 ganger. Med daglige økter tok det ikke lang tid før kjernemuskulaturen var sterk nok til å trenes på vanlig måte. Og det beste av alt var at jeg gikk inn flere cm rundt magen på veldig kort tid når kjernemusklene ble stramme. Det virker veldig enkelt, men det var utrolig effektivt. Anonymkode: e415a...44e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Og for å svare på spørsmålet ditt, nei, slike apparater kan ikke trene kjernemuskulaturen. Anonymkode: e415a...44e
SlemUlv Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet med det samme problemet som deg, og måtte begynne helt på bunnen med å trene kjerne. Den enkleste, men veldig effektive, metoden jeg fikk fra fysioterapeuten var å legge meg på gulvet med bøyde bein. Så fokuserte jeg på å trekke navlen inn, og opp mot mellomgulvet. Dette gjorde jeg 5 ganger de 3 første dagene, og så økte jeg frem til jeg klarte å gjøre det 12 ganger. Når det ble lett å gjøre det 12 ganger skulle jeg gjøre det litt vanskeligere. Da løftet jeg beina slik at jeg fikk en 90 graders vinkel i hofter og knær. Jeg krysset armene foran meg slik at høyre hånd holdt igjen venstre kne, og venstre hånd holdt igjen høyre kne. Og så trakk jeg navlen inn og opp til det ble lett å gjøre det 12 ganger. Med daglige økter tok det ikke lang tid før kjernemuskulaturen var sterk nok til å trenes på vanlig måte. Og det beste av alt var at jeg gikk inn flere cm rundt magen på veldig kort tid når kjernemusklene ble stramme. Det virker veldig enkelt, men det var utrolig effektivt. Anonymkode: e415a...44e Takk for tipset, dette skal jeg prøve
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #7 Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, kattepusen skrev: Takk for tipset, dette skal jeg prøve Det beste med denne øvelsen er at den belaster mage og rygg minimalt, og du starter med så få repetisjoner at du ikke vil få vondt. I begynnelsen kan det være at du føler at du ikke får det til, men det er fordi muskulaturen er så svak at du ikke får god nok kontakt med den. Det tar ikke mange dagene før den blir sterkere. Jeg husker at jeg var ekstremt frustrert, for jeg klarte bare å trekke navlen inn, ikke opp. Det var først 3. dagen at jeg klarte å trekke navlen opp også, og etter det gikk det bare fremover. Så hvis du føler at du ikke får det til, ikke gi opp. Det blir bedre. Anonymkode: e415a...44e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 Slike apparater vil ikke trene kjernen din, nei. Hvilke øvelser er det du gjør som du får vondt av? Involverer de bøying og rotering av ryggen? Eller har du prøvd mer øvelser hvor du fokuserer på å stabilisere kjernen, som plankevarianter, pallofpress, beinhev, etc, som ikke innebærer bevegelse i selve ryggsøylen? Anonymkode: 5400c...adc
SlemUlv Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike apparater vil ikke trene kjernen din, nei. Hvilke øvelser er det du gjør som du får vondt av? Involverer de bøying og rotering av ryggen? Eller har du prøvd mer øvelser hvor du fokuserer på å stabilisere kjernen, som plankevarianter, pallofpress, beinhev, etc, som ikke innebærer bevegelse i selve ryggsøylen? Anonymkode: 5400c...adc Jeg har prøvd plankevarianter, funker kun om jeg har lyst å trene en gang i måneden. Beinhev har jeg også prøvd, da kan jeg kanskje trene 2 ganger i måneden. jeg har prøvd øvelser med rotering i ryggen, og da er det såvidt jeg kommer meg hjem fra treningssenteret. Var personlig trener der hvor jeg går, som anbefalte disse til meg.. og som ikke skjønte hvorfor jeg ble så dårlig av dem. Når jeg trente for 10 år siden, trente jeg som om jeg hadde "rett" rygg, da vi enda ikke hadde funnet ut hvorfor jeg hadde så vondt. Dette har da altså ført til at jeg har dratt muskulaturen skeivere en den hadde vært uten trening den gang. Men nå skal jeg prøve øvelsen foreslått over her.. og håpe at den hjelper litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå